Vraagje over kooi - Pino, Mollie en Macho* in Istanbul

Gestart door Machootje, 25 maart 2009, 12:22:13

« vorige - volgende »

Kimm

hoi judith,

ik hoop dat het goed gaat hoor.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Marian

Hallo Judith,

Ik hoop ook dat het goed gaat!
Is je zusje nog bij je op bezoek? :)

Groetjes, Marian

Machootje

Daar ben ik eindelijk weer een keer!

Mijn zusje is inmiddels alweer een tijdje weg. Het was best lastig om afscheid te nemen en daarna weer even wennen om 'alleen' te zijn.

Even wat nieuws over Macho. Sinds ik hem calcilux geef lijken zijn pootjes wel wat sterker te worden, vooral zijn rechterpoot. Rechts was eigenlijk de slechtste dus dat is toch wel goed nieuws. Ik vind het alleen wel zorgwekkend dat links nu slechter blijft. Ik heb ook geen idee wat ik ervan kan verwachten. Kan het nog wel helemaal goedkomen en hoe lang zal het duren voor hij misschien echt op zijn pootjes kan staan?

Als ik hem op mijn vinger neerzet lijkt hij wel te staan, maar als ik hem dan loslaat valt hij toch zo om. Echt stevig is het dus niet. Toch heb ik het gevoel dat hij meer met zijn pootjes kan dan hij op dit moment doet. Misschien is hij het ook een beetje 'verleerd'?

Ik haal hem wel regelmatig uit de kooi en zet hem dan op mijn vinger of op mijn borst, ook om hem weer aan die stand van de pootjes te laten wennen. Soms voelen de pootjes heel warm, soms toch nog koud en stijf. Ik weet ook niet hoe stijf ze normaal zijn? Vliegen lijkt ook wat makkelijker te gaan nu, gelukkig! Hij weet ook wel hoe hij 'noodlandingen' moet maken nu!

Verder vindt hij het badderen nog steeds heerlijk en knuffelen en kroelen, daar wordt hij helemaal een meester in! En o wee, als je dan maar even ophoudt! Dan pakt ie gelijk mijn vinger terug en dirigeert die naar zijn kopje  ;D

Gisteren heb ik nog iets grappigs meegemaakt. Meestal is hij niet zo nieuwsgierig naar dingen die ik eet en drink, maar gisteren had ik een glas spa rood (maar dan Turks merk he) en dat zette ik naast zijn kooi. Ik dacht dat hij er misschien bang voor zou zijn maar hij vond het heeeeel erg interessant juist! Hij pikte aan het glas en had er zo een slok van willen nemen. Ik vond het zo schattig, ik wou dat hij net zo geinteresseerd was in andere dingen, zoals fruit en groenten!

Vanmorgen nadat ik hem onder de douche had gedaan zat hij even bij mij en hebben we een foto gemaakt van hoe hij op zijn pootjes 'stond', die zal ik even plaatsen. Ik heb inmiddels zijn nageltjes toch een klein beetje kunnen knippen. Ik had bij een nageltje een beetje bloed, maar meteen in de bloem gedoopt en inderdaad dat helpt echt!

Nou dat was weer even een update. Een vriendje/vriendinnetje voor Macho hebben we nog niet, maar ik heb toch nog steeds het idee dat het erg goed voor hem zou zijn. Hij is nu altijd heel erg passief en ik denk dat hij er wat levendiger door kan worden en ook dat als hij ziet wat zo'n ander vogeltje doet, hij het wellicht wil nadoen?? En het dan toch meer gaat proberen... Wie weet. Eerst moet ik binnenkort geopereerd worden aan mijn oog en daarna gaan we een weekje op vakantie, dus lijkt het me beter om daarna pas naar een vriendje te gaan kijken.

Fijn weekend allemaal en groetjes uit Istanbul!

Rust zacht, lieve Macho! 22-8-2009

Kimm

hoi judith,

leuke update heb je geschreven!
hij staat inderdaad raar op zijn pootjes. wel een schatje hoor :D
inderdaad kan je beter na je vakantie op zoek gaan naar een vriendje voor hem. ik denk wel dat hij het leuk zal vinden.
verder is het een goed teken dat hij nieuwschierig is naar jouw spa rood. hij heeft wel interesses.
sterkte met je operatie en een knuffel voor macho!

liefs kim

Marian

Hoi Judith,

Fijn te horen dat het wat beter gaat met Macho :)
Lieve foto heb je gemaakt, hij is echt een scheetje :-*, helaas zie je dat hij minder kracht heeft in zijn pootjes :-\
Ik hoop dat het elke dag een stukje beter met hem mag gaan :D
Jij ook sterkte met de operatie en een fijne vakantie!

Groetjes, Marian

*Manon*

Hoi hoi,

Wat jammer dat het nog steeds niet helemaal goed is met het pootje van Macho, als ie zich er maar mee kan redden en er toch goed mee uit de 'voeten' kan. Maar dat valt nog niet helemaal mee als ik je verhaal zo lees.
Hopelijk komt dat allemaal weer goed en komt er een oplossing om zijn pootje wat steviger te maken.
zijn spiertjes in zijn pootje zullen wel niet veel gewend zijn, en dat moet natuurlijk weer wennen.

Machootje is een schatje om te zien, wat een poepie  :-*

Groetjes Manon

jeroenn

Machootje

Hoi!
Het gaat op zich wel goed hier, weinig veranderingen eigenlijk. Ik geloof alleen dat Macho behoorlijk in de rui is nog steeds. Het duurt al een tijdje. Als ik hem laat vliegen nu zie ik elke keer wat veertjes liggen en ik voel ook op zijn kopje bijvoorbeeld wat nieuwe veertjes doorkomen. Ik heb dit nog niet eerder zo met hem meegemaakt, dus ik weet niet goed wat normaal is. Toch gek, hij is nu bijna een jaar bij ons en dit is dus de eerste keer dat ik echt zie dat hij in de rui is.
Over een weekje gaan we op vakantie en dan mag hij ook op vakantie bij de ouders van Kerem. Ik hoop maar dat het een beetje meevalt voor hem. Ik maak me toch zorgen! Maar ja, het zal wel goedkomen en dan daarna... echt op zoek naar een vriendje voor hem!
En nog iets nieuws: hij blijkt meloen errrg lekker te vinden  ;D

Kimm

hoi judith,

de ene keer merk je veel meer van de rui dan een andere keer. douchen vond hij toch lekker? dat helpt hem ook met de rui.
ik hoop dat hij het naar zijn zin heeft bij jouw schoonouders hoor. dat zou toch wel fijn zijn. hij blijft toch een beetje een zorgen kindje van jou nl.
wat fijn om na de vakantie op zoek te gaan naar een maatje voor macho :D

liefs kim

Kimm

hoi ,

hoe gaat het hier? en met macho? zijn jullie al terug van vakantie?

liefs kim

Machootje

15 juli 2009, 06:38:56 #130 Last Edit: 15 juli 2009, 06:43:20 by Machootje
We zijn weer terug van vakantie! Het was leuk, maar zoooo ontzettend heet, niks voor mij eigenlijk. Hier in Istanbul is het gelukkig minstens 10 graden koeler en niet zo benauwd. We zijn naar het zuiden van Turkije geweest.
Macho moest ook uit logeren natuurlijk en Kerems ouders vinden het altijd wel leuk om hem in huis te hebben. Ik vond het wel moeilijk hem achter te laten. Ik dacht, zit hij hier in een vreemd huis met allemaal vreemde mensen die ook nog eens allemaal TURKS spreken! :-) Hij hoort normaal bijna alleen maar NLs omdat hij Kerem alleen 's avonds ziet.
Het was allemaal goed gegaan, maar ik merkte natuurlijk meteen wat dingen op (ja, het vrouwtje zit er als een havik bovenop :D). Zoals dat ze bijna geen houtsnippers in de kooi hadden gedaan. Vinden ze denk ik te veel rommel geven. En er zat erg weinig voer in zijn bakje. Ik denk omdat ze de schilletjes zeg maar aanzagen nog voor eten.
Ik merkte toen we thuis waren en ik hem uit de kooi haalde en hem knuffelde dat hij dat wel gemist had! En ik ook!  ;D
Nu heb ik besloten om toch nog twee weekjes naar NL te gaan en dan moet hij dus toch weer uit logeren, want Kerem is te weinig thuis en dan zit hij zoveel alleen, dat zou zielig zijn. Dus gaat hij zondagavond weer naar Kerems ouders. Misschien is het nu zo kort geleden dat hij het zich nog herinnert daar??
Ik blijf twee weekjes weg en daarna... ja daarna gaan we ECHT op zoek naar een vriendje! Ik zeg het nu al zo lang maar nu gaat het er echt van komen! Ik wilde steeds wachten op een goed moment, dat ik ook echt tijd en aandacht kan geven aan het nieuwe vogeltje en aan Macho.
Met Macho gaat het nog steeds hetzelfde. Wat me opvalt is dat zijn rechterpootje toch achteruit gaat helaas. Het pootje is behoorlijk stijf. Het linkerpootje is wel soepel en lijkt eigenlijk goed. Het blijft gewoon erg vreemd.
Soms vind ik het moeilijk op het forum verhalen te lezen van anderen omdat het zo confronterend is. Dan zie ik hoe het ook zou kunnen zijn en hoe ik het zo graag had gewild voor Macho. Het blijft me gewoon heel veel verdriet doen dat hij zo weinig kan  :'( Ik lees wel mee in sommige boekjes hoor en vind het ook wel leuk om te lezen en vooral ook om de foto's te bekijken! Ik hoop dat als ik terug ben uit NL ik weer wat actiever zal zijn hier. Zal vast wel als ik er een vogeltje bij heb  ;D
Groetjes!!

*Manon*

Veel plezier in Nederland... je bent dan wel hééél dicht bij ons  ;D ;D ;D

Kimm

Hoi judith,

leuk dat je naar nederland komt. misschien kan je dan als je toch in ned bent even contact opnemen met een vogelarts en evt medicatie meekrijgen.
fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad.
macho zal het zich nog wel herinneren hoor, bij je schoonouders. hopen dat zij hem nu wat meer voer gaan geven :D

liefs kim

Machootje

Dank je, Manon! Ja, heel dichtbij even :-)

Daar had ik ook al aan zitten denken, Kim. Ik zal eens opzoeken of er in de buurt van Oss eentje zit. Dan kan ik ook eens wat vragen stellen en wie weet wat ik te horen krijg en wat voor medicatie er verder is.
Ik zal mijn schoonmoeder nu even (via Kerem, mijn Turks is nog steeds niet je van het helaas!) goed uitleggen dat ze hem wel iedere dag nieuw eten moet geven! Verder is ze echt wel gek met hem dus ik heb er wel vertrouwen in.
Ze hadden speciaal naar een documentaire over vogels zitten kijken laatst omdat hij daar zo leuk op reageerde  ;D Nu heb ik zelf ook wat vogelgeluiden zitten downloaden en hij luistert er inderdaad heel nieuwsgierig naar. Grappig om te zien!

Kimm

ach wat leuk zeg!!
je kan ook contact opnemen met hedwig van de horst. zij zit in veldhoven. zie linkje hiernaast bij dierenartsen.

liefs kim