Vraagje over kooi - Pino, Mollie en Macho* in Istanbul

Gestart door Machootje, 25 maart 2009, 12:22:13

« vorige - volgende »

Bello

Hoi Judith,

Dit is een punt wat je moet bereiken en dat je dan zelf zegt van: zo gaat het niet langer........

Wat hij eerst kon, dat kan hij niet meer.

Kan zoveel oorzaken hebben en hij is nog zo jong.
je weet helaas niet de kweker van Macho.

Probeer eerst contact op te nemen met Dr. Feld en beslis dan wat je het beste kan doen.....

Heel veel sterkte en we zijn hier om elkaar te helpen!!!!

Groetjes Dorothé

Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Caroline

Hoi meis, ik wilde je helemaal niet laten schrikken hoor.  :-[

En bovenal .... makkelijk is het zeer zeker niet .... jij zult zelf ook naar dit moment toe moeten leven.

Voor je zelf een grens trekken, tot hier en niet verder.

Neem in ieder geval de tijd .... en geniet lekker van en met je maatje, Macho.  :-*

Sterkte, liefs Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kimm

hoi lieve judith,,

ach meid, ik kan mij heel erg goed voorstellen dat je bent geschrokken van onze reactie's. dat is ook niet leuk om te lezen.
jij kent macho het beste en als jij vind dat hij nog geniet van badderen etc, dan moet je dat vooral gewoon zo door blijven doen.
als je beestje wel achteruit gaat, dan zal jij dat heus wel zien.
ik hoop dat hij niet verder achteruit gaat natuurlijk, want je houdt ook veel van hem.
volg gewoon je gevoel meis en geniet van hem.  ;)

dikke knuffel kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Machootje

Bedankt voor de lieve reacties  :-*

Gisteren had ik een vriendin van mij in NL die zelf veel huisdieren heeft (alleen geen vogels) geschreven over Macho en toen stelde ze voor dat zij eens aan haar dierenarts kon vragen wat die er nou van dacht. Ik heb het hele verhaal over Macho op papier gezet, want dat was ik toch al van plan omdat ik het ook naar Dr Feld wil faxen (heb alleen zelf geen fax, maar Kerem kan dat wel doen op zijn werk).
Die vriendin moest gisteren zelf toch naar de dierenarts dus heeft ze gelijk mijn verhaal meegenomen en daar kwam het volgende uit. Haar dierenarts heeft de indruk dat het gaat om een virus- of bacteriele infectie en dat het goed zou zijn om Macho in ieder geval een ontwormingskuur te geven en antibiotica.
Ik ga het ook nog aan Dr Feld vragen en dan kijken wat ik kan doen.
Wat me gisteren weer opviel was dat Macho 's avonds ineens veel actiever is. Hij speelt dan ook een beetje en fluit meer.
Vanmorgen besloot ik hem te wassen en het eens over een andere boeg te gooien. Normaal was ik hem bij de wastafel, de douche had ik nog nooit geprobeerd, maar nu dus toch eens gedaan en hij vond het heel erg leuk!
Daarna was hij drijfnat natuurlijk en had ik hem in een handdoek en daar begon hij gelijk mee te spelen en hij wilde ook graag kroelen. Het was zelfs voor het eerst dat hij zijn kopje naar me toe bewoog voor een aaitje. Ik heb met hem door het hele huis gelopen en dat vond hij ook interessant. Al met al een goede ochtend dus en hij is nu ook een stuk minder slaperig merk ik.
Hopelijk heb ik snel wat meer nieuws over wat Dr Feld ervan zegt.

Rust zacht, lieve Macho! 22-8-2009

Marian

Hoi Judith,

Oh het zou geweldig zijn als Macho zo geholpen kan worden!
Fijn hè, zo samen genieten van elkaar :D :D
Ik duim voor Macho, en jij bent ook geweldig ;D

Groetjes, Marian

Kimm

hoi judith,

nou ik ben benieuwd wat dokter feld zegt en ik hoop natuurlijk dat je ook antwoord van hem zal krijgen.

wat leuk dat macho wou kroelen en dat hij het leuk vond om even wat anders te doen. goed van je hoor!!! je bent goed bezig.

dikke knuf voor macho!

groetjes kim

Marian

Hoi Judith,

Hoe gaat het vandaag? :D

Groetjes, Marian

Bello

Hoi Judith,

Nou da's echt lief van je vriendin dat ze dat aan de dierenarts heeft gevraagd.

Maar kun je in Istanbul dan aan de juiste medicijnen komen?
Want dat zou geweldig zijn voor Macho.

Als het een virus blijkt te zijn moet je toch maar even wachten op het antwoord van Dr. Feld om er een 2e valkje bij te zetten. Kan besmettelijk zijn.

Veel succes

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Machootje

Vandaag had ik een andere vriendin op bezoek uit NL (zij heeft ook een Turkse vriend hier en is een weekje in Istanbul) en zij kwam op het idee om Macho's pootjes eens te gaan masseren en wat blijkt: er zit wel degelijk nog gevoel in de pootjes!! Tot aan de teentjes aan toe!! Ik had al wel eens eerder de indruk dat ik nog weerstand voelde in de pootjes maar wist het niet zeker. Zijn pootjes voelden eerst ook koud aan en na een tijdje masseren voelden zelfs de teentjes warm aan! Ook zagen we de pootjes duidelijk bewegen. Wel een goed teken lijkt me dus. Daarnaast lijkt hij het kroelen nu helemaal uitgevonden te hebben, hij kan er geen genoeg van krijgen!
Morgen stuur ik de fax naar Dr Feld. Ik wacht zeker nog even met een 2e vogeltje erbij nemen nu. Ik wil ook eigenlijk al mijn tijd en aandacht nu op Macho richten. Ik hoop dat ik hier de juiste medicijnen kan krijgen. Sowieso wel antibiotica die vorige keer ook goed hielpen. Verder moet ik even zien.
Morgen ga ik Macho weer lekker laten douchen en zal ik zijn pootjes ook weer masseren en natuurlijk niet te vergeten... lekker kroelen!

Kimm

hoi judith,

ach wat is hij ook een schatje. liet hij dat ook zomaar toe om de pootjes te masseren?
knuffel hem maar lekker hoor! ;)

groetjes kim

Machootje

Hoi Kim,

Ja, ik pak hem dan vast in een stuk keukenpapier, vindt ie leuk om kapot te bijten en trekken dus dan is ie lekker bezig  ;D En hij zat steeds om kroeltjes te vragen, ging hij zo met zijn koppie tegen het keukenpapier wrijven, heeeel erg schattig en als ik hem dan aaide zag ik hem gewoon genieten. Oogjes dicht en als ik aar even durfde te stoppen gelijk oogjes open en weer zijn kopje zo schuin, zo van, doe nou nog even!  :D
Ik heb hem net weer gemasseerd en ik voelde heel duidelijk wat kracht in zijn pootjes en ook voelde ik in zijn teentjes beweging. Hij heeft wel ontzettend lange nagels intussen en dat is niet echt handig maar ik durf ze zelf echt niet te knippen.

Nu heb ik hem weer in de kooi gezet, het liefst is hij de hele tijd bij me. Ik heb ook een trui aan met een ritsje en hij vindt het geweldig om met dat ritsje te spelen. Maar ja, ik moet toch ook even andere dingen doen. Straks weer even masseer- en kroeltijd!

Groetjes  :-*

Kimm

ik vroeg mij nog even af, zou hij ook reuma kunnen hebben?
ik ben natuurlijk geen dierenarts, maar het schoot mij zo te binnen  ;)

Kimm

ik heb hier nog even een link:

http://papegaai.punt.nl/index.php?r=1&id=349528&tbl_archief=0

ik wil echt niet zeggen dat dit aan de hand is, maar je kan zelf even kijken of macho die symptomen ook vertoond.  ;)

Caroline

Hoi hoi!!

Eigenlijk moet je toch eventjes zijn nageltjes knippen hoor, anders gaan ze vergroeien met met de nageltjes ook de teentjes.

Stel de verlamming is tijdelijk, kan hij straks nog niet op zijn pootjes staan.  ;)

Ik hoop zo dat het helemaal goed met hem gaat komen.

Super te lezen dat er nog gevoel en beweging in zijn pootjes zit.

Misschien is het dan toch krachtvermindering door kalktekort. Ik zou eens dagelijk flink Calcium door zijn water heen doen.

Succes/sterkte met je vriendje.  :-*

FIjn weekend.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Machootje

Hoi Kim,
Tja, ik weet het niet zo goed. Zijn pootjes zijn namelijk niet dik en zien er (voor zover ik dat kan beoordelen) wel normaal uit. Maar ze lijken wel stram zeg maar en als ik ze dan masseer komt er weer meer soepelheid in.
Wat ik me wel afvraag is of hij inderdaad genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt. Ik geef hem zaadmengsel van Dw Witte Molen en daarnaast ook eivoer een beetje geruld maar dat eet hij niet. Dat heeft hij de eerste tijd dat we hem hadden ook nooit gehad want ik kon het toen nergens vinden hier. Ik lees hier ook veel over pellets, maar ik heb geen idee hoe dat eruit ziet en waar ik dat kan krijgen hier. Van welke merken heb je dat?
Naast zijn voer probeer ik hem wel groente en fruit te geven maar hij lust er bijna niks van. Alleen appel heel soms maar verder weinig. Hij lust wel noten en ik geef hem soms wel een stukje ei (maar vergeet het helaas te vaak!)
Dus, al met al kan het ook zeer zeker aan verkeerde voeding liggen misschien?
Ik hoop echt niet dat het jicht is want de vooruitzichten zijn niet bepaald goed las ik...