9 mei 2025, 23:15:30

Wat moet ik doen??

Gestart door Cyanic, 15 april 2009, 13:47:17

« vorige - volgende »

Cyanic

mijn valkparkiet Nova heeft maandag haar eerst ei gelegd
mijn oom belde dinsdag dat hij een ei had waar niet op werd gebroed die is dinsdag er bij gekomen, ze zou vandaag haar tweede ei moeten leggen maar ze heeft nog steeds 2,
ik weet niet of ze het ei 100% accepteerd gister lag het ei een stuk verder weg dan haar eigen, ik heb het er weer bijgelgd en ze liggen nu nog naast elkaar (het leek gister wel alsof ze een ei moest leggen en mn oom zei dat er wel meer eieren zouden komen)
valkenknuffel van Cody

Cyanic

ik denk dat ze het ei wel accepteerd
maar is er niemand?? ben haastig weet ik :P
valkenknuffel van Cody

Marianne

Hoi,

De woensdag is nog niet voorbij.
Misschien legt ze vanavond pas haar tweede eitje.
Even geduldig afwachten.... ;)

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Cyanic

ja das waar... maar allemaal dingen zo ineens en onverwachts... bedankt ik hoop wel dat het komt
valkenknuffel van Cody

moosie

Hoi,

lk vind het ook allemaal spannend hoor,wij hebben nu een eerste nestje hier,en er zijn 5 eieren,maar ik weet niet of ze bevrucht zijn,mag je het eitje eruit pakken om het te schouwen?

Groetjes,angela.

wesley

Citaat van: moosie op 15 april 2009, 19:54:11

Hoi,

lk vind het ook allemaal spannend hoor,wij hebben nu een eerste nestje hier,en er zijn 5 eieren,maar ik weet niet of ze bevrucht zijn,mag je het eitje eruit pakken om het te schouwen?

Groetjes,angela.

jah natuurlijk mag je het eitje eruit nemen om het te schouwen maar ik hou het eitje altijd boven het broedblok... als het eens n keertje zou vallen dat het dan niet meteen in 1000 stukken vliegt  ;)
weSSey

Cyanic

16 april 2009, 17:05:46 #6 Last Edit: 16 april 2009, 18:00:31 by Cyanic
nog steeds geen ei  ??? en ze zitten er s' nacht ook al niet meer op.. het lijkt wel een beetje alsof ze een ei moet leggen
hoe lang kan ik maximaal wachten en kan ik er dan wat tegen doen....ik denk dat ik het ei er beter niet bij had kunnen doen
ik heb zaagsel op de bodem, daar schuift ze ook steeds mee
en de eieren liggen niet op een vaste plek is dit allemaal normaal of (tis mn eerste nestje en die van hun ook) alsvast bedank..
valkenknuffel van Cody