12 mei 2025, 01:11:31

Fruit Groente

Gestart door Suzanne3007, 4 mei 2009, 10:42:29

« vorige - volgende »

Suzanne3007

Hallo,

Mijn valkjes eten niks anders dan zaadjes...? Hoe kan ik ze fruit en groente leren eten? En wat kan ik ze dan het beste geven?

Groetjes Suzanne

PatrickV

Dag Suzanne,

Ik heb mijn valkjes nog maar enkele dagen van uit een dierenwinkel gekocht.  Vanaf dag 1 stak ik regelmatig stukjes appel,wortel,... tussen de tralies van hun kooi en ze aten er vrijwel onmiddellijk van. Maar daar ben jij niet mee geholpen natuurlijk.

Ik heb hier op het forum al eens gelezen dat het kan helpen als je zelf een stukje van het fruit of de groente eet zodat je valkjes kunnen zien dat het 'om te eten' is.  Zowaar 'het goede voorbeeld geven'.  Misschien kennen die dingen niet en zijn staan ze wat wantrouwig tegenover ...

Kimm

hoi,
gewoon blijven proberen en inderdaad er zelf ook van eten. meestal willen ze na een poosje er ook wel wat van.
in het begin wou die van mij niet eens appel hebben  en nu neemt hij hele grote happen uit mijn appel ;D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Manon

Mijn valkje wou eerst ook geen groenten en fruit. Had geprobeerd het uit de hand te geven en in een bakje te doen, geen succes.

Nu knoop ik er altijd een touwtje omheen en hang het in de kooi. Soms duurt het eventjes, maar hij gaat er vanzelf naartoe en gaat er van eten (of mee spelen haha).