19 juli 2025, 10:32:17

Webwinkel?

Gestart door DeesDoos, 30 november 2003, 15:48:26

« vorige - volgende »

DeesDoos

hoi allemaal,

aangezien ik in the middle of nowwhere woon wil ik gaan kijken om het voer enzo te kopen via een webwinkel. maar weet ieman hier er 1tje? de dieren winkel is hier een uur vandaan rijden en dat wil me moeder echt niet elke week even rijden. en ik wil juist graag shoppen bij webwinkels. nou heb ik er 1tje voor honden maar niet heeft alleen maar vogel kooien. heb ik niet veel aan dus.
alle webwinkels zijn welkom!

groetjes Desire

Saskia

30 november 2003, 18:17:48 #1 Last Edit: 30 november 2003, 18:20:14 by Saskia
Hallo!

www.dierenwarenhuis.nl heeft veel voor vogels.
Ook kun je naar www.winkelstraat.nl gaan en daar op dieren zoeken,dan krijg je zo'n beetje alle online dierenwinkels die er zijn.
Ik wens je veel succes bij het vinden van een goede winkel.

Groetjes, Saskia

Peter

Hoi,

Kijk eens op http://www.valkparkiet.net dat is de website van Herman en Jura. Zij hebben ook een valkparkieten Kwekerij met webshop.

Gretoejs,
Peter

Paul

Hoi Dees,

Wat voer betreft koop je dat meestal per kilo en met een kilo zaadjes doet een valkje alleen best wel een maand lijkt me.
Voor de rest kan je appel en groente overal kopen en trosgierst hoef je maar 2 keer per week maximaal te geven dus met een zak doen ze ook wel een tijdje.
Ook kan je ze brood geven en in noodgevallen redden ze het daar wel 1 of 2 dagen op zonder zaad als je even niks kan halen.
Eivoer, vogelgrit, maagkiezel en sepia kan je ook heel lang mee doen.
Dus je hoeft niet elke week naar de dierenwinkel hoor een keer per maand zou prima gaan.
En zoek je een webwinkel in nederland of in Belgie?

Groetjes, Paul

DeesDoos

voor even maakt het niet uit waar ik bestel. we hebben nog steeds het oude huis in nederland dus daar kan ook nog bezorgd worden.
maar het liefste natuurlijk hier in belgie zodat ik het voer endergelijke gelijk kan gebruiken :)
nou had ik vanmiddag een webwinkel gevonden hier in belgie, maar daar hadden ze geen eivoer.. heb ook ergens gelezen dat je dat zelf kan maken, maar wat heb je daarvoor nodig en hoe maak ik dat?

Paul

1 december 2003, 04:21:15 #5 Last Edit: 1 december 2003, 04:22:54 by Paul
Hoi Dees,

De voornaamste bestanddelen van eivoer zijn eigeel en gemalen beschuit maar er zitten nog wat extra dingen doorheen zoals bepaalde zaadjes.
Dus een ei koken, de dooier eruit halen en die tot korrels malen en daar beschuit doorheen mengen.
Je doet best lang met een pak eivoer en zelf gemaakt eivoer kan je maar even bewaren.
Voor 1 valkje zou ik het zelf zeker niet gaan maken maar toch beslissen te kopen.
Van Cede is aardig goed eivoer en dat is zeker in Belgie ook te koop.

Groetjes, paul

DeesDoos

ik zal eens kijken in antwerpen of brussel.. hier bij de dieren winkel hebben ze het echt niet.. de spullen hier komen waarschijnlijk uit frankrijk dus misschien dat het daaraan ligt.. maar neem in ieder geval een zak/pak mee vanuit nederland :) hopen dat het goed blijft tot me valkje hier is  :D

Paul

Hoi Dees,

Als je iets niet kan krijgen kan ik ook voor je kijken dan kan je het gelijk meenemen als het valkje word opgehaald dus dan hoef je daar niet zoveel moeite voor te doen.
Hier is namelijk echt alles te krijgen.
Zoals bijvoorbeeld vogelgrit en maagkiezel dat is misschien lastig te krijgen en je doet er heel lang mee omdat ze het maar af en toe eten.
Ook voerbakjes en dat soort dingen zijn makkelijk te krijgen hier.
Ik heb zelf voor het voer en water een groot bakje en voor het eivoer en vogelgrit een wat kleinere.
Per kooi heb je dus eigenlijk 4 bakjes nodig of 3 en een waterfosilo.
Dan nog Speia en een groot kalk/mineraalblok dan ben je al aardig compleet.
En dan nog wat speeltjes.
Je bent aan de kooi en wat er bij hoort vaak vele malen meer kwijt dan aan een valkje maar je wilt het ze ook zoveel mogelijk naar de zin maken dus is dat niet erg.

groetjes, Paul
Groetjes, Paul

Tara

Hoi,

maar zo'n webwinkel, is dat dan om het even waar je woont? Of moet dat ergens in de buurt zijn?

Hahah

Groetjes, Tara
Groetjes, Tara

::) ;D :D :D

Paul

Hoi Tara,

Die webwinkel verstuurd het per post dus het maakt eigenlijk niet uit waar je in het land woont de post bezorgd het gewoon.
Sommige hebben ook een eigen bezorgdienst maar dan zal het wel anders werken.

Groetjes, Paul

Tara

Haa, dank u, nou maar een keer groetjes dus ;). ::)

DeesDoos

1 december 2003, 23:49:37 #11 Last Edit: 1 december 2003, 23:52:04 by DeesDoos
CitaatHoi Dees,

Als je iets niet kan krijgen kan ik ook voor je kijken dan kan je het gelijk meenemen als het valkje word opgehaald dus dan hoef je daar niet zoveel moeite voor te doen.
Hier is namelijk echt alles te krijgen.
Zoals bijvoorbeeld vogelgrit en maagkiezel dat is misschien lastig te krijgen en je doet er heel lang mee omdat ze het maar af en toe eten.

hoi paul,

ik ga woensdag naar nederland en ga daar kijken bij de petsplace... hopen dat ik alles kan vinden daar (is maar een klein winkeltje) en anders gaan we naar die grote dieren winkel langs de dijk bij vijfhuzen daarzo..
en als ik die maagkiezel enzo niet kan vinden zal ik het je vragen... ben bang dat ik de verkeerde mee ga nemen  ???
nou ja we zien wel :) duurt nog wel even (veelste lang) voor me valkje hier komt...

groetjes Dees

Paul

Hoi Dees,

De tijd gaat sneller dan je vaak denkt hoor voor je het weet zit ie al op je schouder :-)
Ze zijn in elk geval erg lief en laten zich al lekker aaien.
Die maagkiezel heb ik zelf ook bij een petsplace winkel gekocht in dat zit in ronde busjes zo groot als een colablikje zeg maar.
Het is van het merk EsVe en ze hebben in dezelfde busjes ook vogelgrit.

Groetjes, Paul

DeesDoos

CitaatHoi Dees,

De tijd gaat sneller dan je vaak denkt hoor voor je het weet zit ie al op je schouder :-)
Ze zijn in elk geval erg lief en laten zich al lekker aaien.
Die maagkiezel heb ik zelf ook bij een petsplace winkel gekocht in dat zit in ronde busjes zo groot als een colablikje zeg maar.
Het is van het merk EsVe en ze hebben in dezelfde busjes ook vogelgrit.

Groetjes, Paul

hoi paul

ik wou dat de tijd snel ging, maar ook al slaap ik uit tot 1 uur smiddags (  ::)) de dag duurt me veelste lang! ik zal goed kijken in de winkel en er naar vragen. bestellen duurt daar te lang ongeveer 14 dagen.. hoop dan wel al dat me vogeltje zelf eet en me vader hem kan ophalen! anders moet me vader even in zwanenburg kijken in de dierenwinkel ofzo :) (als die er nog zit tenminste  :D misschien dat de dirk van den broek het ook wel heeft...
nou ja we kijken wel tijd zat nog  ;D

groetjes Dees

Paul

Hoi Dees,

In zwanenburg zitten 2 dierenwinkels, de een is Jero diervoeders in de lindelaan 46 en de andere zit geloof ik in de olmenlaan maar in elk geval daar in de buurt.
Maar ze hebben volgens mij beide niet zo veel maar in Badhoevedorp zit een hele grote dat is dierenwinkel Pauw in de P.A. verkuilaan geloof ik.
Die heeft in elk geval vogelgrit van Cede daar zit ook al wat maagkiezel doorheen maar redelijk fijn meer voor grasparkieten en kanaries denk ik.
Voor de rest heeft die wel heel erg veel.
Dirk van den broek heeft alleen trosgierst en gewoon voer maar gewoon het standaard voer van een merk en schelpenzand maar dat moet je niet gebruiken.

Groetjes, paul