Alweer eieren....Iemand echte eieren afstaan?

Gestart door Daniëlle de Boer, 17 maart 2009, 16:34:30

« vorige - volgende »

Daniëlle de Boer

17 maart 2009, 16:34:30 Last Edit: 17 maart 2009, 16:51:36 by Daniëlle de Boer
Ongeveer 2 maanden terug heb ik bij mijn popje en mannetje een nestblok in de kooi gehangen.
Dit omdat mijn popje al een paar keer een nestje op de grond maakte met onbevruchte eitjes.
Ik hoopte dat het nestblok het mannetje een beetje stimuleerde, zodat hij ook eens wat actie ondernam.
Maar helaas, er kwam weer een onbevrucht nestje.
IK heb daarom het nestblok er maar weer uitgepakt (eitjes natuurlijk wel 4/5 weken laten liggen).
Maar nu net zag ik dat mijn popje weer een onbevrucht eitje heeft gelegd, op de grond dus.
En ze zat van de week ook hele tijd te kippetje zitten voor het mannetje zijn neus.... Alleen hij wil blijkbaar niet.
Wat moet ik nu doen dan?
Ik weet dat ik het eitje moet laten liggen. Maar het is net een legkip  :-\ Dat kan toch niet goed zijn?
Is het misschien een idee om er echte eieren onder te leggen? Als ik daar tenminste aan kan komen.....

Bello

Hoi

Gaat het mannetje ook het broedhok in?

Kan ook zijn dat het mannetje het nog niet snapt hoe het moet.

Leg gewoon kunsteitjes onder het popje.

Dan kun je ook nog de kooi anders inrichten en het blok eruit halen.

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Daniëlle de Boer

Ik had het blok er al uit, en nu doet ze het weer op de grond.
En het mannetje weet denk ik helemaal niet hoe het moet, terwijl hij al 3 jaar is....
Misschien dat ik er wel een mannetje bij neem, als dat van mijn ouders mag. Want dit vind ik zo sneu, ze heeft al zo vaak een nestje gehad met onbevruchte eitjes.
Het is vooral zo naar omdat ze de komende 4 weken de kooi niet meer uit komt, en agressief tegen mij is....

carco

Echte eitjes is te proberen:dat heb ik ook eens gedaan voor mijn pop die maar eitjes bleef leggen.Ze waren toen wel bevrucht, maar ze heeft ze toen toch in de steek gelaten op het eind.
Houdt er wel rekening mee dat als je aan eitjes kan komen en het lukt,  het popje het helemaal zelf moet doen en dat de kans groot is dat je bij moet gaan springen.

En een mannetje erbij? Geen idee of dat werkt omdat meestal meerdere mannen tegenover minder poppen vechten wordt.Daar komt nog bij dat zij hem blijkbaar wel leuk vindt en misschien niet een ander mannetje wil.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Daniëlle de Boer

Ja, dat is waar.
Ze vinden elkaar ook best leuk hoor. Want als ik één van de twee uit de kooi halen, beginnen ze te schreeuwen! Omdat ze elkaar niet zien.
En ze kroelen elkaar ook wel eens. Alleen het mannetje weet denk ik gewoon niet wat ie moet doen..... Het is ook een apart geval hoor. Ik denk dat ie gewoon nooit met andere valkjes heeft gezeten, alleen maar met mensen (heb hem van iemand gekocht). Dus dat hij te gedomesticeerd is...

Ik denk ook niet dat het echt de tijd al is voor nestjes? Dus veel eieren zullen er niet over zijn bij mensen...

Dierenfreackske

Hoi, ik heb net een eitje op de grond gevonden , als je wil dan mag je 't hebben, grtjs Ann

carco

Ik denk alleen niet dat je een eitje zomaar kan opsturen?

Anders kan ik ook wel helpen, ik denk dat ze beste iemand kan vinden die wat dichterbij woont.

Daniëlle de Boer

Hoi,
Dat zou ik best wel willen proberen.
Ze zit er zelfs 's nachts op, dus ik denk wel dat het haar kan lukken.
Ik geeft veel eivoer, krachtvoer bij, en ik haal haar elke dag even uit de kooi zodat ze rustig kan eten. Want anders neemt ze er amper tijd voor.
Maar waar wonen jullie dan?

Groetjes Daniëlle

Daniëlle de Boer

19 maart 2009, 15:15:43 #8 Last Edit: 19 maart 2009, 15:20:14 by Daniëlle de Boer
Dordrecht en België zie ik.....
Dordrecht is ook best ver, anderhalf tot 2 uur rijden.
Dat is toch nog iets te ver.
Ik woon in Urk, dat is dicht bij Emmeloord (Flevoland).
Wel jammer, ik had het graag willen proberen.
Misschien iemand anders 1 eitje over?

Bello

Hebben wij een eitje over, wonen we te ver weg :'(
Wij wonen in Noord Limburg.

Catka en Jannes hebben eitjes maar we willen geen groot nestje, dus de eitjes die ze nu nog legt worden vervangen door neppers.

gr. Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Snip en Snap

Ook wij hebben al een aantal eitjes, wij wonen vlakbij Emmen.....
Snip en Snap Valkjesopvang
http://www.monsterlijkgoed.nl/snipensnap
Dierenwebshop www.monsterlijkgoed.nl

Daniëlle de Boer

Het is allemaal zo ver weg  :-\
Emmen is ook anderhalf uur rijden voor me....
Als het nou ietsie dichterbij was, was ik ze gelijk zaterdag op gaan halen :P
Maar ik mag de auto niet mee van mijn moeder, omdat ze vind dat ik om een paar eitjes niet zo lang hoef te rijden  :(
Eén uurtje rijden zou nog wel kunnen, maar volgens mij wonen veel mensen hier op het forum wat verder weg van flevoland  :-\

carco

Klopt:daarom zei ik al dat je ze niet kan opsturen:wel jammer  :-\

Tjerk

Je zou Esther kunnen proberen, geen idee of ze al eitjes heeft. Maar zij woont in Flevoland..

Dit is haar dagboek.
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,30692.0.html

En ik heb dalijk zelf nog wel eitjes die ik niet laat uitbroeden, maar ik woon in midden Drenthe.

Groeten Tjerk

Daniëlle de Boer

Ik zou het kunnen vragen, maar ik weet niet of het nu nog kan.
Want ze zit nu al wel een week op haar eitjes. Als ik er dan één echte bijleg, zou ze daar dan nog wel 4 weken op blijven?