papvalkje tam na 4 maand in volière?

Gestart door Romy, 13 maart 2009, 15:39:06

« vorige - volgende »

Romy

Hoi iedereen

Ik zit met een 'probleempje'
Het zit zo :
De chef op m'n vriend z'n werk heeft een volière met onder andere valkparkieten. Enkele weken geleden had hij een nestje, maar om één of andere reden zijn de ouders gestopt met voeren (waarschijnlijk omdat het toen ongeloofelijk koud was).
Er waren 2 jonkies en eentje is er overleden, de andere heeft hij met de hand grootgebracht. Dat valkje is natuurlijk heel erg tam en hij vroeg aan m'n vriend of wij het niet wilden hebben.
Nu zit ik met het probleem dat ik nog geen tweede valkje kan opvangen! Dat kan pas vanaf 16 juli.

Daarbij is mijn vraag de volgende : als hij dat jonkie vanaf nu tot 16 juli in de volière plaatst, is er dan nog kans dat dat jonkie tam blijft of eventueel terug tam wordt na die periode??

Alvast bedankt
Groetjes
Romy

hilde

anders een opvangadres zoeken waar het valkje kan blijven tot 16juli?????

Kimm

Hoi romy,

Volgens mij is dat lang hoor. Dan zit ze toch al 5 maanden in de voliere. Je kan hem/haar misschien dan nog tam krijgen , maar ik denk dat je er nog wel een klus aan zal hebben. Ik weet het niet hoor, maar dit is mijn eerste gevoel.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Romy

Hoi Hilde

Dat zal heel erg moeilijk worden. Want het is voor mij ook al heel moeilijk om een goed opvangadresje te vinden voor Flupke als we op verlof gaan.

Hoi Kim

Ik vrees ook dat dat (te) lang is. Wel denk ik dat ze momenteel in huis zit. Mochten die mensen dat zien zitten om het valkje in huis te houden, dan zou dat al een heel verschil zijn. Maar ik weet niet of ze dat willen.

Straks zie ik m'n vriend en dan kan ik wat meer info vragen.
Ofwel moet ik eens heel lief naar m'n moeder kijken  :P

Groetjes
Romy

Kimm

hoi romy,

ja ik denk zeker dat jij er meer baat bij hebt als het valkje in huis wordt opgevangen. ik zie het ook nl bij asha hoor,dat het veel moeilijker gaat. het zal misschien wel lukken, maar toch.
ik ben erg benieuwd hoor hoe dit gaat lopen. en het zou zeker heel erg mooi zijn als  die mensen het valkje in huis kunnen houden tot die tijd.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

hilde

heb je al rondgevraagd hier op het forum romy voor opvang van flupke???

Sally

Hoi Romy,

Kan hij het jonkie niet gewoon binnen houden tot ie naar jou mag verhuizen? Dan kan ie ze lekker tam houden, als je ze in de volière gaat plaatsen tot dan, is ie toch best verwildert zou ik zo denken, of hij moest elke dag in de volière gaan staan en met hem/haar bezig zijn, dan zou het misschien nog kunnen... Maar hij zal in ieder geval  niet meer zo tam zijn als ie nu is...
En net zoals Kim al zei, je gaat er dan wel een hele klus aan hebben om hem/haar weer tam te maken.
Ik zeg niet dat het niet mogelijk is he...

Groetjes Sally

Romy

Hoi Kim

M'n vriend wist niks meer dan gisteren. Het was erg druk op z'n werk en er is niet meer over gesproken. Ik denk erover om die man eens op te bellen om erover te spreken, of eventueel eens langs te gaan.
Ik vrees ervoor dat ze het valkje in huis zullen willen nemen. Want ze hebben geen vogels binnen.

Hoi Hilde

Ja ik heb al rondgevraagd en heb 1 iemand die hoogstwaarschijnlijk wel kan (mits voorbehoud dat ze op vakantie gaan, maar dat is normaal niet het geval). Enig nadeel : het is 2 uur rijden.
Flupke kan niet door iedereen opgevangen worden omwille van haar kwaaltjes. En ik wil ze achterlaten bij iemand waar ik 100% een goed gevoel bij heb.

Hoi Sally

Ik zal het zeker eens aankaarten of het mogelijk is om het valkje binnen te houden. Maar ik vrees er een beetje voor. En ik denk ook niet dat die man de persoon is om elke dag in de volière bij het valkje te gaan kroelen en praten. Het is namelijk geen kweker, en houdt vogels enkel als hobby, niet om nestjes ermee te hebben.
Hopelijk weet ik binnenkort meer over de omstandigheden.

Groetjes
Romy