16 mei 2025, 19:14:47

Vraagje!!

Gestart door Overseer, 31 maart 2009, 16:59:41

« vorige - volgende »

Overseer

Waaraan zou je kunnen zien dat een oudere man toch gepareld is?
En als een lutino popje op sommige plekken donkere is en in haar staat veren een donkere gele kleur een ruit patroon heeft, kan dit ook wijzen op splits?

Groetjes

♪ Marlies

Hallo,

Een oudere geparelde man is niet helemaal egaal gekleurd op z'n rug, maar een beetje vlekkerig,

De lutino zou wel eens een bonte kunnen zijn.
Die van mij heeft licht- en donkergele slagpennen en is vlekkerig over de rest van het lichaam. Bij een bepaalde lichtinval is het heel duidelijk te zien dat een lutino bont is.

Het ruitpatroon is omdat het een popje is.

Groetjes Marlies ;)

Overseer

dan denk ik toch dat ik een oudere geparelde man heb:) ik dacht altijd dat het een wildkleur was maar ik zag nu laatst met wat zonlicht erop idd wat soort van hele lichte parels idee beet vaag:P
Naar de slagpennen van me popje kan ik niet zo snel kijken ze zijn nou niet echt bepaald tam zeker niet nu ze hun blok hebben kregen :P Maar ze heeft idd op sommige andere plekken kleine donkere vlekjes zit maar het zijn geen parels want daar zijn er te weinig van,,

Bedankt

grt

Tjerk

Als een valk aan het ruien is kun je ook zulke vlekken zien. Doordat de nieuwe beter op kleur zijn dan de ouder veren. Dus dat hoeft niet te betekenen dat hij gepareld is "geweest".

Groeten Tjerk

Overseer

Hij zit wel gewoon goed in de veren kan niet echt zeggen dat het rui is