V's Valkenhuis, alle valkjes ondergebracht. Gelukkig!

Gestart door Raymond, 3 mei 2009, 18:56:03

« vorige - volgende »

mariejj

6 april 2010, 19:52:02 #345 Last Edit: 6 april 2010, 20:02:36 by mariejj
Hoi Raymond,

Ik denk dat je te weinig blokken hebt hangen,  je hebt 14 valkjes, en 5 blokken.  Je zal er toch wel minstens 8 nodig moeten hebben denk ik. (ook vrijgezelle valkjes willen een blok ;) en een extra keuze blok)

Broed je geelwang wel zelf?

Anke

Hoi Raymond,
Ik sluit me bij Marie aan.
Er wordt ruzie gemaakt om de blokken.
Dus zet er een aantal extra bij :)
Succes!!
Groetjes Anke

Ps: vergeet ik je helemaal te feliciteren met je eerste eitjes.
Helemaal leuk natuurlijk ;D ;D
Gefeliciteerd!!

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

MoniqueSt

Hee Raymond,

Gefeliciteerd de eerste twee eitjes zijn een feit.
Spannend.
Ik blijf het volgen hoor.
Groetjes,
Moniqu

Raymond

6 april 2010, 22:40:25 #348 Last Edit: 6 april 2010, 22:42:48 by Raymond
Citaat van: mariejj op  6 april 2010, 19:52:02
Hoi Raymond,

Ik denk dat je te weinig blokken hebt hangen,  je hebt 14 valkjes, en 5 blokken.  Je zal er toch wel minstens 8 nodig moeten hebben denk ik. (ook vrijgezelle valkjes willen een blok ;) en een extra keuze blok)

Broed je geelwang wel zelf?

Citaat van: Anke op  6 april 2010, 20:02:00
Hoi Raymond,
Ik sluit me bij Marie aan.
Er wordt ruzie gemaakt om de blokken.
Dus zet er een aantal extra bij :)
Succes!!
Groetjes Anke

Ps: vergeet ik je helemaal te feliciteren met je eerste eitjes.
Helemaal leuk natuurlijk ;D ;D
Gefeliciteerd!!

Dat zou misschien kunnen ja... te weinig blokken, weet alleen niet waar ik ze verder nog moet ophangen dan. Ik ga dan zoiezo even wat blokken bijbestellen. Want heb er dan toch te kort.

Maar ben net weer even wezen kijken uit trainen en SNowy zit nu rustig braaf op het nest. De geelwang zit niet op het nest.. er ligt dan ook nog maar 1 eitje en meestal broeden ze daar toch niet op (toch?).

Ik ga de geelwang scherp in de gaten houden, anders leg ik het eitje bij snowy& cici. helaas hebben de koppels van karin nog helemaal geen aanstalling gemaakt tot paren.. Anders had ik die ook als backup koppel.

Daarbij is de bonte witmasker weer rustig, ook nadat hij zo aan het jagen was... hij liet ze weer toe gelukkig. Maar ik ga het goed in de gaten houden.

Btw hebben jullie blokken onder elkaar hangen? Ik neem aan dat dat geen probleem opleverd? Dan kan ik er namelijk nog wel 3 bij hangen.

Citaat van: MoniqueSt op  6 april 2010, 20:52:50
Hee Raymond,

Gefeliciteerd de eerste twee eitjes zijn een feit.
Spannend.
Ik blijf het volgen hoor.
Groetjes,
Moniqu

Bedankt Monique.
btw, ik neem aan dat jij de monique bent die mij gemaild heeft? Gezien je hier nieuw op het forum bent. Ik post hier sneller updates dan op mijn site. Dit is sneller en makkelijker. Dus hou het hier ook goed in de gaten

Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

MoniqueSt

raymond Ik heb nog een broedhok staan die wordt niet gebruikt.
Laat het ff weten hee.
Je weet me foonnummer ik wil het morgen naar je toe brengen.
Deze broedhok is gemaakt van Hout en kan open en dicht.
Ik had een binnen voiliere maar kon het niet ophangen.
Kom je een broedhok te kort ik geef het je zo.
Doei,
Moniqu

Raymond

Citaat van: MoniqueSt op  6 april 2010, 23:14:55
raymond Ik heb nog een broedhok staan die wordt niet gebruikt.
Laat het ff weten hee.
Je weet me foonnummer ik wil het morgen naar je toe brengen.
Deze broedhok is gemaakt van Hout en kan open en dicht.
Ik had een binnen voiliere maar kon het niet ophangen.
Kom je een broedhok te kort ik geef het je zo.
Doei,
Moniqu

Ik ben morgen de gehele dag weg. Heb een oefening. Ik heb twee verschillende blokken in gebruik. Wil graag dezelfde blokken gebruiken om niet al te veel chaos te krijgen. kan je ms een foto mailen ervan? EN is die al gebruikt of niet?

Groetjes Raymond

MoniqueSt

Hij is niet gebruikt.
Als je zelfde wilt moet je dat doen.
Ik vind het nu omslachtig om een foto te maken en zo heb er geen foto van en moet ik het maken weer opladen en zo
Sorr ff geen zin in nu laa top de avond sorry.
Monique

Raymond

monique,

hoeft ook niet nu ala de minute hoor. is het ms 1 van deze twee?

MoniqueSt

Die Linker,

Alleen wel een rondje maar geen stokje.

MoniqueSt

Zo ziet de broedhok er uit.

Raymond

Monique,

Bedankt voor het aanbod, maar ik kies dan liever voor mij eigen formaat blokken.
------------------------

Ik heb zojuist weer even gekeken hoe en wat allemaal er gaande is in de voliere.
Het lijkt allemaal een beetje vreemd, want Timon (mijn wildkleur) kijkt ook opeens in het nest van SNowy en ze laat dit toe.. terwijl ik Cici er weinig bij zie.... ZOu Snowy misschien overgestapt zijn van mannetje.... Dan komt er namelijk weer heel iets anders uit. OOk ligt er nog steeds maar 1 eitje in dit nest.

De geelwang zat netjes op het eitje toen ik binnenkwam.  Daar ben ik wel zeker van nu dat ze met mijn split geelwang is.
Diba kwam ook uit een nestblok, dat bied dus perspectief.
Ook zg ik Jafar uit een blok komen, welke veel omgaat met mijn albino stitch...

Het laatste blok blijft onbezet tot nu toe. Deze hangt ook wat lager dan de rest.. Misschien dat het daardoor komt.

Nu gaven Mariejj en Anke aan om er extra blokken bij te hangen. Maar geeft het geen overlast om te boren in de muur terwijl er eitjes liggen in de blokken? Moet met een klopboor boren en dat maakt een hoop herrie.
Ik heb in ieder geval nog 3 blokken besteld en hoop deze asap binnen te krijgen. Misschien dat ik er twee in het buitenverblijf ophang, daar heb ik nog wat meer ruimte over.

Wel een drukte zo met alle valkjes en de blokken. Koda moet nu eigenlijk wel snel weg om wat meer rust te krijgen. Helaas is er nog steeds geen koper geweest..

Ook zit ik er heel sterk aan te denken om 1 van de twee bonte witmasker 'te koop' te zetten. Om meer rust en ruimte te krijgen in de voliere. Momenteel heb ik ook geen popjes voor deze.

MoniqueSt

Die Witmasker he is die tam????

Heb je een foto er van???

Monique

Raymond

Monique,

Nee de witmasker is niet tam. Hij leeft tussen de rest van de valkjes in de buitenvoliere sinds hij is uitgevlogen.
Hij staat ook nog steeds op mijn website bij te koop.

Deze foto's zijn van een paar weken geleden. Lekker in de wind en inmiddels heeft hij een witter hoofd gekregen.

MoniqueSt

Wat een mooie vogel Raymond.
Toch ik wil een tamme vogel maar deze vogel is wel mooi hoor lekker in de veren echt een mooi beestje dat wat jouw eerst jong he?
Groetjes,
Monique

Caroline

Leuke foto's plaatste je en wat goed al eitjes in de blokken.

De geelwang blijft altijd in de gaten houden hoor want zelf na 10 dagen kunnen zij het nest nog verlaten en .... super dat de geelwang pop broedt maar .... haar kereltje - wie het ook mag zijn - moet haar natuurlijk wel aflossen.  ::)

Succes het komende kweekseizoen en hopelijk is er snel rust als je meerdere blokken hebt opgehangen, anders zie ik geen andere oplossing dat het probleemvalkje eruit te halen of in een kleinere kooi in de volière te zetten zodat hij niet alleen zit maar ook niet iedereen kan lastig vallen.

Succes!!!!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.