mijn valkparkieten bijten hun jongen dood

Gestart door mario2006, 11 maart 2009, 22:13:18

« vorige - volgende »

mario2006

weet hier iemand raad over
ik heb een prachtig koppeltje valkparkieten maar er is een groot probleem
dit is nu hun 3 de nest al en telkens komen de jongen uit 3a4 jongen
maar na een paar dagen bijten ze de jongen dood
het koppeltje verzorgen hu kleintjes wel goed en geven ze eten en zo we hebben het koppeltje ook al apart gezet maar niets helpt wie kan me hier bij helpen

mario2006

wie kan er mij helpen
dit is nu hun derde nest telkens 4a5 jongen
ze verzorgen ze heel goed en ook het broeden is perfect ze geven ze ook eten
maar na een paar dagen zijn de jongen dood
eerst zat het koppel bij mijn dwergpapegaaitjes maar ik dacht dat het door hun kwam dat ze hun jongen dood deden dus heb ik hun appart gezet maar het probleem blijft
ik vind dit echt jammer
weet er iemand wat ik hier aan kan doen

nick01

goedemorgen.

hoe zeker ben je er van dat ze dood gebeten zijn?
oftewel hoe kun je dat zien?
hebben ze echt bijtwonden of bloed?

als je t zeker weet zou ik ze nooit meer inzetten als ik kweekvogels , verkopen aan iemand die er niet mee kweekt.
of je moet er achter kunnen komen welke van de 2 het doet , dan die wegdoen.

het klinkt hard maar ik zou er huiverig voor zijn dat ze t elke keer weer doen , en dat zou niet leuk zijn voor die jongen die telkens pijn lijden en dood gaan.

mario2006

ik ben niet zeker of het de pop is of de man is
maar we vinden die kleintjes altijd terug zonder kop ik heb nu de  2 over gebleven kleintjes apart gezet en in een couveuse en ik ga ze vanaf vandaag zelf eten geven hopelijk lukt het me
maar ik denk dat het de pop is omdat de man nogal heel beschermend regeert naar het andere koppel valkparkieten en de pop doet helemaal niets enkel dan eten geven broeden

Ivy

Hoi.
Weet je zeker dat er geen beest bij kan komen van buiten? Ik vind het erg vreemd klinken, ik kan me niet voorstellen dat een valkje een kop van zijn jong zou afbijten...
Maar als je denkt dat het echt aan je koppeltje ligt, zou ik deze niet meer laten broeden, want dit gaat dan echt nergens heen.
Je kan voor de kleintjes ook een pleeggezinnetje zoeken, de kans is groter dat ze het halen als ze nog heel jong zijn, want pappen vanaf klein is erg moeilijk.

Groetjes,
Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

mario2006

ik ben er zeker van dat er geen andere dieren aan kunnen er is enkel nog 1 ander koppel valkparkieten maar die hebben zelf hun eigen blok en ze zijn nog redelijk jong
en ook is het de pop niet dat aan het broeden is dan is het de man er mag niemand aan hun blok komen die word goed beschermd door de man

Ron

Het gebeurt veel vaker hoor dat de jonkies worden dood gebeten door de ouders, kan verschillende oorzaken hebben.

Ik zou ze in ieder geval niet meer laten broeden want dat heeft geen zin.

Groeten