Vraagje over kooi - Pino, Mollie en Macho* in Istanbul

Gestart door Machootje, 25 maart 2009, 12:22:13

« vorige - volgende »

Caroline

Hoi hoi!!

Wat een schatje is Macho en wat heeft hij het getroffen bij jou.

Ook ik gebruik hier de 6 mm beukensnippers.

Heel veel plezier nog samen met Macho .... ik blijf je verhalen zeker volgen.

FIjne zondag, groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kimm

hoi judith,

hoe gaat het met macho?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Machootje

Hallo, daar ben ik weer!

Even geleden, ik had het een beetje druk met mijn werk.
Met Macho gaat het goed, hij lijkt zijn houtsnippers wel fijn te vinden. Het geeft trouwens wel een troep!  ::) Maar ja dat hebben we er wel voor over  ;) Hij zwaait erop los met zijn staartje en dan vliegen de snippers in de rondte. En natuurlijk als hij een rondje door de kooi maakt gaat dat ook niet echt zonder het verplaatsen van snippertjes. Het is wel goed om te zien dat hij nu af en toe van plek veranderd. Hij moet ook wel want zijn eten staat wat verderop  ;)

Deze week was hij nog een beetje slaperig leek wel en vaak als ik tegen hem zat te praten vielen zijn oogjes dicht. Ahum, misschien heb ik een slaapverwekkende stem?
Wat me ook opvalt nu ik meer dingen lees hier is dat Macho eigenlijk nooit met zijn kop tussen zijn veertjes slaapt en volgens mij toen hij het nog kon, ook niet op een pootje. Zou dit kunnen betekenen dat er altijd al iets aan de hand was?

Nog iets wat hij vaak doet: om een uur of tien 's avonds wordt hij ineens heel druk en gaat hij fluiten, geen deuntjes maar een beetje hoog en snel. Meestal gaan wij niet zo vroeg naar bed dus dan bedek ik de kooi en dan wordt hij weer rustig. Het is net of hij ons dan wil zeggen, vooruit, tijd om te slapen!

Morgen gaan we hopelijk naar de dierenwinkel om te kijken voor een vriendje voor Macho. We zijn al aan het nadenken over een leuke naam, maar we hebben nog niks. Moeilijk hoor! Bij Macho is dat ook pas gekomen toen hij er al was. Hij kon zo als een macho gaan staan met zijn vleugeltjes een beetje wijd. Ook moet ik nadenken over een geschikte plek voor de kooien, nog best lastig ook! Wat kooien betreft is het hier best beperkt. De meeste kooien zijn erg klein of oud heb ik het idee. Wij hebben een vrij grote kooi voor Macho maar ik had niet het idee dat het een nieuwe was. Maar ik wilde per se een grote kooi. En voor een nieuw vogeltje hetzelfde. Ik zie allemaal mooie grote kooien op foto's hier op de site en wou dat ik ze hier kon vinden!

Wat zo jammer is, is dat Macho nog erg bang is voor mijn man, Kerem. Hij ziet hem ook niet zo veel (alleen 's avonds) dus het is wel logisch. En Kerem is ook een klein beetje bang voor Macho! Als hij probeert zijn hand in de kooi te houden en Macho reageert een beetje schrikachtig, dan schrikt Kerem ook gelijk! Dus tja, die wisselwerking is dus niet zo goed. Als ik mijn hand in de kooi hou, schrikt hij daar niet meer van en hij pakt ook lekkers uit mijn hand. Hij bijt me ook bijna niet meer als ik hem vastpak om te badderen of zo. Maar ik wil eigenlijk niet dat hij te veel naar een iemand toe trekt. Kerem is geen huisdieren gewend van huis uit jammer genoeg! Maar wie weet, komt dat ook nog wel goed.

Gisteren was Macho bijna niet zijn kooitje uit te krijgen, ik had de bovenkant eraf gehaald want ik wilde de kooi schoonmaken maar meneer bleef rustig zitten! Terwijl hij meestal wel meteen wegvliegt als ik de bovenkant eraf haal. Een beetje vreemd dus wel. Eens zien of hij er vandaag meer zin in heeft.

Nou, ik laat snel weten of we er een kleintje bij hebben, want ik ben deze keer wel wat voorzichtiger. Ik wil meer informatie en ook weten waar de vogeltjes vandaan komen en zien of ze al een beetje tam zijn. Jaa, dankzij deze site ben ik al een heel stuk wijzer en kritischer!

Groetjes van Judith en Macho!

Rust zacht, lieve Macho! 22-8-2009

Kimm

hoi judith,

het is inderdaad een wisselwerking dat als kerem de hand in de kooi doet en macho bijt. eigenlijk moet hij niet bang zijn. een valkje heeft dat zo door.

fijn dat de beukensnippers goed werken ;)
wat het slapen betreft, hou gewoon zijn poepjes goed in de gaten en zijn gedrag. het wil niet altijd zeggen dat er wat aan de hand is maar aangezien hij het andere pootje niet kan gebruiken, kan het zijn dat hij zich wat onzeker voeld.

Ik ben erg benieuwd naar een vriendje voor hem. ik hoop dat jullie kunnen slagen!
veel succes en veel plezier :D

groetjes kim

zotteke

Ik vind het heel knap van je dat je zoveel over hebt voor je valkje. Goed voor een beestje zorgen is 1 ding. Maar zodra er wat misgaat haken veel mensen vaak af.

Word Macho steeds rustiger en rustiger? Het klinkt namelijk alsof hij misschien wat onder de leden heeft als hij steeds slaperiger word, veertjes verliest en dergelijke. Het kan natuurlijk ook gewoon rui zijn (is toch een beetje uitputtend), maar het kan ook erger zijn. Zit hij vaak 'bol' met zn veertjes?

Machootje

Hoi! Dank je voor je berichtje. Hij is altijd wel al een beetje rustig geweest, maar nu wil hij dus zijn kooi niet uit en lijkt hij wat slaperiger. Hoewel, het was deze week mooi weer en als ik dan de balkondeur openzette hoorde hij de vogeltjes en kinderen buiten en daar reageerde hij dan wel op bijvoorbeeld.
Ik heb vaak het idee dat hij zich een beetje verveelt en daarom veel slaapt. Hij kan natuurlijk ook vrij weinig. Ik heb wel speelgoed in zijn kooi hangen maar hij speelt maar met een dingetje daarvan, een belletje.
Hij zit niet bol, maar maakt zich soms wel bol en schudt dan een beetje met zijn veertjes. Dat duurt maar heel eventjes. Is dat normaal?

Kimm

hoi judith,

ja hoor dat is normaal, bol maken en dan schudden. ;)

Machootje

Ok!  :) Gelukkig! Ik denk niet dat hij echt iets heeft maar het lijkt gewoon een soort verveling. Ik vind het ook moeilijk om dingen te verzinnen die ik kan doen met hem, naast het badderen wat erg leuk is! Deze week weer een paar keer gedaan en de ene keer heeft ie er meer zin in dan de andere. En vooral naderhand met het keukenpapier spelen vindt ie geweldig ;D
Ik hou hem wel in de gaten. Ik ben wel een beetje bang als er een vogeltje bij komt dat ik dan te veel aandacht aan dat andere vogeltje ga geven misschien en dat Macho dan jaloers wordt. In het begin moet je zo'n nieuw vogeltje toch leren kennen en hij jou en ik wil hem zeker proberen tam te maken dus dat kost wat tijd. Het enige 'probleem' is dat mijn trosgierst bijna op is! Ik zei al tegen mijn zusje, je moet maar snel een keer komen met een lading trosgierst!  ;D

Kimm

kan je daar geen trosgierst krijgen?
kan je zusje niet wat opsturen?

Machootje

Ik heb het hier nog niet gevonden. Ik heb ook geen flauw idee hoe in het Turks heet of in het Engels (en in het Engels zullen ze het denk ik ook niet snappen!)
Ja, mijn zusje kan het misschien ook wel opsturen, maar ik heb niet zulke goede ervaringen met dingen opsturen. Vorig jaar zomer was ik mijn mobieltje vergeten in NL, die hebben ze opgestuurd, maar is nooit aangekomen. Ook andere post komt soms niet aan, maar ze kan altijd proberen. En... het is al bijna een jaar geleden dat ze hier is geweest, dus wordt wel weer eens tijd, of niet dan?  ;D

Kimm

hahaha ik wil ook wel even langskomen hoor  ;D  ;D

Jacoba

Wat leuk een dagboekje volgen van een valkje in Istanbul. En dan ook nog met zo'n fijn bazinnetje die alles voor haar maatje doet, om hem maar gelukkig te zien.
Wel ontzettend jammer dat hij zijn pootjes niet kan gebruiken, misschien stimuleerd een ander valkje hem wel. Het leidt hem iig wat af.
Groetjes Jacoba.

Marian

Hallo Judith,

Wat heeft je valkje het getroffen met jou.
Super hoor, hoe je voor hem zorgd :D
Fijn dat je hier zoveel informatie kunt halen hè, en dat anderen je advies geven.
Jammer van zijn pootje, ik hoop dat hij er nog wat handiger mee wordt.
Een vriendje voor hem lijkt me heel leuk en misschien gaat Macho hem/haar dan wel een beetje nadoen en daardoor meer/beter zijn pootje(s) gebruiken.
Succes met de keuze :)

Fijn weekend, groetjes Marian

Machootje

4 april 2009, 20:08:19 #28 Last Edit: 4 april 2009, 20:14:36 by Machootje
Wat een lieve reacties!  Ik doe mijn best voor Macho, ik vind echt dat hij dat verdient. Hier in Turkije zijn mensen snel geneigd zo'n diertje meteen terug te brengen naar de winkel (dat hebben er ook al meerdere ons 'aangeraden') maar ik vind als ik er eenmaal voor heb gekozen dan ga ik er ook helemaal voor. Als een kind iets krijgt zeg je toch ook niet die doe ik maar weg.
Dit weekend zouden we dus eigenlijk gaan kijken voor een vriendje (het wordt toch maar een mannetje om uitbreiding te voorkomen  ;D) maar helaas had de man van de dierenwinkel nog geen tijd gehad de valkjes te halen. Misschien kan ik Kerem laten vragen waar hij de vogeltjes dan haalt, kunnen we er misschien zelf heen.
Nu zei de dierenwinkeleigenaar dat hij er woensdag naartoe zou gaan maar ja, dit is Turkije, dus ik hou nog maar een slag om de arm wat dat betreft! Ze zien die dingen niet zo nauw  ::)
Kerem wordt trouwens al wat minder bang voor Macho en probeert nu ook rustiger te praten en hem rustiger te benaderen en dat heeft wel effect. Ik voed hem een beetje op  ;D
Vandaag Macho weer gebadderd en lekker een beetje gekroeld daarna op de bank. Ik voelde hem helemaal ontspannen en zag dat hij ervan genoot, dus dat was weer een fijn moment. Kerem kon hem ook makkelijk over zijn koppie aaien, dat laat hij dan wel meer toe als hij buiten de kooi is.
Hopelijk heb ik gauw wat meer nieuws dus over een vriendje voor Macho!
Fijn weekend allemaal!

Kimm

hoi judith,

inderdaad meid, als een vogel niet bevalt dan breng je hem niet zomaar even terug. gelukkig ben jij ook niet zo ;)  :D
met veel tijd en geduld komt het wel allemaal goed.

Het wil niet zeggen dat als jullie er een vriendinnetje bij doen, dat er dan jonkies komen. Mocht het popje eitjes gaan leggen dan kan je ze vervangen voor nep eitjes. Ook zijn ze niet altijd bevrucht.
Denk er maar eens over ;)

Groetjes kim