4 mei 2025, 07:36:26

Harrison`s Birdfood

Gestart door Vanessa_TC, 20 november 2003, 18:27:40

« vorige - volgende »

Vanessa_TC

Wie weet bij welke winkel Harrison`s birdfood te koop is, of waar je het kunt bestellen(internet)?

Alvast bedankt!

Gr. Vanessa

Karin

Hoi Vanessa,

Zo ver ik weet kun je het alleen via de dierenarts bestellen. Hou er wel rekening mee dat het erg duur is én dat veel valkjes het niet lusten. Ik heb het ook ooit gekocht ( koste al 10 euro voor een pond, en dat was inkoopsprijs !!  :o  ) en ze hebben het nooit een blik waardig gegund  ::) Probeer anders eerst eens nutribird, een stuk goedkoper en te koop bij grote dierenwinkels. Als je valkje het toch lust dan kun je altijd een keer die harrisons proberen. Die zak van mij is inmiddels over de datum heen gegaan en ik ga het dus maar in de winter aan de buitenvogels geven  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

O, vergeet ik nog te zeggen. Ik hoorde laatst van een Amerikaanse kweker dat die pallets vaak te rijk zijn voor valkparkieten ( in de natuur eten ze vrij eenzijdig ) dat als ze alleen pallets krijgen ze een nier- en levenaandoening kunnen krijgen. Of het waar is weet ik niet, maar ik zou dus nooit 100 % pallets voeren, maar het mengen met gewoon zaad.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kolkkie

Hoi Vanessa,

Je kan ze idd alleen maar bestellen bij een DA.

Als je valkjes het al lusten zou ik het wel mengen met het gewone zaad.

Ook moet je er wel aan denken dat het een poosje kan duren voordat ze het gaan eten.
Je zou dan eerst bijv. 75% zaad en 25% Harrison kunnen mengen en de verhoudingen langzaam laten veranderen.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006