17 mei 2025, 23:06:51

douchen

Gestart door Cyanic, 2 maart 2009, 11:19:24

« vorige - volgende »

Cyanic

2 maart 2009, 11:19:24 Last Edit: 8 maart 2009, 11:44:43 by Cyanic
heey,

mijn valkparkiet wil alleen badderen in een glas wat dus niet gaat en als ik met een plantenspuit spuit vliegt hij weg hij vind dat dus niet leuk/eng.. zijn er nog andere mogelijkheden tips of iets???

valkenknuffel van Cody

Kimm

haha alleen badderen in een beker ;D

je zou voor hem kunnen proberen een grotere schaal neer te zetten.
wat je ook kan doen is hem een keertje meenemen naar de douche, maar dan heel voorzichtig hem kennis laten maken met de stralen water. de douche zet je dan op nevelstand.

ook kan je gewoon af en toe doorgaan met de plantenspuit. mijn valkje vloog in het begin ook altijd weg. en nu geniet hij ervan. gewoon zachtjes proberen.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Cyanic

tsja tis een rare vogel :P
maar een grotere schaal heb ik ook al eens gedaan maar dan stopt hij alleen zn hoofd er in en gaat dan met zn hoofd schudden, hij is al eens mee de douche in geweest maar verder niet.. zal het eens proberen
valkenknuffel van Cody

Hermien

Laat je niet verleiden door de prachtige douchefoto's op deze site. Niet elk valkje vindt het prettig om te badderen. Ik heb al jarenlang valkparkieten, maar het is pas sinds kort dat ze de spuiten met de plantenspuit lekker vinden. En ook nog maar tot op zekere hoogte. Kleddernat willen die van mij echt niet worden en ik vind het geen probleem. Je moet er dan nl. ook maar voor zorgen dat ze geen kou vatten.

marie

Die van mij vond dat in het begin ook niet leuk en vloog altijd weg (Alles was dan lekker nat  :P). Maar ik ben blijven aandringen en nu vind hij het heerlijk. Ze moeten gewoon weten dat het niet bedrijgend is. Dat gaat alleen maar met aan te dringen. Sommige vogels douchen graag en anderen baden graag.

Veel succes!!! ;)
!!!Flip!!!

stefan en hermien

een van mijn valkjes gaat gewoon met mij mee onder de douche (zo een keer in de zoveel tijd ) en gaat dan lekker op mn schouder zitten zodat ze de volle laag krijgt , heerlijk vindt ze dat , als het aan haar ligt staat ze een uur onder de douche

Hermien

eh.....Stefan....?  Ik weet van niks!   ;D Mijn 'Vliegtuig' houdt er NIET van....

Hermien..... ::)

Kimm

;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D

stefan en hermien

Citaat van: Hermien op  7 maart 2009, 22:10:39
eh.....Stefan....?  Ik weet van niks!   ;D Mijn 'Vliegtuig' houdt er NIET van....

Hermien..... ::)
SSSSSSTTTT, ze hoeven toch niet alles te weten ???? ;D ;D ;D

TwinkyenPico

Hallo,

Sorry, ik weet dat er al een tijdje niet op gereageerd is, maar heb hier toch een aanvullende vraag op.

Onze beide vogels zitten zo af en toe hier onder de douche, zolang een van ons er maar bij is. Badderen vidden ze juist weer niks als we er bij zijn  ??? maar wat is de temperatuur waar jullie valkjes mee douchen / badderen?

Groetjes,
Ernea en Stefan,
Twinky en Pico.
Groetjes,

Ernea en Stefan,
Twinky en Pico.

Kimm

hoi,

ik doe het met handwarm water. dus niet te koud en niet te heet natuurlijk.
als je ze douched, dan kan je dus gewoon handwarm water nemen. de temperatuur weet ik niet precies.
voel zelf even met je hand wat behaaglijk aanvoeld.

groetjes kim

TwinkyenPico

Hallo Kim,

Bedankt voor je antwoord.

Ik denk zelf dat wij het water redelijk "te" warm hebben. Handwarm, dat is +/- 30*c denk ik dan zo?

Ze vinden het trouwens wel heerlijk om in de stoom te zitten in de badkamer als een van ons even lekker warm aan het douchen is, vallen ze bijna in slaap.
Groetjes,

Ernea en Stefan,
Twinky en Pico.

Kimm

hoi,

ja ik denk zo;n 30 graden.
ik laat altijd de deur van de douche open zodat het stoom weg kan. ik vind het zelf dan al te benauwd worden ;D

groetjes kim