3 mei 2025, 01:30:45

popje wordt wel erg mager

Gestart door Lieve, 6 april 2009, 16:37:29

« vorige - volgende »

Lieve

Hallo,

Ik heb een popje die op haar eerste nestje zit. Zit is veel gezegd, ze woont bijna in het blok. Zelden is ze eruit, waardoor ik haar ook bijna niet zie eten. Ik vind het borstbeen al erg scherp, ze wordt steeds magerder. Hoe moet dit als ze straks ook nog moet gaan voeren. De man is ook regelmatig in het blok, maar ook dan blijft ze hardnekkig op de eitjes (4). Nog een week voor ze uitkomen. Kan het dat ze zelf liever verhongert dan haar nest te verlaten?????

Lieve

Lieve

jammer, had gedacht dat hier wel iemand een antwoord wist

Rube

Ik denk dat weinige dit al hebben meegemaakt.Maar je kan misschien proberen gierst op te hangen dicht bij de broedblok dit vinden ze lekker en dan kan ze terug wat krachten opdoen.

Maar als ze echt niet wil dan zal het moeilijk worden misschien als de jongen uitgekomen zijn.

Succes ;)

*Yvon

Hoi hoi

Het gebeurd wel vaker hoor dat het popje magerder wordt tijdens het broeden.
Vaak komen ze maar 2x per dag het blok uit om te eten en een lekker,stinkende flats eruit te gooien. ;)
Maar hou ze toch wel in de gaten.
Ik heb nog nooit gehoord of gelezen dat een popje zichzelf uithongerde tijdens het broeden.
Geef je ze ook al eivoer,trosgierst,vochtig donkerbrood enzo ??

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

caro71

ik heb dat ook gehad met het eerste nest. ze at wel maar weinig en ze was nog onervaren ik heb toen lekkers in de kooi gedaan en toen ging ze langzamerhand wat eten en ze heeft zelfs 1 jong groot gebracht en leeft nog steeds.
paco is er niet meer de dagen zullen nooit meer het zelfde zijn.

Lieve

hallo iedereen,

Popje is inmiddels de trotse moeder van 4 jonkies, nu ongeveer 2 weken, die ze super verzorgd. Op deze manier is een eerste nestje donsjes wel erg leuk!
Ik heb vandaag het blok eens zuiver gemaakt, was daarna wel bezorgd of de ouders nog naar de jonkies zouden omkijken, maar moeder zit weer in het blok.
Ik ga er toch vanuit dat dit blok regelmatig moet verschoond worden of hebben jullie een andere mening?

Groetjes, Lieve

Anke

Hoi Lieve,
Wat leuk dat het zo goed gaat met het nestje.
Ik ververs als er 4 of meer jongen zijn dagelijks het zaagsel in het blok.
Dan zitten de kleintjes lekker schoon :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Rianne

Ik ververs het niet dagelijks maar zeker wel wekelijks, afhankelijk van de grootte van het nest :)

Saar

Citaat van: Rianne op  1 mei 2009, 11:08:45
Ik ververs het niet dagelijks maar zeker wel wekelijks, afhankelijk van de grootte van het nest :)

Ik ook... En als t echt extreem warm is, doe ik t 2 a 3 keer per week.