V's Valkenhuis, alle valkjes ondergebracht. Gelukkig!

Gestart door Raymond, 3 mei 2009, 18:56:03

« vorige - volgende »

Raymond

Nu snap ik er dus niets meer van he. Spiek ik net naar binnen via het raam bij de voliere. Zie ik dat Stamper, de bonte witmasker man, boven op Lola mijn geelwang zit. Terwijl haar eerste man gewoon op het nest zit te broeden.

Maar dat is nog niet alles. Toen Stamper klaar was, dook de tweede bonte witmasker er meteen op. gelukkig gooide ze die er wel vanaf. Maar dit is niet de bedoeling al dat vreemd gaan. Zeker niet met twee andere mannen....

Ik ben ff de kluts kwijt. Want als ze nieuwe eitjes gaat leggen... dan komt daar heel wat anders uit. Ook vraag ik me dan nog af of ze straks wel de jongen gaat opvoeden als ze een nieuw nest begint....

Moet ik die eitjes nu overleggen of afwachten.. het lijkt wel een gekkenhuis hier aan het worden....

Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

Raymond

Citaat van: mariejj op 24 april 2010, 15:19:05
Mag het ook een cinnamon bonte witmasker pop zijn?  ;)

Dat zou ook nog kunnen, dan krijgt de man er alleen een split bij. Hoe oud is die pop en wil je die dan ruilen of verkopen?
Heb namelijk ook mensen die interesse hebben om mijn bonte witmasker man te kopen...

Ik hoor graag van je Mariejj

Vader:
Witmasker Bont Opaline

Moeder:
Witmasker Bont Cinnamon

Nageslacht man:
100% Witmasker Bont split voor {X2:Cinnamon} {X1:Opaline}

Nageslacht pop:
100% Witmasker Bont Opaline

Moet alleen even kijken hoe het afloopt met mijn vorige bericht.... Stamper maakt er een zooitje van!

Anke

Hoi Raymond,
Ze zijn lekker bezig bij jou zeg :o :o
Hopelijk heb je binnekort donsjes!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

mariejj

Citaat van: Raymond op 24 april 2010, 15:29:13
Citaat van: mariejj op 24 april 2010, 15:19:05
Mag het ook een cinnamon bonte witmasker pop zijn?  ;)

Dat zou ook nog kunnen, dan krijgt de man er alleen een split bij. Hoe oud is die pop en wil je die dan ruilen of verkopen?
Heb namelijk ook mensen die interesse hebben om mijn bonte witmasker man te kopen...

Ik hoor graag van je Mariejj

Vader:
Witmasker Bont Opaline

Moeder:
Witmasker Bont Cinnamon

Nageslacht man:
100% Witmasker Bont split voor {X2:Cinnamon} {X1:Opaline}

Nageslacht pop:
100% Witmasker Bont Opaline

Moet alleen even kijken hoe het afloopt met mijn vorige bericht.... Stamper maakt er een zooitje van!

Het is Mellody  en komt bij Karin vandaan.
Een man bleek een pop te zijn en nu zit ik met 3 poppen en 1 man.  Mellody is hier het kortste en heb ik eigelijk ook de minste klik mee.  Ze heeft een groene ring om maar ik weet zo even niet welk jaar dat is, 2006 dacht ik?
Ik wou haar ruilen.  ;)

Raymond

Mariejj, dat zou opzich goed moeten lukken dan. Jij een mooie jonge bonte witmasker man en ik een ervaren cinnamon bonte witmasker pop  (geen splits verder toch?)

Heb je nog een foto voor me van Mellody dan?

Moeten we alleen een keer bekijken hoe we het gaan doen.

Caroline

Groene ring is van 2005 .... ik heb zelf 2 zusjes van Mellody, Chica en Noa .... deze zijn net als Mellody bij Mandy geboren, uit Suske & Wiske.  :D

Mandy was vroeger actief hier op het forum, tegenwoordig niet meer.  ;)

Succes!!  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Raymond

Citaat van: Caroline op 24 april 2010, 19:59:20
Groene ring is van 2005 .... ik heb zelf 2 zusjes van Mellody, Chica en Noa .... deze zijn net als Mellody bij Mandy geboren, uit Suske & Wiske.  :D

Mandy was vroeger actief hier op het forum, tegenwoordig niet meer.  ;)

Succes!!  :D

Zo dat wordt een hele verschuiving en een hoop kwekers betrokken bij 1 valkje... Wat een gezelligheid wordt dat, komt ze wel weer gezellig terug bij bekende valkjes. Wel hopen dat ze met Splinter aan de haal gaat dan. Mariejj en ik moeten alleen nog even een dag afspreken om de valkjes te ruilen.

Helaas ook minder nieuws... Ik heb de geelwangen vandaag niet meer zien broeden en de eitjes voelde koud aan. Ik heb in een uiterste poging 1 eitje bij het trio gelegd.. Misschien komt deze nog uit, maar ik gok zomaar van niet meer. Komt denk ook doordat Stamper teveel jaagt op mijn geelwang popje...

Het andere eitje ligt bij tijdelijk eventjes bij broer en zus om warm te houden. Indien deze niet uitkomt voor het einde van de week, dan verwijder ik deze.
Je las het inderdaad goed, broer en zus. Stom verbaast zag ik gisteren en vandaag dat Nala een eitje had gelegd en nog bevrucht ook... Ze is naar mijn idee nog te jong om te broeden, ze is nu 7 maanden. Daarnaast met je broer een nestje beginnen lijkt me niet gezond voor het nageslacht. Er komen wel mooie mutaties uit...
Ze zouden wel perfect als backup koppel kunnen fungeren, alleen komt dat niet overeen met de planning. Ze schoppen het aardig in de war..

Maar voor Nala heb ik ook een koper, maar moet nu even kijken hoe en wat aangezien eitjes aan het leggen is. Haar eigen eitjes vervang ik voor neppers. Ik denk dat ik wacht met de verkoop totdat ze uitgelegd is. Dan zit de koper niet met onverwachte eitjes.. Was ze nou maar met Jafar gegaan... dat was mijn voorkeur geweest,
Helaas heb ik dat zo niet in de hand, wordt dus echt tijd om de aparte broedkooien aan te schaffen.

Anke

Hoi Raymond,
Toch een eitje bij broer en zus :)
Gelukkig kun je ze nog als backup koppel gebruiken.
Ik ben benieuwd hoe het verder gaat met je voliere soap ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Raymond

Citaat van: Anke op 26 april 2010, 19:42:24
Hoi Raymond,
Toch een eitje bij broer en zus :)
Gelukkig kun je ze nog als backup koppel gebruiken.
Ik ben benieuwd hoe het verder gaat met je voliere soap ;D
Groetjes Anke

Backup koppel... het probleem is dat ik dus een geinteresseerde heb voor de albino pop... Dus dan moet ik ze uit elkaar halen en dan heb ik weer een man 'over'. Het lijkt wel alsof Koda hier moet blijven.

Gelukkig gaan de andere reserveringen erg goed. Nu ook nog de verwachtingen waar maken :)
Ik hoorde dat Serita ook een valkje bij jou heeft gereserveerd Anke. Dan worden onze valkjes wederom samen gebracht :)

Anke

Hoi Raymond,
We zijn hier gewoon één grote valkjesfamilie ;D ;D ;D
Wie heb je nu op het oog als partner voor Jafar??
Groetjes Anke

Serita

Hahah ja wel grappig, ik had inmiddels ook al foto's van Jafar op gezocht in dit topic!

Ach de wereld kan zo klein zijn he!

Piept er al wat bij de eitjes of is het nog stil :)?

Raymond

Citaat van: Anke op 26 april 2010, 20:52:45
Hoi Raymond,
We zijn hier gewoon één grote valkjesfamilie ;D ;D ;D
Wie heb je nu op het oog als partner voor Jafar??
Groetjes Anke

Anke Jafar, zit nog steeds gezellig met stitch maar daar verwacht ik geen eitjes van. Zover ik dat kan zien begrijpt Stitch zelf ook dat het niet werkt en kan. Dus nu hoop ik op een lutino opaline in dit kweekseizoen en hoop ik die te kunnen koppelen aan Jafar volgend seizoen.
Dan zou alles rond moeten zijn met de koppels. Als Koda de witmasker dan ook weg is.

Citaat van: Serita op 26 april 2010, 21:30:50
Hahah ja wel grappig, ik had inmiddels ook al foto's van Jafar op gezocht in dit topic!

Ach de wereld kan zo klein zijn he!

Piept er al wat bij de eitjes of is het nog stil :)?

Serita, daar heb ik vandaag niet veel bij stil gestaan. had het erg druk met de veranderingen en moest ook nog werken. Ik ga het van de week meemaken. Ook kom ik niet ver bij Diba en Dizzy, dan kom ik met bebloede handen weer uit het blok. Ze zijn erg trouw met broeden!

Gerdy

het is inderdaad een heel geschuif..ze doen vaak toch wat ze zelf willen..wel balen dat de eitjes van de geelwangen niet goed worden bebroed..en super dat je Splinter kan ruilen

ben benieuwd wanneer jou eerste eitje uit komt..zou vandaag ook bij mij moeten gebeuren maar ik hoor nog niets.

gr gerdy

Serita

Ze nemen hun taak dan duidelijk serieus he? Hihi maar uit de buurt blijven dan ;)
ja werken moet natuurlijk ook nog gebeuren he, ach je hoort ze vanzelf wel toch!

Anke

Hoi Raymond,
Ik heb hier ook wel eens een koppel gehad dat aan mijn vingers ging hangen.
Ik trek dan een klein fleece handschoentje aan.
En bonjour ze daarmee uit het blok :)
Dat is net genoeg dat ze niet tot bloedens toe bijten en het is voor de valkjes minder bedreigend dan bijvoorbeeld een grote handschoen :)
Groetjes Anke