6 juli 2025, 01:01:33

beetje bloed op snavel

Gestart door Manouk, 6 maart 2009, 17:00:56

« vorige - volgende »

Manouk

Ik heb sinds twee weekjes een valkparkiet.
Zijn naam is Coco en hij is nu een paar keer even uit de kooi geweest. Nu vloog hui daarnet tegen een spiegeltje in de kamer aan en zag ik dat vlak boven zijn snavel een klein plekje zit wat niet echt bloed. maar wel een beetje rood en gehavend ziet.
Kan dit kwaad en moet ik hem er maar even niet meer uitlaten?? ik heb meestal als ik thuis ben de kooi open zodat hij erin en eruit kan wanneer hij wil.

Kimm

hoi,

ik denk dat zijn washuidje wat beschadigd is. dat zit tussen de neusdopjes. hou hem maar even goed in de gaten, dus dat hij niet suf wordt enzo.
natuurlijk kan je hem eruit laten, maar haal het spiegeltje weg. anders zal hij daar zeker weer tegenaan knallen.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kaatje

Je kan het washuidje ook een beetje verzachten door er een likje vaseline op te smeren ( de ongeparfumeerde / 100% zuiver ) dit helpt wel, ook tegen het beetje bloed.

Over de spiegel ( als hij wat aan de grotere kant is ) kan je een doek hangen. Anders vliegt hij er, zoals Kim ook zegt zo weer tegen aan.

Hou hem ook een beetje in de gaten, misschien heeft hij zijn hoofdje ook wel gestoten.

Sterkte voor je valkje.

Groetjes, Karin