*-*Huize valkjespret*-*hier mag een slotje op.

Gestart door Christine, 7 april 2009, 22:12:04

« vorige - volgende »

Sally

Ik spring een gat in de lucht Christine...
Nu aftellen.. ;D ;D ;D

k ben alvast begonnen... Nog.. eu...
17dagen ongeveer. ;D Ofwel moet het ne snelle zijn. ;D

Christine

Ja, kijk maar naar Flutty&Freya..
Hun had ik helemaal niet uitgeteld ::)
Daar lag het eerste jong! ;D

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Guinevere

Hoe gaat het hier ondertussen met de jongen ??

Christine

Ik dacht dat het goed ging.
Tot ik gisteren een dood jong vond bij Dario&Cathy. Het was geplet door Dario.. Het ander jong was ondervoedt en kreeg amper eten...
Dan maar het jong onder Flutty&Freya gelegd en vandaag ben ik terug gaan kijken. Het jong was keurig gevoerd en zit goed tussen de vier jongen van Flutty&Freya.

Verder heb ik nog vier jongen van Nicky&Ricky. Er komen er hopelijk nog twee uit. Weer één Lutino ::). Hopelijk heb ik van hun geelwangen.

Luti (het jong van Toby&Snowy) doet het nog altijd goed, ondanks het plukken. Ik heb geen plaats voor hem/haar apart te zetten.
Maar er liggen drie nieuwe eitjes bij hun. Ik wil hun nog een kans geven...

Timmy&Amy hebben gisteren hun BEVRUCHTE eitjes :o in de steek gelaten.
Ik laat ze tot morgen liggen, als ze er dan nog niet op zitten haal ik alles weg. Broedblok ook!
Ze hebben kansen genoeg gehad dit jaar!

Verder Miko&Tosca hebben beiden 1 eitje en 1 eitje van Kenji&Pietje.
Daar hoop ik binnen twee weken jongen van te hebben!

Verder heb ik nog jongen die binnen zitten. Ik hoop dat ik hun verkocht krijg voor de andere groot worden! ::)
Maar dit komt heus wel goed! :D

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Guinevere

Ai, wat spijtig van het dood jonkie. Gelukkig had je voor het andere jong nog een pleegkoppel.

Hopelijk komt het nog in orde met de eitjes van Timmy&Amy.

Blijf je soms met jongen zitten ? Ik heb er nu maar 2 en ik heb al schrik dat ik geen leuke thuis voor hen ga vinden  :-\

Waar zet je ze dan te koop ? Kapaza ?

Christine

Citaat van: Guinevere op 26 mei 2009, 21:05:45
Ai, wat spijtig van het dood jonkie. Gelukkig had je voor het andere jong nog een pleegkoppel.

Hopelijk komt het nog in orde met de eitjes van Timmy&Amy.

Blijf je soms met jongen zitten ? Ik heb er nu maar 2 en ik heb al schrik dat ik geen leuke thuis voor hen ga vinden  :-\

Waar zet je ze dan te koop ? Kapaza ?

Kapaza, tweedehands.net, 2dehands.be, zoekertjesweg, zoekertjes.net.
Je hebt verschillende site's.
Ik wist zelfs niet dat er zoveel verkoopsite's waren :o
Maar goed, ik ga morgen nog eens de valkjes op al de site's zetten.
Hopelijk krijg ik antwoord...
Buiten die  :censuur mailen of ik handopfok jongen heb die ze verder kunnen groot brengen!

Ik heb de jongen overgelegd van Amy bij Tosca.
Ze hebben dan ook het eitje van Kenji en Amy.
Beiden zijn broer en zus van elkaar!
Vind het leuk als de eitjes van Amy nog zouden uitkomen...
Want zo kom ik dit jaar niet achter de splits van Timmy :-\
Verder heb ik nu een groot aantal jongen.

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Sally

Hoi Christine,

Wat erg van het dode jong van Cathy! Gelukkig heeft het overlevende jong goede pleegouders nu!

Succes met de andere bevruchte eitjes allemaal.
Ben benieuwt welk donsje er uit het eitje van Kenji en Pietje ga kruipen. ;D

Misschien kan je je jongen hier ook op de verkooppagina zetten van valkparkiet.com?
Of heb je dit ook al gedaan?

Groetjes!

Christine

Ook dat nog...
Vanaf vandaag is Luti (het enigste jong van Toby&Snowy) een handopfok!
Hij/zij krijgt sinds deze morgen geen eten meer van de ouders en de rest van de valkjes zijn te druk bezig met hun eigen jongen.

Dit weekend komt er iemand kijken voor een geparelde lutino.
Hopelijk komt er ook iemand voor het andere geparelde lutino.
Verder moet ik ze nog eens op verkoopsite's zetten maar heb nu enorm weinig tijd.
Ik heb vrijdag mijn eindwerk en moet nog een groot deel voorbereiden.. :-\

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Christine

Alles gaat nog steeds goed hier!
De jonge valkjes doen het super goed.
Zelfs dat ik tot de conclusie ben gekomen dat er een witmasker jong
bij Jazzy&Baïsha ligt...
Hoe of wat weet ik niet.
Of Baïsha is vreemd gegaan of Jazzy is split witmasker... ::)
Jazzy is opaline split lutino en Baïsha is cinnamon bont opaline witmakser...
Wie helpt er even mee denken?

Verder lopen de eitjes ten einde...
Alleen twee van Timmy&Amy, eentje van Kenji&Pietje en eentje van Miko&Tosca die onder Miko&Tosca liggen moeten nog uitkomen...
Dan haal ik de blokken weg als ze zijn uitgevlogen.
Hier mogen dan de valkjes op hun verdiende rust.

Kleine Luti is omgedoopt tot Angel en blijft hier wonen.
Dit keer als handtam valkje binnenshuis!
Hier mag Hij/Zij rustig aan doen tot ik binnenkort men eigen plekkie heb en dan zoek ik een geschikte partner voor Hem/Haar...
We zien wel.
Verder weegt het veel te weinig. Deze morgen woog het maar 55 gram, tegen gisteren 60 gram.
Nu deze avond woog het 62 gram na het eten.
Aangezien het beetje bij beetje toch zelfstandig wil worden
heb ik een nieuw ding uitgeprobeerd.
Ik heb een soeplepel genomen en die op het kommetje gelegd waar de pap in zat. Hier snoept het heel veel van en blijft dan goed door eten.
Morgen komen er foto's en een filmpje! ;)

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Sally

Wat leuk dat Luti mag blijven.
Oh.. Ja nu noemt ze Angel. ;D
Mooie naam trouwens!! Heel erg mooi.

Ik hoop dat ze nog wat bij komt, want 62gram is wel erg weinig he?


En rond 6mei is eitje van Pietje en Kenji bevrucht. Spannenddd! Volgende week misschien een donsje van mijn koppeltje. ;D

Ben zooo benieuwt wat eruit komt!

Groetjes!

Christine

Citaat van: Sally op 31 mei 2009, 15:10:50
Wat leuk dat Luti mag blijven.
Oh.. Ja nu noemt ze Angel. ;D
Mooie naam trouwens!! Heel erg mooi.

Ik hoop dat ze nog wat bij komt, want 62gram is wel erg weinig he?


En rond 6mei is eitje van Pietje en Kenji bevrucht. Spannenddd! Volgende week misschien een donsje van mijn koppeltje. ;D

Ben zooo benieuwt wat eruit komt!

Groetjes!

Idd 62 gram is erg weinig, daarom krijgt Angel nu om de twee uur voeding. Daardoor wordt Angel al wat actiever.
Ik ga het zo langzaam afbouwen.

Met de rest van de jongen gaat het goed..
Toby&Snowy hebben twee bevruchte eitjes. Ik hoop dat deze deze keer wel goed doen.
Anders zet ik ze bij een ander koppel. Dat kon ik met Angel niet doen omdat ik geen pleegouders had...
En ik wou het nog even aankijken. Want ik had niet de mogelijkheden om Angel apart te houden...
Nu wel, ze is sinds begin deze week uitgevlogen en dacht dat het ging goed komen. Ze kreeg ook geen eten (of ze zelf is uitgevlogen weet ik niet...)
Ze slaapt wel super veel maar denk wel dat dit normaal is, zo een mager dingske :-\
Het heeft volgens mij minder eten gekregen in het nestje ofzo.
Met Angel komt alles wel goed, ik ga er voor vechten!! ;)

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Caroline

62 gram is niet veel maar om de 2 uur pap is niet goed hoor, dit is veel te vaak.  :o

Even gekopieerd uit het handopfokschema:

4 weken, 60-80 gram --> 3 maaltijden =  7:00, 17:00, 23:00

Zelfs 3 weken met hetzelfde gewicht mogen al 3 maaltijden. Geef haar desnoods als je het niet vertrouwd 4 x maar om de 2 uur, jeetje hoevaak geef je dan wel niet?? En hoeveel?? Dit is voor als ze net geboren zijn.

Ze heeft maar 3 x 7-8 ml. pap nodig.

Als ze het echt nodig heeft, is het beter met haar naar een vogelarts te gaan, dan mankeert ze iets aan haar spijsvertering en verteerd ze alles mogelijk te snel zonder er voeding uit te halen.  :-\

Altijd balen, zo'n achterblijvertje.  :-\

Ik duim voor je dat je kleine Angel het gaat halen, fijn dat ze mag blijven.  ;)

Groetjessssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Christine

Angel is deze middag gestorven...
Wat hij/zij had weet ik niet maar ik heb er geen zin in om het te weten.
Ik hou me sterk voor de andere valkjes want die hebben me nu meer dan ooit nodig!
Foto's van de jongen volgen wel nog, heb het ontzettend druk op het moment en kan alleen nestcontroles doen...

Wel  heb ik mijn eerste cinnamon opaline geelwangetje van dit jaar!
Deze gaat naar Nederland dicht bij Leiden. :D

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Sally

Sterkte met het verlies van Angel.
Wat erg :(.
Je hebt je best gedaan meid, steek niet de schuld op jezelf he!

Proficiat met het eerste geelwangentje van dit jaar. ;D

En proficiat met Pietje en Kenji's donsje!!
Zo blij dat ie het goed doet daar!!!

Groetjes

Christine

Toch komt er nog meer nieuws!!
Het ENIGSTE eitje van AMY :o dat onder Miko&Tosca ligt is een piep ei!! Wat ben ik blij! Dit is het enigste eitje dat ik nog heb kunnen redden van hun in de steek gelaten eitjes! :D
Verder maken al de valkjes het super goed!

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**