12 mei 2025, 20:10:29

wat is dit voor gedrag?

Gestart door Jolandaa, 24 maart 2009, 15:53:49

« vorige - volgende »

Jolandaa

Hallo allemaal,

1 van onze valkjes zit tegenwoordig wel eens in een hoekje op de grond van de kooi. Hij zit daar niet gewoon maar hij zit zeg maar met zijn kont tegen de kooi aan en dan zijn staart omhoog. Hij heeft dit ook eens eerder gedaan maar dat is alweer een tijdje geleden en nu begint hij er weer mee.

Wij hebben 2 valkjes en als het goed is zijn het twee mannetjes. De andere doet dit helemaal niet. Ze zijn nu ongeveer 9 maanden oud.

Heeft iemand enig idee wat dit voor gedrag kan zijn? Ik ben erg nieuwsgierig, het ziet er namelijk heel grappig maar toch ook raar uit als hij het doet.

Alvast heel erg bedankt.

groeten Jolanda

Hermien

Nou, Jolanda. Vergeet het maar dat dit twee mannekes zijn. Wat jij beschrijft is 'kippetje zitten'  en de popkes onder de valkparkieten doen dat in de periode dat ze broeds zijn.

;D   ;D   ;D   ;D

Pongo

Hoi Jolanda,

Dit is heel herkenbaar hoor!! :) Ik heb zelf ook een mannetje, en dan ook een echt mannetje hoor  :), en die doet dit precies hetzelfde. Steeds op de grond in een hoekje, lekker met z'n gatje omhoog en maar graven in de bodembedekking.
Dit is echt broeds gedrag. En ik ken nog een ander valkje, ook een mannetje, van iemand anders en die doet precies hetzelfde. Dus niks aan de hand, gewoon broedsgedrag.

Grt,
Linda

Daniƫlle de Boer

Die van mij doet precies hetzelfde, en dat is toch echt een mannetje.
Wel raar dat dit broeds gedrag is, want mij popje vertoont ook broeds gedrag, en heeft zelfs onbevruchte eitjes gelegd.
Maar toch zoeken ze elkaar niet op  ???