3 mei 2025, 22:33:29

donsje 4 dagen oud

Gestart door Gerdy, 8 maart 2009, 18:19:31

« vorige - volgende »

Gerdy

iedereen bedankt voor het advies en de steun..kleine Ayca heeft het helaas niet overleefd.

gr gerdy

monica

Citaat van: Gerdy op 10 maart 2009, 11:19:07
iedereen bedankt voor het advies en de steun..kleine Ayca heeft het helaas niet overleefd.

gr gerdy

Wat jammer Gerdy!

Je hebt je best gedaan, en meer kan je gewoon niet doen.

soms is er ook gewoon iets mis met zo'n kuiken, dat het kropje al niet goed wilde ledigen is daar een aanwijzing voor.
Vorig jaar hetzelfde gehad met een kuiken welke niet op eigen kracht uit het ei kon komen.
Dit kuiken eruit gepeld, en 12 dagen aan de handopfok gehad.
Ook dit kuiken had voortdurend problemen met het ledigen van de krop...>verminderde weerstand....>chronische schimmelinfectie.
Deze bleef dus erg achter in de groei, heb op dag 12 het kleintje in laten slapen, en vond dit erg rot!
Ik wist dat ik dit kuiken geen plezier deed, en het zou een lijdensweg worden.
Als je eenmaal een 1 dagskuiken zonder problemen groot hebt gebracht, zie je veel sneller wanneer iets niet op de juiste manier ontwikkeld.
Verder sluit ik mij aan bij de anderen, GEEN 12 uur zonder voeding bij zulke kleintjes, wel minstens 1  x daags een lege krop.

Sterkte ermee!

Groetjes Monica.

me1982

hoi

wou je even heel veel sterkte wensen..
:-[

knuffel

tda1111

Hallo vogelliefhebbers!
Eerst even voorstellen; ik ben Toon, en heb me nét geregistreerd!  :) Ik heb zelf 14 grasparkieten, 6 valkparkieten, 14 kanaries en 8 zebravinken. Ik ben al 5 jaar bezig met kweken, maar vorige maand is er iets speciaal gebeurd: Mijn valkparkieten hebben voor het eerst bevruchte eieren gelegd. Na enkele jaren alleen maar 'lege' eieren te hebben is het me nu gelukt. Ik was vroeger altijd blij dat er eitjes in mijn valkparkieten hun nest lagen, maar ze kwamen maar niet uit.. Het waren nl  2 vrouwtjes die samen 11 eieren legden! Maar binnen 2 weken verwacht ik 5 kleine valkparkieten! Hebben jullie nog extra tips om ze te verzorgen wanneer ze klein zijn? Je kan nooit genoeg weten!

Met mijn verhaal wil ik dus iedereen zeggen dat, hoe moeilijk het kweken soms is, je niet moet opgeven! Ook jij Gerdy, volgende keer zal het wél lukken! je hebt gedaan wat je kon.. 

groetjes,
de net geregistreerde Toon  :D

Kaatje

Hoi Toon,

Welkom op het forum !

Wat leuk voor je ! Je kunt een verhalenboekje beginnen bij verhalen. Nu zit je in Gerdy haar boekje en zul je niet zoveel reacties krijgen  ;)

Groetjes, Karin