1 mei 2025, 16:47:09

Dagboek van CoCo

Gestart door Manouk, 6 maart 2009, 18:51:56

« vorige - volgende »

Larissa

Hey Manouk

Dat harde zingen/fluiten/schreeuwen heeft hij neit van een vreemde dat kan zijn Papa Coco ook enorm goed  :-[

groetjes Larissa

Manouk

Ach ik laat hem zijn gangetje maar gaan.. Gucci heeft het eerder ook heel erg gedaan en ik denk ook dat ze binnen wat contact zoeken met buiten...
Dus ik denk dat het strax allemaal wel zal minderen...

Ook Ridgey zijn dametje kan op zijn tijd ff goed schreeuwen....
Maar dat is meestal maar een paar minuten...

gelukkig ben ik valkengek ;)
dus dan heb je het er wel voor over.....

liefs
Manouk

max_xena

ja ook jamer voor jouw dat je vorige valkje gestorven is

max is 6 à 7 maand
hij kom van een kweeker

hij neemt al wel zaatjes uit men hand

maar we zouwden hem graag eens laten rondvliegen in huis maar vanaf waneer mag dat en hoe krijg ik hem er weer in

groetjes xena en onze max  ;)

Manouk

Je kan hem rustig al eens laten rondvliegen als hij op je vinger stapt, of probeer het met een houten stokje, als hij je hand nog eng vind.

Manouk

Gister flink geschrokken hier...

Rond 8 uur in de avond dacht ik dat bij de achterburen nog wat oud vuurwerk werd afgeschoten..
Toen ik naar buiten keek, zag ik dat er brand uit het huis sloeg...

Aan de achterkant staat ook mijn voliere en de wind stond precies deze kant op..

Ik heb gelijk alle vogels uit de voliere gevangen.. en naar binnen gedaan.. De temperatuur in de kamer is nu rond de 12 graden... Kunnen ze dan vandaag nog terug de voliere in of is het verstandig ze wat langer binnen te houden...??

Gelukkig hebben ze er nix aan over gehouden.. Ik was er wel even bang voor, door de stress of de rook die ze wel binnenkregen...

maar alles lijkt goed te gaan.. Ze zitten nu met ze allen in een kamervoliere. het is een beetje overvol, maar als ze binnen moeten blijven, dan moet ik nog een kooi erbij hebben..

..Neline..

:o :o :o :o :o

Dat moet ff schrikken geweest zijn!!  :-X

Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

Manouk

Ja het was zeker schrikken...

Het hele huis hierachter is gewoon weg...... en met de wind hier precies op.. wou ik het risico niet met ze lopen om ze buiten te laten zitten...

Ik had net die middag de hele voliere schoon gemaakt.. alle snippers er weer uit lekker verse snippers erin...
ik was als de dood dat die droge snippers ook vlam zouden vatten....

maar gelukkig is alles goed en zijn er geen gewonden gevallen..

Larissa

HEy Coco

tjeetje dat is enorm schrikken, gelukkig is met jou valkjes alles goed.

Ik weet niet zeker maar geloof dat je ze wel weer naar buiten kunt doen, want als je ze te lang binnen houdt zit je weer met het enorme temp. verschil ondanks dat jij het nu 12 graden in huis hebt. wat me ook geen pretje lijkt

S6 met je valkjes

groetjes Larissa

Manouk

Jah ik heb ze vanmiddag even naar buiten gedaan om te kijken of het goed ging.. het zonnetje scheen lekker een aangezien ze niet echt warm hebben gehad hier...
lijkt het allemaal goed te gaan...
In de schuur in het binnenhok heb ik nu even een kacheltje staan omdat de nacht nog wel koud word..

Gelukkig word het aankomende nachten niet zo koud meer..

En ik heb hier al een hoop wippende valkjes aangetroffen ;)
hahahah

misschien heb je het gelezen bij andere vragen.....
Iedereen doet het met elkaar :P hahaha

hoe is het met jou en je beesies??

Larissa

Met mij en de valkjes gaat alles goed......heb hier nu twee wippen de koppeltjes Joepy en Pico en Coco en Luna, maar ze zullen toch nog ff een tijdje moeten wachten want 11 valkjes binnen vindt ik genoeg hoor.....

Buiten in de voliere genoten ze vanmiddag ook van het zonnetje hier....ze waren mooi aan het fluiten toen ik thuis kwam

groetjes Larissa

Manouk

Jah dat kan ik me voorstellen  :o

Ik vond het al nix met 8 :P hahaha
maar ook voor de vogels zelf was het nix hoor. met zijn 8en in een kamervoliere...

Larissa

Gelukkig kon ik het verdelen over 3 kooien, anders was het ook niet te doen hoor.
Van mij mag het morgen direct lente worden kan lekker alles naar buiten en hebben ze de ruimte
S middags en savonds laat ik ze vaak los, maar ja das toch anders

groetjes Larissa

Manouk

Jah dat heb ik hier ook.. laat ze wel ff lekker los vliegen..
Maar toch heb je ook het geroep over en weer..

ik zal blij zijn als ze lekker met zijn allen buiten kunnen rondvliegen, lekker de ruimte..

en binnen ook niet zoveel stof en veertjes.... Ridgey is in de rui nu.. dus hele huis vol met kleine veertjes en nu zijn ook de vleugelpennen aan de beurt....

dus jah jij zal wel weten hoe het is met 11 binnen.. elke dag stoffen ;)

nou weltruste alvast....

Larissa

Yeb elke dag stoffe en 2 keer per dag stofzuige...gelukkig roepe ze alleen smorgens naar elkaar van buiten naar binnen en anders om.

voor de rest houde ze zich wel aardig gedeist moet ik zeggen
Heb de meeste gelukkig nu net door de rui heen, pfffffffff wat een bende zeg  :P

Jij ook truste voor straks

Caroline

Succes met de verhuizing naar buiten.

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.