10 augustus 2025, 02:58:34

mijn lievelingen. UPDATE!!!

Gestart door mieke_06, 28 april 2009, 17:32:31

« vorige - volgende »

mieke_06

nou vandaag heb ik weer even naar de eitjes kunnen kijken ook ei 4 is bevrucht ;D ;D

ze broeden nog hartstikke goed en volgende week woensdag komt hopelijk het eerste eitje uit als alles goed mag gaan ;D ;D

heb de ringen net besteld en komen deze week nog binnen.

nu heb ik bij Kirsten ook weer wat eivoer besteld en een waterbak.

vanaf wanneer doen jullie jullie donsjes vasthouden om ze aan handen te laten wennen? ik wil ze namelijk handtam hebben.
en hoe lang mag je ze erdan uithalen.

en hoe zit dat met ringen op de hoeveelste dag doen jullie dat?

groetjes, Mieke

*Manon*

Hoi Mieke,

Jee wat gaaf zeg, 4 bevruchte eitjes... gefeliciteerd!!
Laat het nu maar snel volgende week woensdag zijn hé... leuk joh!

Ik ben nu ook bezig met mijn eerste twee nestjes en dat vond ik best spannend... alles was ook nieuw  voor me en ik moest ook veel vragen, maar.... daar leer je van!
Daardoor kan ik jou dus nu vertellen, dat ik mijn valkjes geringt heb toen ze zo'n 30 gram wogen en dat ging goed, de ringetjes zijn niet weer afgevallen zoals je wel eens hoort.

Ik pakte de donsjes vanaf dag 1 vast in mijn handen... niet om ze dan al tam te maken, volgens mij hebben ze geen eens benul dat ze leven, maar omdat ik ze op de foto wou zetten en om het blok te verschonen.  ;)

Als ze de oogjes openen, dan heb je direct het gevoel wat meer contact met ze te krijgen en als dan de pennetjes erdoor komen en de veertjes even later zodat je ze kunt kroelen, dan merk je vanzelf als je ze elke dag even in de handen hebt dat ze tammer gaan worden. Eerst blazen ze nog wat, maar ze wennen heel snel aan je.

Toen ze nog geen of weinig veertjes hadden, was ik wel voorzichtig met de tijd uit het blok, ik was veel te bang dat ze teveel afkoelden, dus ja, dat is effe aanvoelen in het begin.

Groetjes Manon

mieke_06

Hoi Manon,

Dank je wel voor de uitgebreide uitleg ;D dat is weer een opluchting.

maarre met verschonen doe jij dan alleen de poepjes eruit halen? en moet dat elke dag?

en worden pa en ma dan niet boos? omdat je aan hun kleintjes zit?

ik weet het heel veel vragen maar wil het echt goed doen.

groetjes, Mieke

*Manon*

Hoi Mieke,

Graag gedaan!

Verschonen...ja alleen de poepjes eruit halen in het begin...  op een gegeven moment worden de poepjes groter en dan verschoon ik het blok vaker.

pa en ma worden zeker boos als ik de kleintjes eruit haal, maar soms zijn ze eruit om te eten, dan zet ik even wat voor het gat aan de binnenkant van het blok... ik heb bv een langwerpige bak waar het voer in zit, het deksel ervan zet ik dan zolang voor het gat zodat ze er niet meer in kunnen  :D

Soms zitten pa of ma in het blok, dan jaag ik ze er eerst uit en daar heb ik zo'n scheplepel voor die je meestal gebruikt voor de kattebak schoon te maken.. zo kun je rustig de jongen eruit halen.

Van vragen leer je alleen maar, ik heb ook steeds weer nieuwe vragen en zo helpen we elkaar... fijn toch  ;) ;D ;D

Groetjes Manon

mieke_06

Hoi Manon,

weer bedankt ;D
Met verschonen doe jij dan al het zaagsel vervangen of alleen de poepjes eruit?

voor de rest heb ik op dit moment geen vragen maar dat komt denk ik nog wel.

nog even een update

Simba en Rocky zijn nog goed aan het broeden gelukkig ;D
met de rest van de vogels gaat het goed ze zijn goed in de rui.

offtopic: met mijn rug gaat het niet zo goed ze hebben foto's gemaakt en een scoliose gevonden. ze weten nog niet wat ze gaan doen want het is maar ligt.
ik sta nog steeds strak van de pijnstillers en werken gaat bijna niet meer. ik hoop zo dat dit nog overgaat. ik verga ook van de hoofdpijn. maarja we zullen zien.

groetjes, Mieke

Anke

Hoi Mieke,
Ik liep weer even wat achter hier.
Wat leuk dat alle vier de eitjes bevrucht zijn :)

Wat het verschonen betreft:
Ik verschoon heb blok pas als alle donsjes zijn geboren.
Afhankelijk van het aantal jongen verschoon ik het zaagsel iedere dag of om de 1 a 2 dagen.

Wat vervelend dat ze scolliose in je rug hebben gevonden.
Hopelijk kan er wat aan gedaan worden.
Veel beterschap!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

mieke_06

nu word hyet helemaal vervelend. Mijn vriend heeft me zojuist het huis uit gezet. wat moet ik doen met de eitjes????

groetjes, Mieke

☺ Pita ☺

Oooow Mieke meisie wat vreselijk :censuur voor je!!
Ik heb je op msn gesproken probeer dat ze mogen blijven tot ze uitgekomen zijn.
Ik denk dat je kansen dan veel groter zijn dan dat je ze nu gaat verhuizen.
Heeeeeel veel sterkte ...

Caroline

Jeetje, wat een toestand ....

Petra schreef het al, het minste risico voor de eitjes/donsjes om te verhuizen is als de jongen geboren zijn en de ouders ze al een tijdje verzorgd hebben. Een koppel zal eerder hun eitjes verlaten dan hun jongen bij een verhuizing.

Uiteraard moet het wel mogelijk zijn.

Ik begrijp dat je nu zelf ook ergens onderdak hebt gevonden, kunnen daar je valkjes ook komen wonen?? En je vriend moet of zelf de valkjes verzorgen tot de jongen er zijn en ze kunnen verhuizen of jou toe laten in zijn (begrijp ik) huis om jou de beestjes te laten verzorgen.

Heb je er helemaal geen vertrouwen in dat hij ze verzorgd zal je je valkjes meteen op moeten halen dan maar het risico lopen dat de eitjes verloren gaan, beter je eitjes verloren dan je valkjes.

Heel veel sterkte meis ....
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kimm

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Marian

Hoi Mieke,

Oh jee, meid, wat erg!
Lees ik eerst leuk over je 4 eitjes en dat ze bevrucht zijn en dan als laatste dit vreselijke nieuws.
Ik hoop dat je wat betreft de valkjes en de eitjes een goede beslissing kan nemen.
Sterkte met alles hoor!

Groetjes, Marian

Caroline

Ik begreep dat de rust weder is gekeerd in huis.

Gelukkig, sterkte saampies.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Marian

Oh dat is fijn nieuws, inderdaad ook heel veel sterkte samen!

Kimm

oh gelukkig maar zeg, ik schrok ervan.

veel sterkte,

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

mieke_06

Nee heb besloten om bij hem weg te gaan. hij was vreselijk onredelijk tegen me. maar hij wilde het wel proberen maar ik moet veranderen. maar dat gaat niet lukken ik kan niet veranderen :'( :'(

ik heb alles voor hem gedaan maar meneer is nog niet tevreden ik kan bij een vriendin terecht en Michel zorgt voor mijn vogels tot de kleintjes er zijn.

Ik ben er kapot van maar het kan niet langer zo. ik werk 50 uur in de week en deed het huishouden er nog bij maar hij beweerde dat hij alles doet. hij werkt 32 uur.
Ik hou nog vreselijk veel van hem maar dat is niet gek na 4 jaar.

groetjes, Mieke