Vraagje over kooi - Pino, Mollie en Macho* in Istanbul

Gestart door Machootje, 25 maart 2009, 12:22:13

« vorige - volgende »

Machootje

Hallo! Ik ben sinds maandag in NL en Macho sinds zondagavond bij de schoonfamilie. Ik had vantevoren zijn kooitje een beetje veranderd, nieuwe speeltjes erin en dat vond hij toch wel leuk! Hij ging zowaar weer een beetje spelen met een belletje en ik had ook een speeltje met een heel klein spiegeltje erin en in het begin dacht ik, dat is niks, want hij leek er een beetje agressief door te worden maar daarna ging hij er een beetje tegen fluiten en erbij zitten alsof het zijn vriendje is  ;D
Mijn schoonouders vonden het erg leuk dat hij er weer was en ik had wel het idee dat Macho het daar nog herkende.
Mijn schoonvader weet sinds kort dat hij longkanker heeft en is nu bezig met zijn eerste chemokuur. Macho is dus wel een leuke afleiding!
Ik ben ook al in een dierenwinkel geweest hier en zag vier hele mooie valkjes zitten  :D Vandaag ga ik nog even naar wat dierenwinkels, even zien wat ze allemaal hebben wat ik mee kan nemen!
Groetjes uit Nederland deze keer  ;)

Rust zacht, lieve Macho! 22-8-2009

Kimm

hey judith,

welkom in nederland  ;D

fijn dat macho het naar zijn zin heeft bij je schoonouders. word je ook op de hoogte gehouden door hun?

oei wat sneu voor je schoonvader, dat is een rot ziekte :-\
veel plezier verder hier!!!

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kimm

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Machootje

Ten eerste: Kim en Caroline, hartstikke bedankt voor jullie berichtjes voor mijn verjaardag! Wat leuk. Ik had ze wel al gezien maar nog niet de tijd genomen te reageren...  :-[

Ik ben nu precies een week terug in Istanbul en vorige week zat ik best wel in een dip omdat ik Nederland en vooral mijn zusje zo miste. Nu begint het hier langzaam weer te wennen en ik ben ook wel blij om weer bij Kerem en Macho te zijn!

Ik vind het altijd moeilijk te zeggen maar het leek wel of Macho mijn stem meteen herkende. Hij floot ook een beetje toen ik tegen hem begon te praten toen we hem gingen ophalen bij mijn schoonouders, dus dat was een leuk welkom.

Ik had wel het idee dat mijn schoonmoeder hem te veel trosgierst heeft gegeven waardoor hij erg weinig van zijn normale eten opheeft!

Machootje

Ten eerste: Kim en Caroline, hartstikke bedankt voor jullie berichtjes voor mijn verjaardag! Wat leuk. Ik had ze wel al gezien maar nog niet de tijd genomen te reageren...  :-[

Ik ben nu precies een week terug in Istanbul en vorige week zat ik best wel in een dip omdat ik Nederland en vooral mijn zusje zo miste. Nu begint het hier langzaam weer te wennen en ik ben ook wel blij om weer bij Kerem en Macho te zijn!

Ik vind het altijd moeilijk te zeggen maar het leek wel of Macho mijn stem meteen herkende. Hij floot ook een beetje toen ik tegen hem begon te praten toen we hem gingen ophalen bij mijn schoonouders, dus dat was een leuk welkom.

Ik had wel het idee dat mijn schoonmoeder hem te veel trosgierst heeft gegeven waardoor hij erg weinig van zijn normale eten opheeft! Dat moest dus weer even afgeleerd worden  ;D

Dit weekend heb ik een afspraak bij de oogarts en als het goed is word ik dan snel geopereerd en daarna... Op zoek naar een vriendje voor Macho!

Machootje

Ging iets fout, hij verzond al voor ik klaar was. Ik weet niet hoe ik dat bericht kan verwijderen?

ManjaV

Hoi Judith,

Je zal wel blij zijn dat je Macho weer bij je hebt :D
Hoe gaat het met zijn pootjes?
Ik vind het heel leuk dat je een vriendje er voor hem bij gaat zoeken. Sterkte trouwens met de operatie.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Machootje

Hoi Manja,
Bedankt voor je berichtje! Ja, ik was echt blij hem weer te zien en ik hoop dat hij het ook fijn vindt weer bij mij. Met zijn pootjes is het nog hetzelfde eigenlijk. Zijn linkerpoot lijkt best goed, maar het is net of hij de kracht mist om erop te staan. Zijn rechterpoot is een heel ander verhaal. Die is heel stijf en lijkt een beetje scheef te staan. De tenen zijn ook erg uitgestrekt en lam, terwijl die aan de linkerpoot wel een soort grijpbeweging kunnen maken. In het begin was het juist zijn linkerpoot die slecht was en nu dus andersom, heel vreemd.
Ik geef hem nog steeds calcium en ook wat extra vitaminen maar ik weet eigenlijk niet wat ik nog meer kan doen. Ik douche hem nog steeds elke dag en masseer dan ook zijn pootjes. Ik zag vandaag trouwens wel dat hij zich wat omhoog trok aan de tralies van de kooi en het leek of hij een beetje ging staan. Ik heb een spiegeltje in de kooi gehangen en waar die hangt daar doet hij dat. Hij kan wel in het spiegeltje kijken zonder te staan ook.
Gelukkig is hij niet meer zo enorm apathisch als een tijd geleden, maar als ik hier wel eens dingen lees over andere valkjes, dan is hij wel heel erg rustig hoor! Maar ja hij is ook beperkt...

Groetjes,
Judith

ManjaV

Hoi Judith,

Ik hoop toch zo dat het met de pootjes van Macho weer goed gaat komen...ik las dat je indertijd al wat informatie had ingewonnen bij Feld he? Misschien kan het geen kwaad eens een second opinion aan te vragen, een paar tips: V/d Horst in Veldhoven of Bastiaanse (weet even niet meer precies waar die zit), maar staat hier allemaal op de site als het goed is.

Het is natuurlijk te begrijpen dat Macho heel rustig is. Zit hij nu eigenlijk op de grond de hele dag?
Wel gaaf dat het leek alsof hij een beetje ging staan. Misschien als het andere valkje erbij is dat hij wat gestimuleerd wordt om wat meer te klimmen enz.

Ik leef echt met jou en Macho mee.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Machootje

13 augustus 2009, 12:22:20 #145 Last Edit: 13 augustus 2009, 12:24:20 by Machootje
Vanmorgen weer lekker gebadderd en daarna weer eens een fotosessie van mijn knapperd. Hij was vandaag ook in een ontzettende knuffelbui!
Na het wassen ga ik meestal even voor de spiegel staan met hem en meestal vindt ie dat wel interessant  :D

Hij zit inderdaad altijd op de bodem van de kooi en ook nog eens in een bepaalde hoek. Hij moet natuurlijk wel van plek veranderen om te eten en te drinken maar verder zit hij daar altijd.

Ik hoop ook dat hij wat meer gaat proberen en doen als hij er een vriendje bij heeft.

Gisteren was ik in een dierenwinkel en toen viel me toch ook weer op dat die valkjes veel groter waren dan Macho! In NL was me dat ook al opgevallen in de dierenwinkel. Ze waren pas 2 en halve maand oud en nu al groter dan Macho toen we hem kregen met zes maanden.

Hoe zou dat komen? En zou zo'n grotere vogel niet erg dominant over hem zijn, ook al omdat die andere vogel meer zal kunnen? En wat als het niet klikt??
Dat zijn zo van die vragen die nu door me heen gaan, als ik denk aan er eentje bij nemen.

Een valkparkiet kost hier in de winkel trouwens 150 lira zag ik gisteren weer, zo'n 75 euro!! Macho hebben we gekocht voor 100 lira (50 euro) inclusief kooi en alles. Maar dat was dus bij die dierenwinkel waarvan Kerem de eigenaar kent.

Hier nog een paar leuke foto's van vanmorgen (let niet op de lange nagels, die ga ik binnenkort weer proberen te knippen!):

Groetjes van Judith en een knuffel van Macho!

Kimm

hoi judith,
wat een lieve foto';s!!
ik denk dat als  je er een valkje bij gaat zetten, dat je even moet uitvissen, wat voor karakter het nieuwe valkje heeft, maar dat zal niet meevallen denk ik als je het uit een dierenwinkel haalt.
sowieso, zal je er een 2e kooi bij moeten hebben. mocht het niet klikken , dan kan je ze altijd nog apart gaan zetten.
liefs kim

Machootje

Het gaat ineens heel slecht met Macho! We zijn net bij de dierenarts geweest en die heeft veel poep verwijderd maar Macho is helemaal apathisch en wordt bol!! Ik heb hem vast en aai hem maar hij reageert amper meer. Als hij moet gaan kan ik er wel vrede mee hebben. Het zou beter zijn. Ik hou jullie op de hoogte!

Caroline

22 augustus 2009, 12:29:32 #148 Last Edit: 22 augustus 2009, 12:31:03 by Caroline
Och meis, wat verschrikkelijk ...  :'(

Heel veel sterkte.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Machootje

Dank je wel voor je berichtje, Caroline. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Is het goed om hem zo vast te houden?
De dierenarts ging er jeel koel mee om, zei alleen het gaat slecht, verder geen gesprek of wat dan ook en hij behandelde Macho als een dimg!! echt vreselijk. Eigenlijk hoop ik nu bijna dat hij het vechten opgeeft, maar hij houdt vol... :'(