chagrijnig--> Echt gemeen bijten, wat moet ik doen??

Gestart door B87, 18 maart 2009, 12:32:34

« vorige - volgende »

B87

Suzy is de laatste tijd wat chagrijnig. Ze zit regelmatig bij mijn ouders of bij mij, maar vind het ook heerlijk om veel ergens anders te zitten (bovenop spiegel,op een speeltje, in takken, op de kooi, op de lamp).

Mijn vader kan hem/haar de laatste weken bijna nooit meer aaien, dan bijt hij/zij. Bij mij knuffelt Suzy nog het meeste, maar ook naar mij toe hapt ze soms.
Ik ben ook altijd degene die haar uit de planten moet halen, in de kooi moet stoppen, dus ik denk dat ze mijn handen ook ziet als oh oh ik moet wegwezen.
's Avonds zit ze vaak op de lamp en zodra ze mij ziet aankomen, begint ze te blazen en bijten. Maar ze stapt wel op mijn vinger, al bijtend dan :P

Is er een verklaring voor dit gedrag, kan ik er iets aan doen?
Nu zet ik hem/haar in de kooi bij dit gedrag.
Owja Suzy is 4 en een halve maand oud.

Dagboekje van Suzy en Gina
Suzy voor altijd in mijn hart! 31-10-'08/ 02-03-'10

Rianne

Kan zijn dat Suzy al vroeg aan het puberen is, meestal is dit rond de 6 maanden :)

Rianne

Oh, nog even ter aanvulling:
het zou voor Suzy's gedrag naar jou toe niet verkeerd zijn als ook andere mensen haar uit de planten en van de lamp zouden halen. Ook het in de kooi zetten kan door meerdere mensen gedaan moeten worden :)

B87

Ok, ik merk wel dat zij dit vooral in de huiskamer doet, waar ook haar hok staat. Als ik haar mee neem naar boven of naar de wc (hihi) dan doet ze het bijna niet.

Ik heb inderdaad zelf ook bedacht om vaker mijn ouders te vragen haar te pakken. Mijn moeder vind het eng, maar mijn vader doet het wel. Heb gevraagd of hij het iets meer wil doen... ;D

Ook probeer ik voor ik har pak ssssst zachtjes te zeggen, dit helpt ook al iets.

Hoop maar dat het de puberteit is!! ::) :P

B87

Mijn pa en ik wisselen nu steeds af met wie suzy in de kooi zet enz. Mijn moeder vind het nog eng dus doet het bijna niet.

Dat ze het eng vindt komt omdat Suzy gewoon echt gemeen aan het doen is.

Als je je vinger door de kooi steekt dan valt ze je vinger echt aan!

Mijn pa mag Suzy helemaal niet aaien want dan wordt hij echt constant heel hard gebeten(hij negeert dat gewoon). Mijn moeder mag het heel soms. Ik mag het het meeste ;D

Maargoed het is gewoon niet leuk dat Suzy zo bijt :( Ze heeft ook periodes op de dag dat als ik haar uit de kooi wil halen, dat ze dan enorm gaat bijten enz, tot het moment dat ze op mijn hand stapt ???

Mijn vader zegt dat het misschien toch meer een vogel voor de volliere is, maja het kan toch ook puberen zijn?

Kan een maatje ook tegen dit gedrag helpen, dus dat szuy het lieve overneemt?Of heb ik meer kans dat het andere valkje het gemene gedrag over gaat nemen?