27 april 2024, 22:38:18

Nieuw Valkje

Gestart door Toet, 30 maart 2009, 19:03:17

« vorige - volgende »

Toet

Mijn Ouders hebben 4dagen geleden een valkparkietje gekocht. Ik zelf heb er ook al enkele maande 1tje. Dus ken het gedrag een beetje denk ik.

Maar nu vinden we toch dat hij raar doet.
Hij zit de hele dag op zijn stok en met zijn snavel tussen zijn vleugels. Precies dat hij slaapt. Nu soms is hij ineens actief en 5min later weer zo stil op zijn stokje. Zijn kaka is ook wat platter dan normaal. En als hij slaapt dan zit hij met zijn 2pootjes op het stokje. Wat ook ni normaal is heb ik hier al gelezen.
Is dit nu omdat hij zicht moet aanpassen of is hij ziek?
Iemand ervaring?

Groetjes Toet

Kimm

hoi toet,

ik zou het nog even aankijken. de verhuizing geeft de nodige stress met zich mee.
hou de poepjes goed in de gaten. dat mag niet te lang duren.
je kan hem ook wat druivensuiker door het water geven voor de stress.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Merel

31 maart 2009, 19:59:03 #2 Last Edit: 31 maart 2009, 20:01:31 by Merel
hoi toet,

toen ik mijn valkje net nieuw had zat hij na een paar dagen ook heel veel te slapen op twee pootjes. uiteindelijk heb ik hem wat zien drinken wat hij direct weer opgaf. wij naar de da. die zei dat hij zowat was uitgedroogd en dat hij zijn krop had beschadigd. we waren er gelukkig net optijd bij. ik dacht dat hij wel at en dronk omdat er schilletjes rond en in de voer en waterbak lagen maar dat had hij waarschijnlijk ook weer uitgespuugd. hij was met de verhuizing een paar keer hard ergens tegenaan gevlogen waardoor de beschadiging waarschijnlijk was ontstaan. misschien is dat bij jullie ook het geval geweest. ik hoop dat je er wat aan hebt en dat hij snel beter wordt. hoe gaat het nu met hem??

groetjes merel