12 mei 2025, 20:20:15

ammoniak

Gestart door ijsje1984, 26 april 2009, 10:55:11

« vorige - volgende »

ijsje1984

Hoi,
ik ruik sinds enkele dagen een ammoniaklucht in huis.. Ik verschoon de kooi van Smiegel regelmatig en ik heb dit niet eerder geroken. Heeft dit te maken met een bepaalde periode of iets dergelijks? Kan ik hier iets aan doen? En kan ik verwachten dat het weer overgaat of blijft dit?
Thnx  ;D

Groeten ilse

Romy

Hoi Ilse

Heb je valkjes die op een nestje zitten? Want dan produceren ze enorme flatsen (ze houden het op als ze op het nest zitten en laten dan alles ineens vallen als ze er eventjes snel uit zijn). Deze stinken heel erg.
Dat gaat over als ze gedaan hebben met broeden en vaker het broedblok uitgaan.

Groetjes
Romy

ijsje1984

Hoi Romy, bedankt voor je reactie! Nee ik heb maar 1 valkje en die heeft nog nooit een ei gelegd... Vandaag rook ik het weer, echt een sterke lucht. Ik zie geen verschil in ontlasting, ze legt sowieso soms enorme flatsen haha.

Sanna

Weet je wel zeker dat die amoniak-lucht uit de kooi komt? Een vogelkooi met 1 valkje erin gaat pas stinken als je het echt een hele tijd niet hebt schoongemaakt. En dan nog zou ik geen amoniak-lucht verwachten. Kan het niet iets anders zijn dat stinkt? Vooral ook omdat je het soms wel en soms niet ruikt. Ik zou het zeker even goed onderzoeken, volgens mij kan het nooit goed voor je valkje zijn wanneer het echt amoniak is.

Groetjes, Sanna

Romy

Hoi Ilse

Nou ik vind het wel een beetje vreemd dat jou valkje altijd enorme flatsen legt???
Normaal zijn die niet groter dan ongeveer 4mm in doorsnede. Behalve 's morgens, dan komt er wel zo'n grote flats omdat ze dus 's nachts als ze slapen niet poepen, en dan komt er 's morgens natuurlijk een hele hoop ineens. Maar die ruiken echt niet.

Ik zou me ook beginnen afvragen of die amoniak lucht niet ergens anders vandaan komt...

Groetjes
Romy

ijsje1984

Hoi, nou ik maak de kooi met dit weer elke week schoon. Het valkje legt soms kleine en soms grote poepjes. Ik weet nu ook eigenlijk niet of ik het goed omschrijf hoor.. Ammoniak is het misschien niet. Maar wat dan wel  ??? Tja waar zou de lucht nog meer vandaan kunnen komen? Ik zal mn huis eens onderzoeken.. Maar ik nam aan dat het van de vogel vandaan kwam.
Groetjes

Kimm

stel dat het wel van jouw valkje komt, dan zou ik de ontlasting snel laten onderzoeken  ;)

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Valerie

Wat voor bodembedekking gebruik je?

Gerco

Kan het het geen drooggevallen putje of siflon zijn.
Als er geen water in een putje staat, krijg een directe verbinding met het riool en krijg je een ammoniak lucht in je huis.

Oplosing, wat water in het putje doen.
En met siflon, gewoon de kraan er boven opendoen.