kijken jullie eens mee naar de vorm van dit ei ?

Gestart door Guinevere, 26 april 2009, 12:04:40

« vorige - volgende »

Guinevere

26 april 2009, 12:04:40 Last Edit: 26 april 2009, 12:14:07 by Guinevere
Op de foto vind ik het bovenste ei er nog "langwerpig" uitzien ?
Zien jullie dit ook of droom ik ?
Tijdens de nestcontrole is het me ook al opgevallen.

Wil dit automatisch zeggen dat dit ei verloren is ?

Ik heb ze proberen schouwen, maar heb geen goede zaklamp (te groot) dus heb niks kunnen zien...
Ik hebeen schouwlampje besteld hier in de webshop.

Anke

Hoi,
Helaas je foto doet het niet :(
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Guinevere

26 april 2009, 12:11:21 #2 Last Edit: 26 april 2009, 12:15:04 by Guinevere
Zou nu zichtbaar moeten zijn ?

Ik had hem eerst hier gepost en dan in Photobucket verplaatst van album, dan vervalt de link natuurlijk. Dom dom ...

Anke

Hoi,
Het kan nog wel puntiger hoor :)
Ik denk niet dat je het eitje al als verloren moet beschouwen.
Hopelijk komt er gewoon een mooi donsje uit.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Rianne

Ik zie eigenlijk niet zo veel bijzonders. ;) Niks om je zorgen over te maken dus! De vorm van het ei zegt niks over de inhoud.

mariejj

Het is iets anders van vorm maar dat zegt niet zoveel,,,, alleen valt het me op dat de eieren zo verspreid door het blok liggen  :-\  broeden ze wel goed?

Guinevere

Citaat van: mariejj op 26 april 2009, 15:43:46
Het is iets anders van vorm maar dat zegt niet zoveel,,,, alleen valt het me op dat de eieren zo verspreid door het blok liggen  :-\  broeden ze wel goed?

Moeder was niet zo blij toen ik een blik wou werpen in het blok en daardoor zijn er een aantal eitjes van elkaar weggerold  :-\ 1 ei had wel een klein deukje, weet niet of het daardoor komt.
Ze voelden wel allemaal lekker warm aan.
Ik heb de de indruk dat er goed gebroed wordt. Er is altijd wel iemand in het blok (ma of pa) en ook regelmatig samen.

Het zal afwachten zijn. Het is voor ons allemaal een eerste nestje, zowel voor de vogels als voor mij  :D

alexsandra

hoi ik heb ook 2 soorten eieren in ons broedhok liggen dus denk dat het geen kwaad kan grtjs sandra

mariejj

;D ik vond net ook zon langwerpig eitje in een blok  ::)  maar dat koppel legt wel vaker vreemde eieren

Guinevere

Ik heb net nog eens gepiept in het blok en nu lagen ze alle 7 mooi op een hoopje in het kuiltje  ;D

Mariejj, komen er altijd gezonde jongen uit die vreemde eieren van dat koppel ?  :)

mariejj

Ze hadden steeds onbevruchte eieren,, tot vorig nest daar was er 1 bevrucht. Die is niet uitgekomen,, maar ik vermoed door het weer want diezelfde dag kwam er bij een ander koppel het eitje ook niet uit.

Caroline

Ik heb een koppel en bij hen is elk kweekjaar het eerst eitje zo gevormd. Mogelijk doet dit eitje er wat langer over om de weg te banen en is dit de oorzaak, volgens mij kan ook hieruit een gewoon jong komen hoor.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Guinevere

Dat klinkt inderdaad logisch.

Ik ben eens benieuwd.
Op dit moment ben ik al blij als er 1 bevrucht is en een gezond jong uit komt.
t'Is hun eerste nestje ooit. (van alledrie)

mariejj

Er komt gewoon een valkje met een punthooft uit  ;D