17 mei 2025, 19:52:29

Kom er zelf niet uit, help ajb

Gestart door Deniz, 10 april 2009, 18:23:23

« vorige - volgende »

Deniz

Hallo,

Ik heb sinds 1 weekje een valkparkiet, heb er veel over gelezen op internet, maar de eigenaar van de winkel bij wie ik hem heb gekocht zei dat het een mannetje was, maar als ik zo kijk op internet, zie ik zelf toch dat het een vrouwtje is. Maar ik kan het natuurlijk mis hebben, zouden jullie mij kunnen helpen?

Kom er zelf echt niet uit..

http://www.foto-uploaden.nl/upload/3c6568a56c9def2dc7104a93aeefabef.jpg

dit is mn valkje, wie kan mij vertellen of het nou een mannetje of een popje is...:(

Kimm

hoi ,

weet je ook hoe oud hij is?
als zijn koppie geler gaat worden is het een mannetje.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Deniz

hij is nu net 9 maanden werd mij verteld?

Kimm

heeft hij ook een ring om zijn pootje?

Mio

Hallo,

Ik heb er niet veel ervaring mee maar als ze 9 maanden is denk ik da het een vrouwtje is aan het masker en aan de horizontale streepjes op de staartveren te zien.
Maar ik kan het ook mis hebben!

greetz

Deniz

Dacht zelf ook dat het een poppetje is na het lezen van alles over ze, maar dat die man van de winkel zei dat het toch echt een mannetje was heeft mij verward  ???

nee, geen ring om pootje

Kimm

jammer geen ring om het pootje.
op het eerste gezicht lijkt het een popje.
als zij in de rui komt wat waarschijnlijk al gebeurd is, dan kan je zien of de kop geler wordt. ;)

Mio

Een tamme valkparkiet koop je beter niet in een winkel maar bij een kweker, in winkels zeggen ze zo maar wat om er van af te geraken, ik heb paar weken geleden zelf nog een valkje gekocht in ze hadden mij bijna hetzelfde gelapt.

Deniz

Het maakt mij op zich niet uit hoor daar niet van, maar voor als ik eventueel een partner erbij wil halen, daarom wilde ik het weten.. weten jullie ook of ik binnen nu en een maandje een partner erbij kan halen? gaat dat of is dat niet aan te raden?

hij/zij maakt trouwens ook maar een soor fluit geluidje, had gelezen ergens dat dat popjes waren, en de mannetjes meerdere tonen etc. hadden. dus denk dat ik er dan een mannetje bij haal

bedankt voor jullie reacties, het is mijn eerste valkje, heb een witvoorhoofd amazone en een agatje, maar deze keek zo lief dat ik hem mee moest nemen:)

Kimm

ja hoor dat kan je best doen. het is zelfs gezelliger voor je valkje!

groetjes kim