Alweer eieren....Iemand echte eieren afstaan?

Gestart door Daniëlle de Boer, 17 maart 2009, 16:34:30

« vorige - volgende »

Tjerk

Dat is een beetje afhankelijk van je pop, maar omdat ze alleen broed is nog een keer 3 weken op een nieuw eitje wel weer heel lang.

Groeten Tjerk

Daniëlle de Boer

Hmm...ja inderdaad.
Misschien is het beter om het zo maar even te laten gaan.

En er misschien nog een mannetje bij te halen, of wanneer ze weer begint met het leggen van onbevruchte eieren dat ik gelijk ergens bevruchte eitjes vandaan haal.

Snip en Snap

Hoi Danielle , ik weet niet of je een auto tot je beschikking hebt, maar volgende week kom ik een keer langs zwolle , mischien kunnen we daar ergens wat afspreken ...
Snip en Snap Valkjesopvang
http://www.monsterlijkgoed.nl/snipensnap
Dierenwebshop www.monsterlijkgoed.nl

Daniëlle de Boer

Ik kom bijna elke dag wel in Zwolle, omdat ik daar op school zit. Dus dat zou wel kunnen!

Maar denk je dat het nog wel zin heeft? Omdat ze ondertussen zowieso al 1 week op de eitjes zit.
Als ie niet uit zou komen, zou ik me een beetje schuldig voelen denk ik :P

Karin

Ik zou het niet doen, gewoon geduld hebben. Ook een man erbij lijkt me geen optie, want dan heb je 2 mannen en 1 pop.... eigelijk een recept voor ruzie tussen de valkjes. Gewoon geduld hebben en over een paar maanden weer een blok op hangen. Met een beetje geluk hebben ze dan wel bevruchte eitjes. In de tussentijd even het popje op andere gedachte brengen, dat het echt geen broedseizoen is voor haar  ;) Hier staan wat tips op mijn site : http://www.debonteparel.nl/info5.html Ongeveer op 1/3 van de pagina staat iets over popjes die steeds eitjes leggen.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Daniëlle de Boer

25 maart 2009, 19:49:16 #20 Last Edit: 25 maart 2009, 19:52:52 by Daniëlle de Boer
Hmm....oké, dan kunnen we het beter niet doen denk ik....
Als de eitjes niet zouden uitkomen, zou ik me best schuldig voelen!

Maar ik weet bijna wel zeker dat het niet gaat werken tussen die twee. Ze zitten al best een tijd bij elkaar, maar vertonen niet echt tekenen van liefde. Ze mogen elkaar wel, maar daar blijft het bij. En het popje is duidelijk genoeg tegen hem, want ze gaat gewoon voor zijn neus kippetje zitten. Ik vind het gewoon zo sneu voor haar.

Maar zoals op jouw site staat, ga ik de lichtduur verminderen.
Maar moet ik dan ook het eivoer wegpakken? Want ik dacht dat je dat gewoon altijd moest bijvoeren, dat ze dat nodig hebben.

Maar als ik er dus nog valkjes bij zou willen, kan ik het beste een vrouwtje doen? Of een vrouwtje en een mannetje?

Karin

Volwassen valkjes buiten het broedseizoen hebben aan 2 x per week een beetje eivoer genoeg. Te veel eivoer is ook niet goed. Als je er maar één valkje bij kan nemen en je wil graag kweken dan kun je idd beter een popje erbij nemen. Maar pas op dat je je valkparkietje niet teveel vermenselijkt hoor... het is niet zielig als ze kippetje zit. Het is gewoon haar instinct, weet zij veel wat ze doet  ;D ;D ;D Dus je kunt ook gewoon je mannetje en popje zo houden en niet kweken.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Daniëlle de Boer

Het leek me zelf ook wel leuk om een nestje te krijgen.
Maar dat feest gaat dan niet door.
Ik hoop dan maar dat ze in de toekomst nog een koppeltje worden, en anders ga ik mijn ouders lief aankijken om te vragen of ik er niet gelijk 2 bij mag, wat al een koppeltje is.
Want ik denk niet dat als ik er een popje bij koop, dat mn mannetje dan wel wil.....
Mijn mannetje is echt een apart vogeltje :P