V's Valkenhuis, alle valkjes ondergebracht. Gelukkig!

Gestart door Raymond, 3 mei 2009, 18:56:03

« vorige - volgende »

Guinevere

Hoi Raymond,

Het ziet er al goed uit. Ben heel benieuwd om het eindresultaat te zien !
Leuke lijst van mutaties die op komst zijn. Wachten kan lang duren hé  ;D

Ik moet nog wachten tot 14 juni en dan kan ik mijn laatste aanwinst ook ophalen. ::) :)

Raymond

Hey allemaal,

Ik heb besloten om de website die ik heb gemaakt vandaag online te gooien. Je kan hem vinden op www.valkenhuis.nl.
Hij wordt hier en daar nog geupdate, maar het belangrijkste staat erop.
Als het goed is werkt het gastenboek ook via een kleine opleiding.

Mochten jullie nou kleine foutjes ontdekken (spelfouten e.d) of MAJOR ERRORS krijgen dan hoor ik dat graag.
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

De error in de banner zit er nog steeds in, daar wordt aan gewerkt.

Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Marian

Hallo Raymond,

Je site ziet er goed uit hoor! :D
Wanneer ben je van plan te beginnen met kweken?

Groetjes, Marian

Raymond

Chico,

Wij willen dit jaar met 1 koppel een nestje proberen te kweken. Met een beetje geluk heb ik over twee/drie weken de ringen in huis en dan is de voliere ook af.

We hebben namelijk 1 koppel nu dat ook aan het paren is. Wildkleur met Albino, dus die mogen het meteen proberen.
Het andere koppel is niet echt een koppel meer en wilt ook niets van elkaar. Voor de rest hebben we straks ongeveer 6/7 nieuwe valkjes erbij en dus niet kweekklaar :D.

Dus over een paar weken dus als het lukt.

Ben nu nog erg druk bezig met alle reserveringen te volgen en de vlakjes. Soms valt er eentje af en zoek ik meteen naar vervanging enzo. Dat vergt nogal wat tijd.

Vandaag vooral weer in de tuin bezig geweest. Weer een enorme berg aarde weggereden en een nieuwe poort laten plaatsen zodat me motor in de achteruin past :D. Ook erg belangrijk voor mij dan. (voor geinteresseerde hier een linkje naar foto: http://i711.photobucket.com/albums/ww118/Vhilty/SNC00149.jpg
Morgen nog wat aarde wegrijden en dan is de tuin vlak genoeg om te bestraten en de voliere te laten plaatsen.
Maar eerst nog even 6 dagen werken voordat dat allemaal gebeurd en dat gaat zooooo voorbij. (3 nachtdiensten :p )

De volgende echte update zal waarschijnlijk met voliere foto's zijn.

We hebben inmiddels wel wat voorproefjes voor onze bonte witmaskers.

Raymond

Hey allemaal,

Jullie hebben zelf al jaren een voliere meestal. Maar ik zou graag wat advies willen over het aankleden van de voliere.
Ik dacht doe het hierin zodat ik niet nog een topic hoef aan te maken.

Ik heb gezocht in de winkels hier in de omgeving naar van de touwladders, touwvierkanten/schommels. Maar kon deze niet vinden.

Waar halen jullie deze vandaan?
Waar halen jullie je zitstokken vandaan? gewoon uit het bos of elders? Ook zie ik regelmatig van die dikke touwen in volieres hangen.
Verder ben ik ook opzoek naar een watersilo e.d.

Ik weet dat wilgen en berkentakken geschikt zijn voor valkjes, maar mogen beuken en eiken takken ook? Die zijn iets makkelijker te verkrijgen in het bos.

Daarnaast is alle info/advies welkom voor de inrichting van de voliere. Zowel binnen als buiten. Momenteel hebben we dus nog niets voor de valkjes buiten.

Alvast bedankt!

Rianne

Hoi!

Je hebt prachtige jongen gereserveerd! :D Kan het vast niet afwachten tot je ze mag halen zeker?
Wat de inrichting betreft, ik heb wat dingen via de webwinkel hier besteld (link staat rechtsboven het forum) en bij Faunaland hadden ze ook leuke dingen.
Ik heb een bezemsteel als zitstok gebruikt, je kunt van die beugeltjes voor aan het gaas bestellen en daar leg je m als het ware op.
Of ze ook beuken en eiken mogen weet ik niet, wel weet ik dat takken van fruitbomen ook altijd goed zijn.
Een watersilo gebruik ik niet, het voordeel ervan is ook het nadeel, er gaat veel water in dus je doet er lang mee. Maar dan is het water ook niet meer vers. Hier gaat het water in rvs bakjes, en in een schaal op de bodem (ook voor de kwartels).
Een pediperch is ook onmisbaar, dit is goed voor de nageltjes en ze eten er hier ook van. Ik heb wel een maatje te groot gekocht, want zo'n klein dingetje valt in het niets in de voliere ;)

Raymond

Rianne, zo'n pediperch stok hebben we in binnenvoliere hangen (2 verschillende maten) en deze gaan gewoon over.
Ook hebben wij van die gele mineralen stokken hangen, de snoepen ze helemaal op.

Ik zal eens kijken hier in de webshop wat ze hebben. Fruittakken is ook een goeie, ik weet nog wel een druiven en appelteeler in de buurt die ik wel kan aanspreken.

Thnx voor de bonte witmasker compliment. Ik ben zelf ook erg benieuwd naar me geelwang en bronze fallow, daar heb ik geen foto's van. De geelwang mag komende week officieel al weg. Maar die gaan we de 15e ophalen.

Wanneer mogen jou pale fallow witmasker weg? Rond 1 juli denk ik zomaar?

Rianne

De oudste is nu 8 dagen. 1 juli zijn ze net +/- 5 weken, denk eerder laatste week/eind juli :)
Ik kan niks naar binnen halen om te zien of ze zelfstandig eten dus liever een weekje langer hier als te snel verkocht. Maar tussen de 8 en 10 weken zijn ze zelfstandig. Heb alle tijd om ze te observeren ;D

Raymond

Vandaag hebben we te horen gekregen dat een zwaar bonte man onze kant op gaat komen. De meeste kennen hem wel als de Happy van Anke. Ik vind het een super valkje, ben zeer benieuwd naar zijn uiteindelijke verenpak.

Wij hernoemen hem alleen naar Jafar, aangezien alle namen van tekenfilms afkomen. Nu is Happy ook wel een tekenfilm naam (dwerg in sneeuwitje), maar Jafar deed ons meer aanspreken.

Nu alleen nog een datum afspreken voor het ophalen van Jafar. Dus nog even afwachten totdat hij zelfstandig eet :).

Nog even een foto van Jafar (momenteel nog geleend van Anke). Thnx  8)

Als er nog mensen zijn met antwoorden/adviezen op mijn vorige vraag hoor ik dat ook. Alvast bedankt!

Caroline

Hé, wat leuk!!!!  :D

Gefeliciteerd met jullie prachtige aanwinst.  :D

EN ik las ook al een beauty van Gerdy zit eraan te komen.  ;)

Gaaf hoor.

Groetjessssssssssssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Raymond

Citaat van: Caroline op 31 mei 2009, 22:30:30
Hé, wat leuk!!!!  :D

Gefeliciteerd met jullie prachtige aanwinst.  :D

EN ik las ook al een beauty van Gerdy zit eraan te komen.  ;)

Gaaf hoor.

Groetjessssssssssssssssss

Hoi Caroline,

Thnx, bij Gerdy konden we niet kiezen dus hebben we er maar twee besteld. 1 met parels (vriendin haar keuze) en 1 zonder parels (mijn keuze). Je moet toch wat he als je niet kan kiezen.

Er vanuit gaande dat alles goed gaat, hebben we nu 100% zeker een geelwang pop, 2 bonte witmasker en 1 bonte man.
Het wordt steeds spannender en korter totdat het zover is!!!

Wat zal het hier straks een gezellig drukte worden als alle valkjes er zijn! Onze eerste nieuwe valk komt op 15 juni de andere zullen spoedig daarna volgen.

Anke

Hoi Raymond,
Het gaat goed met je reserveringen :)
Het zal zeker een gezellige drukte worden straks ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

♪ Marlies

Hoi Raymond, ;D

Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinsten, het zijn echt beauty's. :D

Groetjes Marlies ;)