27 april 2024, 11:26:50

Ik stel mezelf en sukkel even voor

Gestart door Gerry, 15 maart 2009, 18:36:34

« vorige - volgende »

Gerry


Hallo, Dit is sukkel in haar/zijn kooi.
Wij weten niet wat het is man/vrouwtje...en hoe je dat kunt zien.  Sukkel is handtam en een schatje.
Mijn naam is Gerry en ik ben getrouwd met Toon.
We wonen in Gelderland...
Onze zoon had sukkel gekocht en volgens hem is het een vrouwtje gebaseert op het gedrag? :-\
Hij heeft nu een mannetje gekocht (volgens hem) en wilde sukkel kwijt dus gaf hij deze valkparkiet aan ons...  ;D onverwacht hebben we dus een kooi gekocht (papagaaienkooi)
Onze zoon zegt dat het niet goed is in zo`n grote kooi, maar sukkel voelt zich heel fijn en rustig in deze kooi.
Wil iemand nog meer weten over ons, vraag maar.
Groetjes, Gerry en Sukkel ;)

Groetjes, Gerry

stefan en hermien

Ik denk dat een heleboel valkjes juist blij zijn met zo'n grote kooi !!! is iig veel beter dan een te klein kooitje !!!
Ga je hem ook nog lekker volhangen met speelgoed zoals belletjes , schommeltjes , enz enz ??? dat vinden ze altijd helemaal geweldig !!!
Heel veel plezier met sukkel !! (leuke naam ook trouwens , heeft ie die om een speciale reden ??)

Kaatje

Hoi Gerry,

Welkom op dit super gezellige forum  :D

Wat een mooie kooi heeft Sukkel gekregen. Ik sluit me bij Stefan en Hermien aan, een grote kooi is voor een valk is beter dan een kleine kooi. Nu kan je de kooi nog leuk inrichten met speeltjes en of lekkere dingetjes.

Ook zijn grit en maagkiezel, een sepia en een mineralenblokje onontbeerlijk voor een valk, ik zie dat je wel een heerlijke snoepstaaf voor Sukkel in de kooi hebt gehangen  :D

Of Sukkel een man of een pop is zal de tijd uit moeten wijzen, hoe oud is Sukkel nu !? Fluit Sukkel een beetje of is Sukkel erg stil !? Als op een gegeven moment het masker geler wordt dan is het man, blijft het gewoon grijs dan is het een pop. Ook zijn mannen drukker dan popjes, maar dat hoeft niet altijd.

Veel plezier met Sukkel.

Groetjes, Karin

Gerry

Dan jullie wel voor het welkom,
Sukkel heeft nu al heel veel speeltjes...Touwen, een schommel van touw en fruitboomhout, een bel met ballen eraan. gierst en steentjes heeft ze ook omdat ik in de winkel heb gevraagt wat ze allemaal nodig had, ik heb dus alle dingen die ze nodig had meteen meegenomen ;D.
Op de bodem heb ik inplaats van zand nu iets van houtsnippers, de man van de winkel zei dat ze last van de oogjes kon krijgen van zand.
De naam Sukkel heeft onze zoon haar gegeven, toen hij de vogel pas had viel ze steeds naar beneden als ze op een stok zat, dan zei hij sukkel tegen haar ;) zodoende.
Sukkel is lekker druk aan het doen in haar kooi en als ze eruit is komt ze heerlijk kroelen op mijn schouder...ik fluister tegen haar allelei onzin ;)
Ze is waarschijnlijk nu 6 maanden oud.
Wij willen zo snel mogelijk een handtam vogeltje erbij zetten omdat Sukkel duidelijk gezelschap wil...op dit moment kruipt ze steeds bij onze maltezer, bij haar maakt ze de nagels schoon ;D
Als ze bij de hond is dan maakt ze zachte fluit geluidjes ze kan ook goed luid schreeuwen als ze vogels buiten of op tv hoort.
Groetjes, Gerry




Groetjes, Gerry

stefan en hermien

en houtsnippers geeft ook minder rotzooi als zand , is een bijkomend voordeel

Caroline

15 maart 2009, 20:21:17 #5 Last Edit: 15 maart 2009, 20:23:41 by Caroline
Welkom hier op het "ons" gezellige forum en heel erg plezier maar ook informatie.  :D

Prachtige kooi heeft Sukkel hoor, niks mis mee.  :D

Jammer dat Sukkel zomaar "gedumpt" werd toen hij niet het gewensde geslacht was.  :-\ SUper dat hij nu bij jullie een fijn adresje heeft gekregen.

Ik denk inderdaad dat Sukkel zijn kooi nog gezelliger vind als hij er een maatje bij krijgt.  :D

Veel plezier met Sukkel .... groetjes, Caroline  :D

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Gerry

Groetjes, Gerry

Gerry

Dankjewel Caroline,
Onze zoon weet dat ze het hier geweldig heeft anders had hij voor haar een ander goed thuis gezocht  :)
Sukkel krijgt er zo snel mogelijk een vriendje bij. ik las hier dat het gewoon kon (twee vogels bij elkaar) dus vandaar.
groetjes, Gerry
Groetjes, Gerry

Kimm

hoi gerry,

wat een mooi valkje is sukkel. welkom trouwens hier :D
toch als ik mij niet vergis is zijn/haar kopje al aardig geel aan het worden, of zie ik het verkeerd?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Gerry

Sukkel heeft er opeens een schat van een vriendje bij...Ik vertelde aan onze zoon en schoondochter dat we er 1 bij wilden hebben voor haar en toen brachten zij (om te proberen of het goed ging) een valkparkietje mee ;D
Het klikte meteen tussen die twee.
Ik zet even een paar foto`s hier neer zodat jullie kunnen zien hoe het gaat...
Groetjes, Gerry


Groetjes, Gerry

Kimm

hoi gerry,

gefeliciteerd met het vriendje. wat een lieverdjes zeg!!
je kan ook een boekje gaan beginnen bij verhalen of dagboeken. zo kunnen wij jou mooi bij houden met je verhalen en foto's :D  :D
en hoe het het nieuwe valkje?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Gerry

Dankjewel Kim, ze zitten net een paar uurtjes bij elkaar en de eèn kroelt de ander op het koppie, een geweldig mooi ontroerend gezicht is dat.
Ik wist niet dat je zo`n plezier kon hebben met valkparkietjes, dankzij onze zoon en schoondochter weet ik dat nu wel. ;D
Zooooo lief!
Hoe doe ik dat met die verhalen of dagboekjes? ik zie het hier niet staan. Het lijkt me best leuk, ik heb al heel veel foto`s gemaakt van hen.. ;)
Groetjes, Gerry
Groetjes, Gerry

Kimm

als je naar de hoofdpagina gaat van dit forum, dan zie je staan: dagboeken en daaronder verhalen. daar kan je dus een nieuw bericht/topic maken.
verhalen zijn voor mensen die soms wat te vertellen hebben en dagboeken voor mensen die dagelijks er zijn. maar dat moet je zelf weten hoor, maar het is erg leuk om te doen.
als je er niet uit komt dan zeg het maar :D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kaatje

Hoi Gerry,

Wat een schatjes van valkjes heb je zeg, volgens mij krijgt valkje rechts, op de onderste foto straks een heel geel masker  :D Wie kroelt wie !? Of kroelen ze elkaar  :D

Groetjes, Karin

Gerry

Dankjewel Kimm,
ik ga het proberen met je tips over dat schrijven... ;D
Hoi Kaatje,
Als valkje rechts echt een geel masker krijgt zou het dus betekenen dat het een man is ??? De kuif van die is wel veel breder dan van Sukkel.
Toen ik ze voor het eerst samen op de kooi zette ging Sukkel er naar toe en deed haar koppie naar beneden net als dat ze bij mij op de schouder zit en gekroelt wil worden.
De ander wil niet dat je aan het koppie komt, maar die is nog maar een maand of 4 dus dat kan nog komen.
Groetjes, Gerry


Groetjes, Gerry