18 juni 2025, 21:20:19

mijn lievelingen. UPDATE!!!

Gestart door mieke_06, 28 april 2009, 17:32:31

« vorige - volgende »

mieke_06

hallo, ik heb even een spoedje.

ik heb de vogels opgehaald maar de ouders kijken er niet meer naar om dus ik heb ze pap gegeven ze eten goed.

de grootste is 5 dagen oud en weegt 9 gram voor de voeding en 11 daarna dat is toch veel te licht????

de kleinste is denk ik van gisteren of vandaag en weegt 1 gram.

het voeden gaat moeizaam maar gaat wel.

ik heb de kleintjes in een doos met een kruik erbij daar heb ik een handdoek opgelegd en daar liggen de donsjes op is dit goed????

ik ga zo naar de winkel om te kijken of ze een warmtelamp voor me hebben

mieke_06

☺ Pita ☺

Aaaaah gossie mja ik weet het ook niet mieke.
Meer dan je best doen kan je ook niet.

Jacky

He bah meis, toch in de steek gelaten...

Dat kleine donsje was gewoon nog te klein, daar kun je niks aan doen.

Hopenlijk gaat het goed met het andere donsje. Kijken de ouders er helemaal niet meer naar om?
Misschien dat ze na de eerste schrik van de verhuising toch weer intresse tonen. Maar daar heb ik verder geen ervaring mee. misschien dat de ervaren personen je hier verder mee kunnen helpen

Heel veel sterkte met het verlies van je kleine uk. Ik duim voor je andere donsje.

Groetjes Jacky

Kaatje

Hoi Mieke,

Jeetje wat een droevig bericht. Mijn duimen draaien ook voor het andere donsje, hopelijk pakken de ouders het weer op, dat zou het beste zijn  :-\

Probeer je niet veel te veel te hechten aan de kleine omdat de kans groot is dat het in het begin nog fout kan gaan. Het is gewoon een hele nare samenloop van omstandigheden en helaas heb je hier niks aan kunnen doen.

11 gram is wat aan de lichte kant maar hopelijk haalt de kleine de schade snel in  :-*

Dikke knuffel voor de kleine en ik vind dat je heel goed je best doet  :-*

Groetjes, Karin

mieke_06

ik heb zojuist een warmtelamp op te kop kunnen tikken :)

nu zit de kleine erin en er is ongeveer 35 graden. hij weegt nu 11 gram maar is nog niet aan het bedelen ook al is het 2 uur geleden dat hij eten gekregen heeft maar zijn kropje zit nog vol. maar dat komt mischien door de energie moest steken om hem warm te houden (hij lag tussen mijn buste tot die tijd.

ook is hij de hele tijd aan het trillen heeft hij het dan koud?

groetjes, Mieke

Caroline

Ik reageerde al bij je topic onder "SPOED" maar wilde je hier ook even heel erg veel sterkte wensen.

Ik duim ....

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

mieke_06

zodra ik de kleine onder de lamp zette zag ik de krop gewoon kleiner worden.  :) goed nieuws dus.

nu heb ik hem om 3 uur eten gegeven en voor de voeding woog hij 10 gram en na de voeding 11 gram.

hij is dus al 1 gram dikker :)

ik hou jullie op de hoogte

*Manon*

Hoi Mieke,

Wat een toestand zeg!!
Ik hoop dat je ex je nu met rust laat en dat jij in alle rust bezig kunt zijn met het jong.
Hopelijk nemen de ouders als ze weer wat rustiger zijn het voeren weer over..

je doet goed je best hoor!
Ik ga keihard meeduimen dat het goed komt met dit kleine wurmpje  ;)

Groetjes Manon

☺ Pita ☺

Zet de kleine nog regelmatig trug in het blok Mieke geef de ouders nog een kans ;)
Mss pikken ze het idd nog op.

Anke

Hoi Mieke,
Ach gos het kleintstje donsje overleden :'(
Fijn dat het andere donsje wel goed eet.
Heel veel succes en sterkte, ik duim heeel hard!!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

mieke_06

mijn krumeltje maakt het nog goed. hij woog voor de laatste voeding 10 gram en na de voeding 11 gram.

morgen mag hij weer pap dus hopen dat de krop leeg is.

hij eet hartstikke goed dus dat moet geen probleem zijn.

de ouders kijken er nog niet naar om dus vanacht blijft hij nog lekker onder de lamp.

groetjes

mieke_06

ik ontdekte net lucht in zijn kropje ik heb het eruit gemaseert waarom is dit gevaarlijk en wat doet het met zon kleintje?

ook zit hij de hele tijd te trillen ook al is het 36 graden waar hij onder zit kan dit kwaad?

ik doe dit bericht ook even in het andere topic.

groetjes, Mieke

mieke_06

ik heb het kleintje vandaag nog geen eten gegeven de pap verteerd hij goed maar er zitten nog steeds zaden in.

hij heeft op op voertijden water met druivesuiker gekregen. verder weegt hij 10 gram dus hij valt nog niet af.

weet iemand wat ik moet doen om die zaden eruit te krijgen heb helaas geen kropnaald.

groetjes, Mieke

Kaatje

Citaat van: mieke_06 op 10 september 2009, 11:37:31
weet iemand wat ik moet doen om die zaden eruit te krijgen heb helaas geen kropnaald.

groetjes, Mieke

Hoi Mieke,

Om met een kropnaald te werken moet je wel heel ervaren zijn, één verkeerde actie en het jong zal onmiddelijk in je handen sterven  :'(

Persoonlijk zou ik ( als ik de situatie op dit moment bekijk ) het donsje terug leggen bij de ouders in de hoop dat zij het oppikken en anders, hoe afschuwelijk het ook klinkt, de natuur op zijn beloop laten.

Het kleintje had inmiddels bijna het dubbele moeten wegen en de zaden die de ouders kennelijk nog gevoerd hebben zijn ook nog niet verteerd  :(

Al met al geen goed vooruitzicht ben ik bang, hopelijk zit ik er naast, ik ben tenslotte geen kweker  ::)

Heel veel sterkte en succes met de kleine.

Groetjes, Karin