27 april 2024, 14:04:42

ziek???

Gestart door eentonig geluid en heel b, 3 december 2003, 17:20:58

« vorige - volgende »

eentonig geluid en heel b

Hallo,

ik ben sylvia en heb een vlakparkiet van ongeveer 4a5 maanden oud. ze heet kokko
het is een popje die al heel tam is.
ze fluit liedjes, is eigenlijk iedere dag uit haar kooi, en je  kunt haar aaien.ze is gewoon superlief.

sinds een paar dagen maakt ze zich heel bol slaapt erg veel zelfs als ze eruit is, ze maakt hele eentonige geluidjes wat heel zielig klinkt en wat soms overgaat in luid gekrijs.
ze fluit ook geen liedjes meer ze laat zich wel nog aaien maar het lijkt dan net of ze in slaap gaat vallen.
ook slaapt ze in een keer op de grond van haar kooi terwijl ze dat nog nooit heeft gedaan dit ziet er trouwens heel eng uit.

Ze me overal achterna ik kan niet meer de keuken in lopen of ze komt me meteen achterna gevlogen dit deed ze eerst ook nooit.
kan het zijn dat mijn kokko ziek is? :'(en kan iemand me helpen want ik wil niet dat me liefie dood gaat :'(

Hermes_Lucy_nest

ik zou ermee naar de dierenarst gaan want hij ziet er nie zo best uit :-/
zet hem alvast apart van de andere valkjes als je dat hebt en geef vitaminen en zet hem op een lekker warme plek of onder een warmtelamp.
 :)meestal help dit wel al een beetje maar ik zou zeker en vast eens mee naar de dokter gaan!!

Tara

Hoi,

ben je trouwens zeker dat het een pop is? Want die fluiten niet gauw, ik zou ook naar de DA gaan, want het lijkt mij niet zo gezond.

Groetjes, en sterkte!

Tara

Marianne

Hoi Silvia,

Zoals je je valkje omschrijft: Bol zitten en slapen op de bodem van de kooi....... dat is niet gezond en dan is het verstandig om misschien even langs een dierenarts te gaan.

Het feit dat jouw valkje je achterna komt waar je ook naar toe gaat..... misschien is ze eenzaam en ziet ze je als haar partner. Het is misschien veel beter voor haar om er nog een valkje bij te nemen. Valkjes leven nl. niet graag alleen en ik kan mij voorstellen dat als je de hele dag al van huis bent het valkje 's avonds het liefst bij jou zit.

Succes met je valkje en laat je even weten hoe het afloopt?

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Paul

Hoi Sylvia,

Misschien kan er ook wat anders aan de gang zijn.
Als ik het zo hoor heb je een popje en is ze misschien broeds.
Je zegt dat ze veel op de grond zit en misschien wil ze wel een nestje maken.
Je popje is nog niet oud genoeg om eitjes te leggen maar ze kan al wel het gedrag vertonen.
Ze komt je ook meer achterna dan normaal dus dat kan er ook op duiden.
Hoe klinken die geluidjes die ze maakt?
Is dat zacht achtereenvolgend piepen en dezelfde toon?
Dat klinkt inderaad ook zielig maar is het dan niet hoor.
Je moet eens proberen haar op het rugje te aaien kijken of ze dan die geluidjes gaat maken.
Als ik het fout heb kan ze natuurlijk ook ziek zijn maar dat hoop ik niet.

Groetjes, Paul

sylvia

Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie reactie.
ik ga vandaag eerst naar de dierenspeciaal zaak wat dingetjes vragen wat vitaminen en krachtvoer halen maar als haar toestand niet verbeterd wil ik toch naar een dierenarts.
maar ik heb trouwens ook gehoord dat ze een bezoek aan de dierenarts vaak niet overleven omdat ze zo stress gevoelig zijn.
gister avond zat ze weer op de grond ik heb haar toen even eruit gehaald en wat geaaid en terug op haar stokje gezet hier is ze toen verder gaan slapen
vanmorgen zag ze er weer iets beter uit ze was smakelijk aan het eten en zag er niet meer zo dik uit maar ik weet niet of dit blijvend is ik hoop van wel natuurlijk.
ik heb haar gister ook wat vers fruit gegeven appeltjes mandarijndjes en kiwi

Paul

Hoi Sylvia,

Fijn dat het al weer beter gaat met je valkje soms hebben ze ook wel eens hun dag niet en gaat het de volgende dag weer veel beter.
Zeker met een tam valkje zal die stress heel erg meevallen hoor voor een totale wilde uit de volliere zou de stress vele malen groter zijn.
Met die manderijn wel oppassen, het was of sinaasappel +of manderijn wat ze niet mochten hebben daar zit iets in wat slecht is en zeker niet te veel want er zit ook veel vocht in dan word de ontlasting te waterig.
Misschien is je valkje in de rui nu daan zou je vitaminedruppels kunnen kopen voor in het drinkwater.

Groetjes, Paul

sylvia

Hallo,

met kokko gaat het iets beter ik heb bij een speciaalzaak
druppeltjes gehaald tegen infectieziekten waarvan je 5 druppeltjes in het drinkwater moet doen.
het ruikt echt smerig maar ze drinkt het wel. ik heb er een beetje roosvice doorheen gemengd zodat ze vitaminen binnen krijgt  en ik heb er een bakje bij gehangen waar extra krachtvoer, eiwitten en mineralen in zitten.
ze ziet er echt stukken beter uit ze komt gewoon naar me toe maar fluiten doet ze helemaal niet meer het lijkt net of ze de liedjes niet meer kent ze fluit alleen maar willekeurige geluidjes.
heeft iemand een idee waar dit door kan komen???

Paul

Hoi Slvia,

Fijn dat je valkje al wel weer iets opknapt.
Als je valkje ziek is kan het hele gedrag veranderen omdat ie zich niet lekker in zijn vel voelt.
Als ie weer is opgeknapt zal ie weer de normale dingen gaan fluiten ook hoor dat vergeten ze niet snel.

Groetjes, Paul

sylvia

kokko is is gelukkig weer beter en het is geen zij maar een hij
de verkoper zei me dat het een vrouwtje was maar dat blijkt toch niet.