V's Valkenhuis, alle valkjes ondergebracht. Gelukkig!

Gestart door Raymond, 3 mei 2009, 18:56:03

« vorige - volgende »

Randy

hej raymond 8)

het is alweer een tijdje terug dat ik in je boekje heb gekeken ;D
maar het schiet lekker op man, ziet er goed uit 8)

je pakt het wel meteen goed aan,,,site,dagboek lid worden van een club voor ringen ;)

mijn pa woont trouwens ook in heerhugowaard, wel toevallig  :P

suc6 met voliere en je valken en we houden contact,,,,

Groetjes randy
Wanna see my Diary??
CLICK HERE

Raymond

Ja als je het doet moet je het goed doen.
We zijn al 3 jaar bezig met informatie verzamelen en bedenken wat we willen. Dus we kunnen het ook meteen goed oppakken gelukkig.

Heerhugowaard is ook een mooie stad om in te wonen he ;)

Om ringen te krijgen moet je toch lid zijn van een club? iig zo heb ik het gelezen.

De website schiet lekker op, alleen krijg ik het gastenboek niet geintergreerd zoals ik dat wil. Hij springt elke keer terug naar de witte pagina van ziggo. Het invulformulier staat er wel al helemaal goed op. Misschien als het niet mocht lukken dat ik het gastenboek verwijder en dan maar iets van een referentie stukje maak.

Moet nog maar even kijken hoe en wat.


Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

Marian

Hoi Raymond,

Wat geweldig jullie kat op de vogelkooi :o :D
Ik ga later nog een kijkje nemen op je website ;)

Groetjes, Marian

Raymond

Chico, dankjewel. Ik denk dat de website volgende week online gaat.

Ik ben nu eindelijk klaar met het gastenboek. Het foutje was uiteindelijk heel simpel, maar vindt het maar eens tussen al die codes. Ik had een woordje 'center' teveel staan ergens.

Iig ik ga nu ook maar eens me bed opzoeken. Is alweer na 12-en.

Weltrusten alle!


Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

Raymond

verkeerde knop. zal straks even nieuwe bericht tikken


Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

Dierenfreackske

Hoi hoi, jaaaa, goed zo ! Hihihi! Grtjs Ann



Mara

Hoi Raymond

Leuke foto's zeg, ook die van de kat bovenop de kooi. Krijg er wel de kriebels van hoor maar dat zal wel aan mij liggen.

Succes met je website.

Mara

Raymond

Citaat van: Mara op 15 mei 2009, 14:01:09
Hoi Raymond

Leuke foto's zeg, ook die van de kat bovenop de kooi. Krijg er wel de kriebels van hoor maar dat zal wel aan mij liggen.

Succes met je website.

Mara


Hey Mara, de kat blijft er nooit lang opliggen hoor. Alleen als wij er niet zijn klimt die er soms op. Normaal ligt die gewoon op de bank en zodra wij het zien halen we hem van de kooi af.


Hoe gaat het verder hier?
Nou gisteren heb ik de binnenvoliere maar eens goed schoongemaakt, dat was wel weer nodig. Misschien de laatste keer en anders hoeft dat nog maar 1 keertje.

De website is bijna klaar, ik denk dat hij volgende week woensdag helemaal online gaat en dat ik hem daarna blijf updaten.

Met het huidige kwartet gaat het prima.
Stitch onze stumpert die zichzelf altijd plukte is daar inmiddels geheel mee gestopt en zit weer goed in de veren. Alleen hangen op de vleugels zijn veertjes nog een beetje.

Daarnaast is zij druk bezig met Timon met paren. Zij krijgen in de buitenvoliere meteen een blok. Zou toch wat zijn als we alsnog een nestje kunnen kweken dit seizoen. Maar ga er niet vanuit aangezien het ook hun eerste nestje zou worden en dat gaat meestal niet goed. Zover ik gelezen heb dan.

Cici en Snowy zitten er gewoon bij en hebben verder geen interesse in elkaar... zou Cici dan toch wel een vrouwtje zijn en hebben we nu 3 popjes en 1 man.
Vorig jaar hebben we ze 1x op elkaar zien zitten, maar verder nooit. Twijfels komen dan toch wel weer :p

Liever een popje teveel dan een mannetje teveel.

Nog heel eventjes en dan is het zover. De schuur wordt dan voliere klaar gemaakt!! Ik kan er niet op wachten. Daarna heb ik nog een week de tijd om alles te isoleren en af te timmeren.
De wand schilderen, maar de kleur moeten we nog even bekijken.
Groen, van de voliere,
Blauw, van onze kozijnen
Wit, gewoon lekker neutraal.

Inmiddels is de tuin weer dicht gegooit en kunnen we veilig lopen  :P


Zoals eerder vermeldt is onze geelwang pop en bonte witmasker pop definitief.

Maar nu zijn we nog wel opzoek naar een geelwang man van 2009 en een bonte witmasker man of witmasker split bont man. Mocht iemand ons daarbij kunnen helpen dan horen we dat graag. De afstand maakt ons niet zoveel uit. We zijn al eens naar Schijndel gereden voor een valkje (200+ km)



Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

Caroline

Leuk .... een gelwang popje gereserveerd, gefeliciteerd.  :D

Schijndel is hier vlak bij (10 km) .... was je toevallig bij Petra??

Ben wel heel erg benieuwd naar je site (naar je volière ook trouwens  ;) ) .... succes met het gastenboek.

Groetjessssssss  :D

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Raymond

Ja klopt Caroline.

We hebben bij Petra Snowy opgehaald. Ik moest toen in Velthoven een wedstrijd spelen en toen zijn we via Schijndel terug naar Alkmaar gereden (toendertijd)
Ik probeer contact met haar te krijgen ivm wat vragen over Snowy (geboorte datum e.d.)

Kan jij haar misschien bereiken?

Het gastenboek werkt inmiddels. Nog een paar dagen en dan kan iedereen de website bekijken/beoordelen en ga ik hem vanuit daar updaten.

Wij zijn ook erg benieuwd hoe de voliere uiteindelijk wordt. Maar daarvoor moeten we nog tot 11 juni op wachten.... Duurt nog zooooo lang...

Iig hebben we vandaag nog een aantal reserveringen gedaan. Dus dat moet goed komen nu.


Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

Lin

even hier kijken naar wat je allemaal doet n.a.v. je IM.
Ik zie allemaal bekende mensen in je dagboekje die ook bij mij een valkje vandaan hebben. dus als je referenties nodig hebt , tel er al 4.. :P Leuk de bouw van je voliere zo. Nog even en dan ga ik daar ook weer mee starten.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Raymond

18 mei 2009, 21:59:21 #56 Last Edit: 19 mei 2009, 07:46:15 by Raymond
Citaat van: Lin op 18 mei 2009, 18:27:27
even hier kijken naar wat je allemaal doet n.a.v. je IM.
Ik zie allemaal bekende mensen in je dagboekje die ook bij mij een valkje vandaan hebben. dus als je referenties nodig hebt , tel er al 4.. :P Leuk de bouw van je voliere zo. Nog even en dan ga ik daar ook weer mee starten.

Groeten, Lin


Bedankt Lin! Jij ook alvast succes met de bouw/verbouw van je voliere.

Meteen even een update van de werkzaamheden van vandaag! De schuur is inmiddels verbouwd op het glas na. Dat is besteld en komt pas 2 juni..  gelukkig nog wel voordat de voliere wordt geplaatst. Ook moeten er nog 2 hardhouten latten tegen de wand waar de voliere op wordt gemonteerd.

Morgen ga ik of de wand schuren en schilderen of de binnenkant afwerken. We hebben besloten om de deur en de wand dezelfde kleur groen te geven als de trespa platen van de voliere.

Bij deze een aantal foto's van de verbouw :)

Zo zag het er uit:



Nu ziet het er zo uit:

De houtenplaat wordt vervangen voor 1 stuk glas.


Tussenfoto van  de binnenkant.  Kozijnen nog kaal, maar wel de plek opgeruimd waar de binnenvoliere moet komen te staan.


Alle kozijnen in de grondverf. Het onderste houten gedeelte wordt volledig geisoleerd. Ook wordt het plafond geisoleerd en afgewerkt met gipsplaten.

Nog een hoop te doen.
Tevens hoop ik morgen of woensdag de website online te doen.

Groetjes Raymond



Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

Anke

Hoi Raymond,
Stapje voor stapje kom je verder :)
Is het misschien een idee om je foto's wat te verkleinen?
Dat leest wat makkelijker ;)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Raymond

Citaat van: Anke op 18 mei 2009, 22:04:16
Hoi Raymond,
Stapje voor stapje kom je verder :)
Is het misschien een idee om je foto's wat te verkleinen?
Dat leest wat makkelijker ;)
Groetjes Anke


Ja dat zal ik doen. Ik zit hier met een 22 inch beeldscherm en heb er geen last van, maar zal ook even rekening houden met de kleinere beeldschermen  :-[

Zekers, stapje voor stapje komt het steeds dichterbij. ben blij dat nu dan toch echt iets zichtbaar wordt dat ook voor de voliere van belang is.

Al dat leidingwerk zie je niets van en het is net of er niets is gebeurd. Bij dit is dat gelukkig anders.
Men moet ook van goede huizen komen als ze binnen willen komen. Ik heb er meteen een massieve deur met 3-punts sluiting in laten zetten.  ;D 8)


EDIT: Zo moeten de foto's en het forum weer leesbaar zijn, toch?


Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

Gerdy

hoi Raymond,

je hebt nog veel werk te doen maar ik ben er haast zeker van dat het super mooi gaat worden..ben heel benieuwd naar het eind resultaat.

gr Gerdy