27 april 2024, 21:48:21

Schreeuwen

Gestart door Suzanne3007, 28 maart 2009, 12:55:51

« vorige - volgende »

Suzanne3007

Ja het is echt een ellende... Ik denk zelf... (hoe moeilijk ik het ook vind) Dat ze de vrijheid missen en er gewoon steeds uit willen, want dan zijn ze stil... Ik denk dat ze het beste bij Dees in de Voilere af zijn... ik hoor nu en zag gister zelf hoe goed Dex zich daar voelde... Hoe Rox er nu bij zit is ook alleen maar zielig... Ik denk dat ik nu aan de bessies moet denken en niet aan mezelf...

Kimm

och meid, wat moeilijk  :censuur
jij kan zelf het beste zien hoe rox is nu. volg je gevoel zou ik zeggen. bah ik heb met je te doen hoor echt waar.  :'(

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Zyra

Suzanne denkt dat ze hun vrijheid missen, het gaat allemaal even via sms dus het is altijd korter dan op andere manieren communiceren, maar ik denk dat ze bedoeld omdat ze zoveel van huis is en ze dus weinig los kunnen, elke dag een kwartiertje is natuurlijk niet veel, maar ze zitten bij haar in een binnen voliere Ferplast Aria om precies te zijn. danz ou je dus wel denken dat een kwartiertje genoeg is als ze het weekend bijna het hele weekend los vliegen..

hopelijk heeft iemand anders raad voor ons, en dan vooral voor Suzanne natuurlijk.

ik ga nu in ieder geval Dex even vollop kroelen en misschien komen de andere valkjes dan ook wel :D en ga ondertussen hard nadenken over wat het beste is.

dank je wel kim :-*

==============================

Suzanne, je reageerde precies terwijl ik mijn bericht tikte maar ik plaats het toch gewoon ;)

Valkjes kunnen best alleen gehouden worden, dat is niet het geen waar ik mee zit, ik zit meer met het gedrag dat Rox nu vertoont en Dex natuurlijk ook. hij schijnt hier een hele andere vogel te zijn dan bij jou thuis, en misschien als rox hier ook heen komt dat rox ook stopt met schreeuwen, maar ik en jij natuurlijk ook, deden dit met het idee dat we Dex dit gedrag af zouden leren en weer zouden proberen bij jou thuis. en misschien is het de wen periode, al lijkt hij al helemaal met mijn valkjes mee te gaan, hij kan het erg goed vinden met lilo, daar zat hij gister avond al even mee te spelen. hij speelt met de speeltjes, schommelt op de schommeltjes en zit net als kenji en de andere valkjes graag op de blokken, maar vindt het aan de ene kant nog erg kort dag om het nu al op te geven en aan de andere kant, als rox dit nu blijft doen dan zit je alsnogmet geschreeuw ;) ik hoop dat je begrijpt wat ik probeer uit te leggen, kan vaak de goede woorden niet vinden :-[

groetjes Dees

Kimm

hoi desiree,

ik vind een kwartiertje te kort voor ze. ik weet niet of ze sávonds nog los gelaten worden?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Zyra

Suzanne zei mij gisteren iets over een kwartiertje na haar werk.. ik kan daar dus geena ntwoord op geven ;) misschien heb ik het verkeerd begrepen en bedoelde ze minstens een kwartiertje, in het weekend waren ze in ieder geval bijna de hele dag los ;)

maar stel dat ze wel een kwartiertje per dag eruit komen, en in het weekend dan de hele dag.  als ze dit al een jaar gewend zijn (bijna dan ;)) dan zouden ze daarvan toch niet gaan schreeuwen? dit zijn ze immers gewend.

ik denk maar even hardop, ik wil zo graag helpen maar sla nu zelf ook even helemaal vast. toen ik het gisteren zo zag dacht ik echt gelijk aan jouw verhaal, kim, maar mijn gevoel zegt nu dat dit toch niet het probleem is en als ik zie hoe Dex hier in de voliere reageert dan begint ook steeds het idee te krimpen dat Dex zo dominant is, want hij laat zich net zo makkelijk weg jagen als dat hij zelf ook doet.. ik vindt het moeilijk en denk dat ik de beslissing nu een beetje over moet gaan laten aan Suzanne en misschien dat we nog meer reacties krijgen. Ik ga Caroline eens een im sturen, vragen of ze dit topic wilt lezen :)

Suzanne3007

Doordeweeks worden ze iedere avond wel los gelaten kwartiertje tot half uurtje. In het weekend langer. Maar dat komt omdat lik veel weg ben.

Dees,
Ik snap heel goed wat je wil zeggen... ik weet dat dat de eerste opzet was, maar het lijkt wel of hij daar veel happier is... Zoveel vrijheid en vriendjes kan ik hem nooit geven! Het enige wat ik wil is het beste voor hun... op dit moment zegt mijn gevoel allebei in de voillere...

Ohhh wat een rot situatie...

Zyra

ik heb Caroline een im gestuur den gevraagt of ze dit topic wilt lezen. Laten we hopen dat zij nog goede raad heeft voor ons :)

ga nu echt eerst even je mannetje aandacht geven hoor:D ben al een kwartier te laat met voeren :D

Suzanne3007

haha geef hem ook een lekkere kroel van mij ;-)

Caroline

Hoi Hoi!!!!

Er is mij via een IM gevraagd om hier even te lezen en mijn mening te geven.

Allereeerst wil ik even voorop stellen dat ik weliswaar 24 valkjes in de huiskamer en open bijkeuken heb maar geen enkele ervaring met schreeuwers, gelukkig.  :D

Wel gezellige fluiters en wordt er hier en daar een versierdeuntje gegeven en uiteraard 's morgens als ze wakker worden worden moeten ze elkaar even een goede morgen wensen.  :D

Ook zal ik zelf altijd naar een oplossing zoeken mocht ik problemen hebben met een valkje en denk ik niet dat ik één van mijn valkjes ooit zal kunnen herplaatsen omdat ze vocaal nogal actief zijn.  ::)

Ik begreep dat je je valkjes met pap hebt groot gebracht, logisch natuurlijk als ze eerst heel veel aandacht van je kregen dat ze nu geen genoegen meer nemen met een "partner" zoals ze jou zien, die eerste de hele dag is werken en daarna maar een kwartiertje de aandacht krijgen omdat de rest van de tijd voor de katten is.

Zelf heb ik honden, waaronder een Jack Russell, het is hier ook of de honden even naar de gang of de valkjes even in hun eigen kamer los. ALs je kiest voor 2 diersoorten die niet samen gaan weet je dat dit de consequenties zijn.  ;)

In principe denk ik dat het gedrag wel af te leren is maar dit heeft tijd nodig, heel veel tijd. Ik las al ergens een tip van Manon. Je zult met name DEx moeten leren dat hij minder aandacht krijgt. Dus niet zomaar ineens van alle aandacht naar een kwartiertje per dag ....

Daarnaast vind ik het ook erg zielig dat Rox nu helemaal in haar eentje zit.  :'( :-\ Opgegroeid samen met Dex, altijd met een valkje samen geweest, eerste alle aandacht van jou gehad, toen ineens nog maar een kwartiertje per dag en nu de hele dag alleen in een kooitje als jij bent werken ....

Dees schreef me in haar IM dat nu Rox begint te schreeuwen, logisch natuurlijk.  :-\ Die roept naar Dex, die is haar maatje kwijt en hoopt door te roepen dat hij op haar geluid af komt en haar weer kan vinden. Heel natuurlijk gedrag.

Mijn advies:

Denk eerst zelf heel goed na .... ben je bereid om je valkjes meer tijd en aandacht te geven, dan een kwartiertje per??

Als dit zo is kun je ze langzaam laten wennen en de aandacht af gaan bouwen maar nogmaals, een kwartiertje per avond is ook wel erg weinig.

Persoonlijk vind ik het ook heel erg lief dat Dees je wilt helpen maar zie ik in deze situatie hierin geen oplossing.

Zeg je, zoals je al eerder schreef, ik heb het helemaal gehad met ze en mijn katten gaan voor, die wil ik niet de kamer uit doen voor de valkjes, dan moet je denk ik kiezen voor het geluk van je valkjes en ze een fijn  nieuw thuis geven, uiteraard samen omdat zij dit zijn gewend.  ;)

ALs laatste nog even .... een valkje wat in een buitenvolìère leeft of er later weer i terug gaat moet je sowieso NOOIT kortwieken. Hij kan dan niet meer vluchten voor gevaren. En zich niet vliegend kunnen verplaatsen.

Suuz .... heel veel succes met het maken van de juiste keuze voor jouzelf en je valkjes maar volgens mij heb jij die voor jezelf al lang gemaakt.

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Suzanne3007

Hoi Caroline,

Bedankt voor je reactie, al krijg ik er een gevoel van dat je denkt dat ik het niet goed doe... allereerst gaan mijn katten niet voor!!! Ik verdeel de aandacht. En de valkjes krijgen zeer veel aandacht ook veel kroelen in de kooi! Ze blijven natuurlijk niet voor niks zo tam! Ik heb een overwogen beslissing genomen voor ik ze nam. En heel veel info ingewonnen, dus absoluut geen impulsieve actie. Ik heb ze bij een kweker gekocht die ze met de hand groot bracht en daar ook aangegeven dat ik veel weg ben. Hij gaf aan er dan 2 te nemen en een grote kooi. Ik heb ze nooit meer aandacht gegeven dan nu. Dus dat is niet van de een op andere dag veranderd... Ook heb ik een kamer voillere waar er (volgens andere) wel 6/7 in kunnen. Deze hebben ze voor hun samen.

Daarnaast begrijp ik dat Rox nu roept en dat vind ik ook zielig! Vandaar dat ik een oplossing zoek. Ik heb de keuze nog NIET gemaakt, wil alleen het beste voor hun. Als ik voor mezelf de keuze al had gemaakt was het allemaal een stuk makkelijker geweest!

Ik kan ze niet veel meer aandacht geven. dan wat ik nu doe. Ik werk 5 dagen en ook nog 2 avonden. Dat kan ik niet veranderen. Dat heeft niks te maken met de katten, maar omdat ik veel werk!

De oplossing van Manon had ik ook geprobeerd. Maar hielp  helaas ook niet...

Ik ga er nog heel goed over denken en het enige wat ik wil is het beste voor hun.

Groetjes Suuz

Zyra

Caroline, heel erg bedankt voor je mening. De valkjes zaten bij Suzanne binnen en bij mij buiten in de voliere, Dex dan in ieder geval in de hoop dat hij wat onderdaniger zou worden. op mij kwam Dex namelijk enorm dominant over naar Suzanne toe.

Wat zie jij nu als beste optie om te doen?

Ik kan begrijpen dat Suzanne niet meer tijd kan vrij maken door haar werk. ik dacht aan de volgende opties toen ik je verhaal las.

1 - de valkjes herplaatsen
2 - een buiten voliere maken en meer valkjes aanschaffen
3 - 2 valkjes erbij aanschaffen en met zijn 4tjes in de voliere die ze nu heeft, al betwijfel ik of dit gaat werken omdat de nieuwigheid er zo vanaf is en ze weer zullen verlangen naar de aandacht en vrijheid.

Groetjes Desire

Kimm

hoi desire,

iemand kan wel zeggen, de valkjes herplaatsen, maar suzanne moet daar zelf achter staan.
natuurlijk is het beter om ze naar iemand te doen die meer tijd heeft.

een voliere, daar moet je ook tijd voor hebben vind ik.
het is erg sneu allemaal, want voor hetzelfde geld had suzanne 2 valkjes getroffen die niet zo schreeuwden.


caroline: met het kortwieken, bedoelde ik alleen als dex weer naar binnen zou gaan bij suzanne. niet in de voliere.

op dit moment zou ik rox naar dex toebrengen. dat zou wel zo fijn zijn voor haar.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Suzanne3007

Ik heb aan Dees gevraagd of Rox ook nog welkom is daar. Wil ze wel graag bij elkaar houden nml...

Het liefste hou ik ze zelf, maar ik weet dat ze heel goed terecht komen! Ik zal ze zeker regelmatig opzoeken (als Rox natuurlijk ook bij Dees mag blijven).

Ik denk dat ik (kijkende naar de valkjes) de juiste beslissing neem zo...

:'( :'( :'(


Kimm

hoi suzanne,

ik vind het erg erg dapper van je , want ik weet hoe moeilijk en verdrietig dit voor jou moet zijn.  :'(

ik ben erg benieuwd hoe rox gaat reageren.
wel wens ik jou veel sterkte met jouw beslissingen hoor!!!

groetjes kim  :-*

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Zyra

Kim, ik bedoelde ookz eker niet dat ik beslissingen maakte, maar dat dit de opties zijn waar ik aan dacht en dat wilde ik eigenlijk even bevestigd hebben van jullie als andere leden en valkjes liefhebbers :) natuurlijk gaat er nu ook heel wat IM verkeer over en weer tussen Suzanne en mij, en Suzanne beslist wat er gaat gebeuren, niet ik, het zijn haar valkjes :)

Natuurlijk is Rox hier van harte welkom, ik heb je al een IM terug gestuurd ;) en je mag altijd komen kijken, alleen even een belletje of smsje vooraf of ik wel thuis ben lijkt me handig voor dat je zometeen voor een gesloten deur staat :D

Kim en Caroline, ik wil jullie nogmaals enorm bedanken voor de adviezen en tips, jullie heb echt enorm geholpen en vooral Suzanne denk ik :) en ik hoop dat het niet over komt alsof ik beslissingen maakte voor Suzanne, want dit heb ik nooit bedoeld en volgens mij heeft Suzanne ook niet dat gevoel :)

Groetjes Dees