13 mei 2025, 20:56:36

nest problemen

Gestart door Cyanic, 27 april 2009, 15:55:03

« vorige - volgende »

Cyanic

27 april 2009, 15:55:03 Last Edit: 27 april 2009, 16:22:45 by Cyanic
hallo,

mijn popje heeft volgens mij geen idee dat eieren breekbaar zijn. ze hebben alle eieren al kapot gemaakt er liggen nu 4 neppeieren in en af en toe hoor ik z'n ei tegen het broedblok aank(nallen)omen, het is hun eerste nestje maar na een tijdje moet je het tog weten :S? en ze broeden 's nachts volgens mij nog steeds niet terwijl het eertse ei 13 april gelegd is.
zullen ze het straks bij het twee nest wel weten?
wat is het beste broedblok horizontaal of verticaal ik denkt horizontaal maar heb een verticale broedblok
hopelijk krijg ik wat antwoorden :)

groetjes Valerie
valkenknuffel van Cody

Rianne

Hoi Valerie,

het is jammer als een eerste nest zo verloopt. Het vertrouwen in een tweede nest is er dan al niet meer. Helaas kun je de natuur niet sturen.
Gebruik je bodembedekking in je blok? Dat je een verticaal blok gebruikt moet niet uitmaken, dat doen meer mensen.
Als je een goede laag bodembedekking er in legt, (zo'n 2 a 3 cm dik) en dit een beetje aandrukt, kunnen de eitjes al wat lastiger heen en weer rollen. Andere tips zou ik zo gauw niet voor je weten!

Cyanic

heey,

om welke reden is het vertrouwen voor een tweede nest er niet? nooit meer of alleen dit jaar ?
ja ik heb er een laag zaagsel in liggen

groetjes Valerie
valkenknuffel van Cody

Cyanic

27 april 2009, 17:41:39 #3 Last Edit: 27 april 2009, 17:45:45 by Cyanic
.
valkenknuffel van Cody

Rianne

Het gaat om jouw vertrouwen in een tweede nest, ik lees dat je je afvraagt of dat wel goed gaat ;)

Cyanic

heey,

oww, ja het is voor ons allemaal de eerste keer :) en als je eitjes tegen een broedblok aan hoort is niet echt vrolijk
bedankt voor je reacties

groetjes Valerie
valkenknuffel van Cody