10 mei 2025, 21:05:39

Overlast van valkjes????

Gestart door caro, 1 maart 2009, 18:31:00

« vorige - volgende »

Caroline

Dat is dus inderdaad ongeveer hetzelfde wat ik al schreef dat ik toen (12 jr. geleden) had uitgeplozen alleen betrof het bij mijn honden ....

Als ik jou was zou ik voorzorgmaatregelen nemen en je valkjes uit de volière halen .... net wat je zegt .... heeft hij(de wijkagent) een slechte bui, stapt hij op een moment dat jullie niet thuis zijn zo de volière in en neemt zonder toestemming nodig te hebben je vogeltjes mee.  :o :o Als ze in huis zouden staan mag hij daar zelfs de deur voor in beuken.  ???

Ja .... we leven in een rare wereld.  >:(

Sterkte.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kaatje

Hoi Caro,

Jeetje wat een domper joh  :-\ Ik hoop dat rechtsbijstand nog wat voor jullie kunnen betekenen.

Liefs, Karin

Gerdy

Hoi Caro...een kennis heeft hetzelfde gehad en de vogels zouden ook in beslag worden genomen..hij moest het aantal terug voeren tot onder de twintig..boven de twintig is niet toegestaan omdat je dan officieel als kweker wordt gezien en daar weer bepaalde eisen voor zijn.

hij moest ze inderdaad s avonds  in het nachthok doen.

hierna is een meeting geweest over het aantal dicebel..deze meeting hebben ze buiten uitgevoerd maar die was niet rechts geldig omdat er gemeten moet worden vanaf het dichtsbijzijnde gesloten raam en dan binnen in huis moet de meting plaats vinden..ik weet niet of dit per gemeente hetzelfde is..en  dit moet dan gemeten worden bij de mensen die klagen.
maar als je wil  kan ik het verder navragen bij die kennis van mij.

sterkte ermee
gr gerdy

christa

hallo

als jezelf eens een gesprek aanvraagt me de wijkagent en eventueel met degene wat de klacht indiend kan de wijkagent zo voor je nakijken wie de klacht heeft ingediend maar ik vind het wel laf dat degene niet eerst bij jou is gekomen.

mijn buurman klaagt over mijn bergparkieten maar ik heb tegen hem gezegd dat ik de snavels niet dicht kan binden.

ik wens je veel succes groeten christa

☺ Pita ☺

Ik zou ten eerste al mijn vogels fotograveren zodat je zwart op wit hebt wat van jou is.
Mja en de Politie is zo echt niet goed bezig.
Weet je welke buren er geklaagd hebben? Is een gesprek met hun totaal niet mogenlijk?
Een bosje bloemen en een goed gesprek doet vaak wonderen.
En mocht er echt niks helpen zou ik een advocaat in de hand nemen.
Zijn ze nou helemaal gek daar  >:(

christa

ik hoorde precies net oop tv oost dat een meneer met 2000 hanen onder de grens van geluidsoverlast zat!!!!!!!het programma heet :en dan nog even dit.
misschien heb je er wat aan.

caro

Citaat van: Caroline op  3 maart 2009, 21:24:31
Dat is dus inderdaad ongeveer hetzelfde wat ik al schreef dat ik toen (12 jr. geleden) had uitgeplozen alleen betrof het bij mijn honden ....

Als ik jou was zou ik voorzorgmaatregelen nemen en je valkjes uit de volière halen .... net wat je zegt .... heeft hij(de wijkagent) een slechte bui, stapt hij op een moment dat jullie niet thuis zijn zo de volière in en neemt zonder toestemming nodig te hebben je vogeltjes mee.  :o :o Als ze in huis zouden staan mag hij daar zelfs de deur voor in beuken.  ???

Ja .... we leven in een rare wereld.  >:(

Sterkte.  :-*

We hebben een maand de tijd gekregen om de overlast op te lossen, dus de klachten die nu binnen komen worden niet in behandeling genomen. Het is allemaal erg raar geregeld, buren mogen wel over je klagen en je mag je niet eens verdedigen. Er wordt niet eens met metingen onderzocht of er wel geluidsoverlast is. Allemaal erg onterecht.

Citaat van: Kaatje op  3 maart 2009, 21:24:42
Hoi Caro,

Jeetje wat een domper joh  :-\ Ik hoop dat rechtsbijstand nog wat voor jullie kunnen betekenen.

Liefs, Karin

Ik hoop ook dat die er wat mee kunnen en ons kan helpen. Als dit het geval is gaan we echt door tot het einde, desnoods tot aan een rechtszaak toe.

Citaat van: Gerdy op  4 maart 2009, 00:10:13
Hoi Caro...een kennis heeft hetzelfde gehad en de vogels zouden ook in beslag worden genomen..hij moest het aantal terug voeren tot onder de twintig..boven de twintig is niet toegestaan omdat je dan officieel als kweker wordt gezien en daar weer bepaalde eisen voor zijn.

hij moest ze inderdaad s avonds  in het nachthok doen.

hierna is een meeting geweest over het aantal dicebel..deze meeting hebben ze buiten uitgevoerd maar die was niet rechts geldig omdat er gemeten moet worden vanaf het dichtsbijzijnde gesloten raam en dan binnen in huis moet de meting plaats vinden..ik weet niet of dit per gemeente hetzelfde is..en  dit moet dan gemeten worden bij de mensen die klagen.
maar als je wil  kan ik het verder navragen bij die kennis van mij.

sterkte ermee
gr gerdy

Ik heb je mailtje gestuurd en hoop dat je nog wat te weten komt van die mensen. Alvast bedankt.

Citaat van: christa op  4 maart 2009, 07:02:49
hallo

als jezelf eens een gesprek aanvraagt me de wijkagent en eventueel met degene wat de klacht indiend kan de wijkagent zo voor je nakijken wie de klacht heeft ingediend maar ik vind het wel laf dat degene niet eerst bij jou is gekomen.

mijn buurman klaagt over mijn bergparkieten maar ik heb tegen hem gezegd dat ik de snavels niet dicht kan binden.

ik wens je veel succes groeten christa

De wijkagent geeft geen mededelingen over de klagers en wanneer er geklaagd heeft. Er zijn 5 klachten binnen gekomen, leuke buurt he die maar gelijk de politie bellen en niet eens de moeite nemen om zelf te komen  om over de overlast te praten.
Ik heb het stukje over die hanen net zitten kijken. Dan hebben ze hier nog niet te klagen over de geluidsoverlast. Jammer dat de gemeente hier niet zo makkelijk is.

Citaat van: ♣ Pita ♣ op  4 maart 2009, 15:22:28
Ik zou ten eerste al mijn vogels fotograveren zodat je zwart op wit hebt wat van jou is.
Mja en de Politie is zo echt niet goed bezig.
Weet je welke buren er geklaagd hebben? Is een gesprek met hun totaal niet mogenlijk?
Een bosje bloemen en een goed gesprek doet vaak wonderen.
En mocht er echt niks helpen zou ik een advocaat in de hand nemen.
Zijn ze nou helemaal gek daar  >:(

Ik weet ook niet welke regels de politie hier hanteerd, lijkt miij ook niet correct hoe ze deze zaak afhandelen. Praten ,nee natuurlijk niet, je belt toch gelijk de politie. Volgens mij zijn we een stelletje monsters of zo. We zijn echt wel voor rede vatbaar, dit hebben we ook verteld tegen de wijkagent. Zei de wijkagent "er zijn waarschijnlijk mensen die niet zo makkelijk gaan klagen bij U omdat u zo groot bent"      ( mijn man is 1.93). De wijkagent geeft geen mededelingen over de klagers en wanneer er geklaagd is.
Heel vreemd allemaal. Ik hoop dat de rechtsbijstand ons kan helpen, dan gaan we echt door tot een rechtzaak.

Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

☺ Pita ☺

Hmmm je zou nog aan die agent kunnen vragen of ze samen met jullie en agent mss een gesprek willen?
Anders zou ik het ook niet meer weten??
Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte meisie ;)

Gerda

Nu de ergste urgentie er af is, heb ik het topic even verplaatst!

Ik hoop dat er snel een oplossing komt, een maand respijt lijkt veel, maar het is zo weer voorbij.
Dus ik hoop dat je met de buren op een lijn kan komen, want dat is in dit geval noodzakelijk. Dus flink met honing smeren, ook al gaat het tegen je gevoel in.
Je doet het voor een hoger doel, namelijk je valkjes.

Groetjes, Gerda