V's Valkenhuis, alle valkjes ondergebracht. Gelukkig!

Gestart door Raymond, 3 mei 2009, 18:56:03

« vorige - volgende »

carco

Dat is inderdaad flink balen.
Vooral als je het totaal niet verwacht  :(

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Serita

Anke

Hoi Raymond,
Ach arme Nemo :'( :'( :'(
Heel veel sterkte hoor!!

Fijn dat de andere valkjes het goed doen!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Yvon

Hoi hoi

Jeetje dat was schrikken voor je.  :-\
Een dood donsje vinden is nooit leuk en wennen doet het (gelukkig) ook niet.
Heel veel sterkte ermee !!

Nu hopen dat het met de aankomende eitjes en donsjes wel goed gaat.  :)

Groetjesss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Ach, wat verdrietig.  :'(

Wat gaat er toch fout dit jaar bij iedereen die buiten kweekt??

Sterkte met het een plekje geven.

Rust zacht, lieve Nemo.  :-*

Groetjes en succes met de eitjes.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Raymond

Citaat van: Caroline op  9 mei 2010, 22:54:39
Ach, wat verdrietig.  :'(

Wat gaat er toch fout dit jaar bij iedereen die buiten kweekt??

Als we dat toch eens wisten... Het heeft denk toch met de temperatuur te maken denk ik. Normaal is het veel warmer in deze tijd. Vorige week daalde de nachttemperaturen nog naa 1 a 2 graden. Das niet best voor de kweek.

De overige 4 nestjes gaan goed. Bij snowy en cici liggen 2 eitjes, 1 bevrucht. Denk niet dat er meer eitjes bijkomen.
Bij de geelwangen, dacht ik te zien dat 2e eitje ook bevrucht was. Maar dat wacht ik rustig af.

Bij Kenya en Nessa, is het 1e eitje bevrucht. De rest is nog te vers om te zien of het bevrucht is.

Diba en Dizzy maken het goed zo zonder blok. Valt me reuze mee, had verwacht dat ze een nieuw blok gingen zoeken.

Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

Anke

Hoi Raymond,
Fijn dat er weer eitjes bevrucht zijn :)
Ik duim dat ze ook goed uit zullen komen!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

•=Bonnie=•

Gerdy

he jemig wat is dit balen zeg.. :'(

veel sterkte

Landiej

Hè wat sneu :-\

Ik hoop dat het met de rest van de eitjes/jongen beter zal gaan!

Raymond

Vandaag weer even een controle gedaan.
Inmiddels zijn er 2 jongen geboren, ik vermoed witmaskers. Witte dons, zwarte ogen. Dus ben erg benieuwd of dit wel goed gaat.

Bij Snowy en Cici, zijn beide eitjes bevrucht gelukkig. Dus daar heb ik alle vertrouwen in.

Bij Kenya en Nessa zag ik twee eitjes bevrucht de andere zijn onbevrucht, de laatste is op 9-5 gelegd.

En dan het raadsel van de eeuw... Afgelopen donderdag heb ik ook een controle gedaan, toen lager en nog 3 eitjes bij mijn geelwangen waarvan 2 bevrucht..
Vandaag wilde ik dus even kijken of alles goed ging, zijn de 3 eitjes dus spoorloos verdwenen.. nergens in het blok en ook niet op de grond ofzo. Ook nergens schillen gezien.
Al twijfelend aan mezelf heb ik de prullenbak doorzocht... daar lagen ze natuurlijk ook niet.

Heeft iemand van jullie het ooit meegemaakt dat eitjes echt compleet verdwijnen? Ik snap er echt helemaal niets meer van....
Heb het blok maar verwijderd van de geelwangen. Deze krijgen ze in de zomer nog een keer terug voor de laatste ronde.

Ik hoor graag of iemand een idee heeft hoe ze verdwenen kunnen zijn... Ik heb het blok niet verschoont in de tussentijd dus weggegooit is geen optie.

♪ Marlies

Gebeurd wel vaker, waarschijnlijk hebben ze die gewoon met schil en al opgegeten. :-\

Heb het hier vorige week met swiftparkieten gehad. Zeker weten dat ze 2 eitjes hadden, en na een paar dagen foetsie. :-\
Je gaat dan al aan jezelf twijfelen. ::)

Hopelijk gaat het met de andere eitjes en donsjes wel goed nu. :)

Raymond

Citaat van: ♪ Marlies op 15 mei 2010, 18:08:08
Gebeurd wel vaker, waarschijnlijk hebben ze die gewoon met schil en al opgegeten. :-\

Heb het hier vorige week met swiftparkieten gehad. Zeker weten dat ze 2 eitjes hadden, en na een paar dagen foetsie. :-\
Je gaat dan al aan jezelf twijfelen. ::)

Hopelijk gaat het met de andere eitjes en donsjes wel goed nu. :)

He??? Wat???   :censuur
Wil je zeggen dat valkparkieten kanibalen zijn? Ik dacht dat het zaadpellers waren... ??? ???
Zo kom je nog eens voor verrassingen te staan. 1 ding is nu heel duidelijk voor mij. Zodra die geelwangen een nieuw nestje krijgen worden de eitjes overgelegd en krijgen zij nepeitjes...

Weet ik in ieder geval dat het niet aan mij ligt..

Overseer

ik had het laatst met mijn man, die tilde het eitje met ze voet uit het blok en dropte het toen op de grond, ik zag het gebeuren dus kon het gelijk opruimen maar misschien hebben sommige daarna een hapje genomen

Anke

Hoi Raymond,
Wat balen zeg van de eitjes :-\
Misschien is het handig om als je geelwangen weer eitjes hebben, ze af en toe een gekookt (kippe) eitje te geven.
Dan hebben ze misschien minder behoefte om hun eigen eitjes op te eten.
Groetjes Anke