14 mei 2025, 01:03:13

Wanneer blokjes ophangen?

Gestart door Tara, 29 november 2003, 14:08:11

« vorige - volgende »

Tara

Hoi Inger,

ja dat was ik allemaal van plan, bv. als mijn bourkes dood zijn, kan ik bijvoorbeeld een witkop pop erbij nemen (die ik echt nodig heb, dan kan ik albino's kweken!!!). Als de mannen die overblijven te lastig zijn, was ik ze van plan in het binnenhok te doen, ja :). Thx in ieder geval voor je reactie :).

Groetjes, Tara

Inger m

Hoi Tara,
Mooi zo! Want het zou toch wel jammer zijn om vogels weg te doen.

Ik had je stukje gelezen over het kweken van albino's, ik ben dat ook wel gelezen dat je op de manier albino's kweekt en dat is eigenlijk een veel grotere uitdaging om er zo een te kweken, dan er een kopen!
Ben benieuwd of het gaat lukken, kun je uit je eigen koppels al een witkop pop verwachten?

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Tara

Hoi,

ja maar dat zou nog een tijdje duren, heb het berekend hoor, maar kijk, het ziet er echt heel leuk uit, wat ik zou kunnen krijgen. Ik heb de map klaar, van mijn valkjes, op mijn computer, is best leuk, en telkens komen er de valkjes bij, die ik houd volgend jaar. Nouja, op de computer, via de koppels, is wat ingewikkeld ;). Ik heb al bepaalde manieren gevonden, om albino's te krijgen, maar deze had ik vandaag uitgevonden, en vond die toch wel de leukste, met veel verschillende soorten.

Dit zijn Tysia en Skippy, als hun een nestje krijgen, verkrijg ik dit:

Mother:Pied Whiteface Pearl
Father:Whiteface Pearl Split To Pied

male offspring:
50% Whiteface Pearl Split To Pied
50% Pied Whiteface Pearl

female offspring:
50% Whiteface Pearl Split To Pied
50% Pied Whiteface Pearl

Als Tazko en Kiako (hopelijk) volgend jaar een nestje krijgen, wordt dat dit:
Mother:Lutino
Father:Whiteface

male offspring:
100% Grey Split To Whiteface {X2: Lutino}

female offspring:
100% Grey Split To Whiteface

Als ik dan, het mannelijke jong, van Tazko en Kiako (grey split to whiteface {X2: Lutino} en het vrouwelijke jong whiteface pearl split to pied van Tysia en Skippy laat kweken, bekom ik gewoonweg dit! En dat zonder enige nieuwe aanwinst!

Mother:Whiteface Pearl Split To Pied
Father:Grey Split To Whiteface {X2: Lutino}

male offspring:
13% Grey Split To Pied Whiteface {X2: Pearl}
13% Grey Split To Pied Whiteface {X1:  Lutino} {X2: Pearl}
13% Whiteface Split To Pied {X2: Pearl}
13% Whiteface Split To Pied {X1:  Lutino} {X2: Pearl}
13% Grey Split To Whiteface {X2: Pearl}
13% Grey Split To Whiteface {X1:  Lutino} {X2: Pearl}
13% Whiteface Split To {X2: Pearl}
13% Whiteface Split To {X1:  Lutino} {X2: Pearl}

female offspring:
13% Grey Split To Pied Whiteface
13% Lutino Split To Pied Whiteface
13% Whiteface Split To Pied
13% Whiteface Lutino Split To Pied
13% Grey Split To Whiteface
13% Lutino Split To Whiteface
13% Whiteface
13% Whiteface Lutino

Hiermee kan ik dus 2 verschillende albino's mee hebben, een gewone zonder split, en eentje split voor bont :). Ook met deze zou ik aan een witkop pop raken, cool of niet?!

Inger m

Hoi Tara,
Dat is zeker leuk om uit te proberen, bovendien krijg je bij de laatste combinatie ook veel verschillende mutaties uit een nest. Ben zelf ook erg benieuwd wat ik volgend jaar ga krijgen uit de koppels, maar van veel vogels weet ik de splitten niet, dus wordt afwachten.

gr Inger
problem.

Tara

Veel succes Inger,

ik weet het natuurlijk niet zeker wie met wie koppel wordt, maar het valt te proberen he :). Jij ook heel veel succes :).

Weet je toevallig, hoeveel valkjes ik nog maximum zou kunnen bijhouden, als er nou alleen nog maar valkjes zouden zijn?

Groetjes, Tara

Inger m

Hoi Tara,
Ik durf niet te zeggen hoeveel je er maximaal kunt houden, je zou op 24 uitkomen als je alles precies wilt koppelen.
Mss zou je kunnen zeggen dat bv 2 bourkes kunt 'vervangen'  door een valkparkiet, dan kun je een beetje een indicatie krijgen.

Heb je misschien een duidelijke foto van je voliere en nachthok in zijn geheel met de vogels erin (van buitenaf genomen)? Dan heb ik een beetje een idee hoe het eruit ziet (en vind ik wel leuk om te zien).

gr Inger

Ik zag trouwens je advertentie staan op te koop/ gevraagd, ik hoop dat je reacties krijgt!
problem.

Tara

Hoi Inger,

Ik kijk morgen even voor een foto, zal het proberen, maar zal wat moeilijker zijn, daar het nachthok meteen na de buitenvolière is, is even lang, maar wat minder breed.

Nu is het te donker, daarmee :). Het zou jammer zijn de bourkes weg te doen, maar alles voor mijn valkjes, ik zal eventueel eens vragen aan iemand anders, of die hun niet willen houden.

Groetjes, Tara

Inger m

Hoi Tara,
De bourkesparkieten wegdoen was maar een voorbeeld van mij. Maar als je voliere wat druk is en de valken gaan voor, dan zou ik daar mss wel voor kiezen als er weer een bij komt.
Want bourkesparkieten zijn ook wel gesteld op rust. Ik heb ze jaren gehad en nooit gingen ze broeden. Totdat ik ze in een broedkooi plaatste, waarna ze twee rondes grootbrachten. Ik denk dat het voor hen in mijn voliere gewoon te druk was met de gras en valkparkieten.

gr Inger
problem.

Tara

Hoi Inger,

aahhhh dus daarom wil de ene paren, maar de andere niet ....

Neeh, maar ik zat er zelf ook al aan te denken, maar dan zal het m'n moeder zijn van ooh doe je ze weg ... Want ze vindt die 'rose vogeltjes' toch zo lief en mooi .... Hmm misschien kan ik ze aan een of ander familielid geven.

Groetjes, Tara

Sander

Hallo

Jammer dat je je bourkes weg wilt doen. Ik vind ze een leuke verschijning in de voliere.Maarja, als je er een valkje voor in de plaats neemt, dan is het toch niet zooo erg :P  Hopelijk vind je een betrouwbaar iemand die ze wil overnemen.

groetjes
sander

Tara

Hallo Inger,

heb de foto's, maar je ziet alleen het buitenverblijf, maar het nachthok, zit daar vlak achter (zwart) ...

Het nachthok is iets minder breed dus ....

Het is wel wat vaag, mjah, en de valkjes die tegen het gaas hangen ... Houden van de wind zeker?