Vraagje over kooi - Pino, Mollie en Macho* in Istanbul

Gestart door Machootje, 25 maart 2009, 12:22:13

« vorige - volgende »

Machootje

Hoi Caroline,
Ja, ik wil het wel proberen, ze zijn echt heel lang! Misschien kan Kerem hem vasthouden en dat ik dan heeeel voorzichtig knip.
Kalkgebrek zat ik zelf ook aan te denken. Maar hoe kom ik aan calcium? Kun je dat bij de dierenarts kopen denk je? Of ook in een dierenwinkel? Ik denk dat ik morgen toch naar de dierenarts ga want die heeft denk ik toch meer.

Bedankt voor je berichtje en jij ook een fijn weekend!

Rust zacht, lieve Macho! 22-8-2009

Kimm

pellets zijn kleine brokjes, van het merk: harrisons, nutribird en nog wat merken.
vele valkjes eten dit niet. het voordeel van pellets is dat alle voedingstoffen erin zitten.
wat caroline al zegt, ik zou ook calcium gaan geven.
en ik hoop dat dr feld jou antwoord kan en zal geven met adviezen erin.

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kimm

oja, zelf heb ik van de vogelarts ook vitamine/mineralen en dat heet: Nutrobal.
daar zit ook calcium in. misschien dat je dat ergens kan krijgen of bestellen?

:-*

Caroline

Bij Dr. Feld kun wij hier in Holland via de post Calcitat-50 bestellen, dit zijn druppeltjes die je door het water heen moet doen of in nood zelfs in de mond kan geven.

Bij Kirsten hier ook actief op het forum kun je best heel veel via internet bestellen, misschien kun je eens informeren of zij wat producten naar jou kan verzenden. Zij heeft op haar webwinkel ook Calcilux, een calcium in poedervorm.

Zelf heb ik beide producten standaard in huis en geef het tijdens de kweek preventief.

Hier heb je de link van Kirsten haar webwinkel.  :D

Valkcity --> KLIK HIER

Succes!!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Machootje

Bedankt voor die tip! Mijn zusje komt 1 mei hierheen dus ik kan ook een bestelling naar haar toe laten sturen zodat zij hem weer mee kan nemen hierheen.

groetjes!

Kimm

dan kan je zusje gelijk trosgierst meenemen  ;D  ;D  ;D

Machootje

Jaaa, zeker! Want ik heb het hier nu wel gevonden maar het is peperduur en erg ver weg voor mij om het te gaan halen.

♪ Marlies

Hallo,

Ik heb ook al aan een kalktekort zitten denken, vooral ook omdat hij eerst wel z'n pootjes goed kon gebruiken.

Als het echt een kalktekort is, dan helpen de calcitad 50 druppeltjes vrij snel. Na enkele dagen zie je dan al verbetering.

Als je zus toch naar je toe komt, dan zou ik het de moeite waard vinden om het te proberen.

Succes met Macho.

Groetjes Marlies ;)

Hermien

18 april 2009, 16:49:59 #98 Last Edit: 19 april 2009, 08:51:12 by Hermien
Ik was achter, maar nu weer even helemaal bijgelezen. Wat heeft Macho het toch ontzettend getroffen om jou als baasje te krijgen. Meid, mag ik even uitroepen dat ik je liefde en zorgen om macho

BEWONDERENSWAARDIG!!

vind..

Daarom hoop ik dat al je akties niet tevergeefs zullen zijn en dat Macho weer gaat opknappen!!

Machootje

Hoi Marlies,
Ik heb nu bij Kirsten van Valkcity Calcilux besteld, denk je dat dat even goed werkt? Of toch nog ook bij Dr Feld die andere bestellen? Ik heb trouwens vrijdag de fax verstuurd naar Dr Feld, ben erg benieuwd of ik iets hoor.

Hoi Hermien,
Dank je wel! Doet me heel goed om zoiets te horen  :D Ik hoop het ook heel erg, het is gewoon zo'n schatje en hij verdient het allemaal! Ik zou hem echt niet kwijt willen.

Gisteren had ik nog geprobeerd zijn nageltjes te knippen, maar ik heb per ongeluk toch net verkeerd geknipt want het begon een beetje te bloeden. Ik was gelijk in paniek! Ik heb met een stukje keukenpapier het dichtgedrukt en na een tijd stopte het gelukkig. Toen heb ik die andere nageltjes maar even gelaten voor wat ze zijn! Kerem durfde hem namelijk niet vast te houden dus was het ook vrij onhandig. Als mijn zusje er is kan ik het met haar samen doen want zij is niet bang. En als ik echt bang ben nog laat ik het misschien maar bij de dierenarts doen, hoewel die de vorige keer ook in het vlees knipte  ::)

Vandaag was Macho dus een beetje uit zijn doen en wilde niet echt knuffelen. Pas vanavond zag ik weer dat hij toch wel een kroeltje wilde en ervan genoot. Het was gewoon iets te veel stress gisteren denk ik.
Wat wel goed was om te merken, was dat hij nu echt wat meer zijn pootjes beweegt! Ik voel er echt weer wat kracht in terugkomen. Ik geef hem sinds deze week weer vitaminen en een antibioticum, dus waarschijnlijk heeft dat ook effect al?

Nou, fijn weekend nog allemaal!

Kimm

hoi judith,

fijn hoor dat je gevoel voeld in zijn pootjes  :D
dat is positief, niet waar?
tja met nageltjes knippen moet je erg voorzichtig zijn. ik kan mij voorstellen dat je maar even gestopt bent met knippen.
ik duim voor je dat je komende week een reactie zal krijgen van dr feld!!!

ik wens jou nog een fijne avond  :-*

groetjes kim

Marian

Hoi Judith,

Wat fijn dat je beter nieuws hebt over Macho :)
Nou lijkt me ook erg lastig met dat nagels knippen, en schrikken wanneer er wat bloed komt :o
Ik heb me er ook nog niet aan gewaagd hoor ;)
Ik hoop zó graag voor jou en Macho dat het steeds beter met hem gaat, jullie verdienen het!!! :D :D
Vanmiddag was ik even niet blij, de telefoon ging en de vlakjes schrokken, daarbij verloor Guusje 1 pen, terwijl ze ze net nieuw aan het krijgen is :-\, nu gaat het nog langer duren eer ze wat kan vliegen :(
Tja, veel liefde, geeft ook veel zorgen ;)

Ik wens jullie een fijn weekend verder,
groetjes Marian

smiley

hallo

ik heb net je verhaaltje over je valkje zitten lezen,en ik moet eerlijk zeggen dat hij geen beter baasje had kunnen hebben .
wilde even zeggen dat ik bij mijn valkjes de nageltjes wel eens vijl.
met een gewone nagel vijl ,dan zijn de scherpe puntjes eraf .en je kan niet zo snel te ver gaan,dus als je straks samen met je zus de nageltjes geknipt hebt ,dan kan je het makkelijker  bij houden zo.
ik hoop dat macho snel verbetering krijgt in zijn pootjes.
ga vooral door met het knuffelen en zo .je mag trots zijn op jezelf.

groetjes conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

ManjaV

Hoi Judith,

Heb weer even bijgelezen in je boekje want kom daar door de week nauwelijks aan toe ivm drukte werk en thuis.
Ik hoop toch zo dat Macho weer helemaal beter wordt. En ben heel benieuwd wat je terug te horen krijgt van Feld.
Gelukkig dat je wel hebt ontdekt dat hij toch nog gevoel in zijn pootjes heeft. Dan zou je toch denken dat er een oplossing zou moeten zijn. Heel goed van je dat je niet opgeeft en voor hem blijft vechten. Je bent een super baasje zoals iedereen al zei. En ik vind Macho echt een lieverd om te zien. Fijn dat hij zo kan genieten van het badderen en dat hij graag door je gekroeld wil worden. Geef hem maar een knuffeltje van mij.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Kimm

hoi judith,

hoe gaat het vandaag hier?

groetjes kim