2 augustus 2025, 19:28:02

valkje erbij?

Gestart door me1982, 4 maart 2009, 10:24:35

« vorige - volgende »

me1982

We hebben 2 weken geleden een valkje gekocht..en hij/zij is al redelijk tam..

maar aangezien wij overdag gewoon werken moeten..zit ie alleen.. wat ik erg zielig vind..
en een avond naar de bioscoop dan voel ik me schuldig tegenover tweety.. ons valkje

dus nu heb ik een beetje rond zitten kijken en vragen over een 2de valkje erbij..
maar zie verschillende reacties..
vroeg het gister ook nog even in de dierenwinkel..en hij zei dat als ik er een 2de bij zou zetten.. je er niks aan hebt omdat ze aan elkaar wennen..en dan niet meer zo tam zijn..

nu vroeg ik me dus af aangezien ik het leuk vind om een vriendje voor hem erbij te halen..
of iemand hier er ook 2 heeft en wat de ervaring ermee is..

hardstikke bedankt alvast..

Pongo

Hoi Hoi,

Hier op het forum zijn heel veel mensen met meerdere valken en die blijven ook gewoon tam ondanks ze met meerdere zijn en ik denk dat heel veel mensen dit kunnen beamen. Voor je valkje is het absoluut beter als hij/zij een maatje heeft. En als je er genoeg aandacht aangeeft en tijd in steekt en blijft doen blijven ze echt wel tam, maar je moet er wet wat voor doen, gaat natuurlijk niet vanzelf.
Zeker als je hele dagen weg bent is het absoluut gezelliger voor je valk, zijn gezelschapsdieren.

Suc6.

Grt,
Linda

Kimm

hoi hoi,

gefeliciteerd met je valkje!

Het is niet waar dat een valkje minder tam wordt als ze met zijn tweeën zijn. Het ligt ook grotendeels aan jezelf. Als jij ze sávonds veel aandacht geeft en met ze praat en ze mee neemt naar de bank etc dan blijven ze tam. Ik ben begonnen met 1 valkje. Nu heb ik er 4 en met alle 4 heb ik een heel leuk gezellig contact en ze komen allemaal bij mij.
Inderdaad is het voor tweety veel beter als je er een valkje bij zet. Een valkparkiet is een groepsdier, dus zeker doen.
Wat de dierenwinkel zegt is niet waar.
Stel dat jij ze geen aandacht meer geeft, dan zal het inderdaad anders worden.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
succes!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Gerdy

Hoi..

Ik zou er ook zeker een tweede valkje bij nemen..zoals de rest al zegt..het zijn roedel dieren en hebben behoefte aan een maatje..ze worden niet minder tam  maar je moet inderdaad wel aandacht blijven geven en veel aandacht..ik heb zelf vier tamme valkjes binnen zitten..wat ze in de dieren winkel is dus zeker niet waar.

succes met je beslissing

gr gerdy

me1982

Citaat van: Kimm op  4 maart 2009, 11:12:15
hoi hoi,

gefeliciteerd met je valkje!

Het is niet waar dat een valkje minder tam wordt als ze met zijn tweeën zijn. Het ligt ook grotendeels aan jezelf. Als jij ze sávonds veel aandacht geeft en met ze praat en ze mee neemt naar de bank etc dan blijven ze tam. Ik ben begonnen met 1 valkje. Nu heb ik er 4 en met alle 4 heb ik een heel leuk gezellig contact en ze komen allemaal bij mij.
Inderdaad is het voor tweety veel beter als je er een valkje bij zet. Een valkparkiet is een groepsdier, dus zeker doen.
Wat de dierenwinkel zegt is niet waar.
Stel dat jij ze geen aandacht meer geeft, dan zal het inderdaad anders worden.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
succes!

groetjes kim

dank je.. ben ook super blij met ons ''schatje''

me1982

bedankt voor jullie reacties.. :)

ben er erg blij mee om te horen dat ze gewoon tam kunnen zijn als je er meerdere hebt..

en zeker ga ik ze dan veel aandacht geven.. zodra we thuis zijn krijgt ie meteen aandacht..tot we naar bed toe gaan..

die vent van de dierenwinkel zei dat 90% met een vriendje erbij niet meer tam was..

maar nogmaals ben blij om te horen dat het wel degelijk kan..

nu nog maar eventjes wachten tot tweety beter is..(verkouden)
en dan kunnen we er een valkje bij nemen.. wil eigenlijk ook eerst weten of het een mannetje of vrouwtje is.. het is allemaal in begin best moeilijk hoor.. haha  ;)

groetjes..

Kimm

hoi,

als tweety verkouden is moet je ook dat in de gaten houden.
Komt er troep uit zijn neusdopjes?

groetjes kim

me1982

nee komt geen troep uit..

zijn na de dierenarts geweest met tweety

heeft schijnbaar ook huidparasiet.. en dat terwijl we hem pas 1 week hebben.. :(

als tweety beter is komt er waarschijnlijk een vriendje of vriendinnetje bij..
dus nog even wachten

Kimm

hoi,

goed van je dat je naar de da bent geweest. vervelend dat tweety dat heeft.
ik hoop dat het gauw over is en dat je dan een vriendje erbij kan nemen.

groetjes kim

me1982

wij hopen ook dat het snel over is..

hij niest af en toe nog steeds.. :(

groetjes

Rianne

Komt je valkje ook uit die dierenwinkel? Want als ie nu al een huidparasiet heeft zou ik daar geen tweede kopen. Straks begint het kweekseizoen weer en zijn er hier op het forum genoeg goede kwekers te vinden die wel gezonde valkjes verkopen :)

C@rl@

Met Rianne eens, want ik heb 2 gezonde valkjes bij haar vandaan. ;)
Ze waren ca 12 weken toen we ze kregen, nu zijn ze zo'n 7 maanden en ze krijgen heel veel aandacht, ze worden steeds tammer.
Ik zou er ook een bij nemen bij een kweker vandaan en niet uit de dierenwinkel.
Succes met de bestrijding van de huidparasiet, dat is pech, maar goed dat je meteen naar de d.a. geweest ben hoor.

me1982

10 maart 2009, 10:09:57 #12 Last Edit: 10 maart 2009, 10:13:15 by me1982
hoi

nou we kochten tweety.. en de 1ste dag was ie al aant krabben enz..wij dachten dat dat misschien normaal was ofzo..(hadden nog nooit een valkparkietje gehad) toen ging ie een paar dagen later opeens heel agressief doen..boos tegen ons..tegen de kooi..en erg veel krabben.. dus ik zei tegen me vriend dat we naar de dierenarts toe moesten..
dacht echt dat ie dood zou gaan ofzo..
zijn we dus om half 12 s avonds naar de dierenarts geweest..

had ie dus huisparasiet.. en verkouden.. meteen spuitje antibiotica gekregen en druppeltjes.. wat we een paar dagen later ook moesten herhalen..
en terug komen voor controle..

wij terug.. kregen weer druppels mee.. die moet ie nu volgende week maandag hebben..

maar we zijn dus terug naar de dierenwinkel gegaan..(wij zijn daar vaste klant..kopen daar iedere 3 weken kattenvoer)
wij alles uitgelegd.. en de vraag wat we ermee gingen doen..
hebben dus 26 euro terug gekregen..en een zakje kattenvoer van 12euro erbij..
EN het verhaal dat tweety al door andere mensen gekocht was.. daar 2 weken is geweest.. de mensen hebben m terug gebracht.. en paar uur later hebben wij hebben wij hem gekocht..
dus wie weet wat er daar met tweety is gebeurd..
geen fijn idee moet ik zeggen..

dit was ons dus helemaal niet verteld..

sorry voor het lange verhaal..

dus om even op jullie vraag terug te komen..
ik koop zeker geen valkparkiet meer daar in de dierenwinkel..gewoon maar bij een kweker dit keer..

groetjes..

C@rl@

Dat is ook een nadeel als je een valkparkiet in de dierenwinkel koopt, je weet nooit wat er allemaal mee gebeurt is en wat dat beestje misschien al heeft meegemaakt.
Bij een kweker zit dat wel goed want die hebben liefde voor hun valkjes en willen het beste voor ze.
Ik heb een grasparkietje gehad uit de dierenwinkel, ze was dus ook ziek en is overleden.
Je hebt er een hoop verdriet van dus voor ons nooit meer uit de dierenwinkel hoor.
Met Tweety komt het wel goed en gelukkig is ze nu bij jou.
groetjes Carla

Kimm

ach arme tweety. al een paar keer gekocht :-\
gelukkig is zij nu bij jou!

groetjes kim