28 april 2024, 16:36:51

Deukjes ???

Gestart door Zus, 31 maart 2009, 10:21:45

« vorige - volgende »

Zus

Goede morgen ,

We hebben drie eitjes waar flink op word gebroed maar er zitten wel een paar hele kleine deukjes/beschadeging op de eitjes , is dat normaal ?????
Heb trouwens ook het broed hokje nat gesproeid aan de buiten kant ( had ik gelezen hier ergens )

Groetjes Zus
Zus

Rianne

Hoe lang liggen de eitjes er al? Als ze namelijk al 3 weken bebroed zijn, kan het zijn dat de eitjes zijn aangepikt door de kuikens.
Of de oudervogels hebben door hun onervarenheid de eitjes vertrapt. Als de eierschaal te erg beschadigd is, komen ze niet uit.

Zus

De eerste ei is nu 1 week oud en tweede 5 dagen en derde ei derde dag vandaag

Dus we zijn benieuwd !!!

Groetjes Zus  ???
Zus

*Yvon

Hoi hoi

Als het echt hele miniscule kleine deukjes zijn zou het nog goed kunnen komen.
Maar zitten er al echte scheurtjes in dan droogt het vliesje van binnen op en zal er geen donsje uit kunnen komen.

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Zus

Hallo,

Onze drie eitjes zijn stuk , een was helemaal open en de andere twee zat een gaatje in , jammer
Eten de ouders dan het ei leeg ???? want ze waren leeg
En vreemd ze deden zo hun best en opeens zag ik dat ze allebei in de kooi waren en er ging niet een naar het broed hokje toen bemn ik wezen kijken naar de eieren en ja hoor foute boel .

Nu maar wachten op de volgende keer
Als jullie tips hebben graag

Groetjes Zus  :'(
Zus

Anke

Hoi,
Wat jammer van je eitjes :(
Misschien kan je de volgende keer je valkjes gekookt ei geven.
Als ze de eitjes leeg eten kan het zijn dat ze daar behoefte aan hebben.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Zus

Hallo Anke

Wat bedoel je met gekookte ei ???
Geven als ze op hun nestje zitten of nu ook al af en toe een eitje ???? hier zou ik meer over willen weten ?

In afwachting , groetjes Zus
Zus

Anke

Hoi,
Valkjes vinden een gekookt eitje over het algemeen gewoon lekker.
Maar ik bedoelde om het ze te geven als ze op eitjes zitten.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Rianne

Geef ze dan ook de eierschaal, hier zit kalk in en dat hebben ze nodig voor het leggen van hun eigen eieren :)

Zus

Dit zal ik zeker dan doen voor de volgende keer
Moet ik het dan in hun broedhoje doen die ei of gewoon in de kooi ???

Groetjes Zus
Zus

Anke

Hoi,
Gewoon in een voerbakje in de kooi :)
Ik geef het altijd in kleine stukjes.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Zus

Oke bedankt

Groetjes Zus
Zus