Dringend gezocht!! pleeggezin lutino geelwang 1 dag oud!

Gestart door •=Bonnie=•, 27 februari 2009, 08:48:46

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

28 februari 2009, 11:45:32 #15 Last Edit: 28 februari 2009, 11:58:43 by -•=Bonnie=•-
Nou, ze is de nacht goed doorgekomen, ik heb tot 24:00 om de twee uur gevoerd en de wekker vanmorgen om 07:00 gezet. Ze had waanzinnige honger en al anderhalf uur later was dat kropje weer leeg, met als gevolg dat ze inmiddels al haar bijna haar 4e voeding gaat krijgen  ::)

Ze heeft ook al een naam *lach*... ze ligt namelijk met die eitjes in een tapa schaaltje en ik liet de foto aan een vriendin zien. Zij riep meteen hahaaaaaaaaa een Tapaatje :D

Dus... ze heet nu Tapa, en ik vind het helemaal leuk. Hopelijk heeft Rianne dit weekend goed nieuws en kan ze straks onder een toegewijd koppel met stiefbroers en zusjes, zo alleen is best sneu voor zo'n friemel :(

Anke

Hoi Bonnie,
Ik duim met je mee voor een pleeggezin!!
Helaas zijn hier de jongen al groot en de eitjes net gelegd....
Het is een schatje die kleine tapa :-*
Groetjes anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

Super dat Tapa  ;D de nacht is doorgekomen.

Go Tapa go!!!  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Karin

Ik kan je niet helpen, mijn jongen zijn al 3 weken, maar ik kon me herinneren dat er ergens een artikel stond over het handvoeren vanaf dag 1 bij valkjes, maar kan hem niet vinden. Ik vond wel dit : http://www.lovebirdsplus.com/day1babies.html
Misschien heb je er wat aan om de tijd te rekken tot je een pleegkoppel gevonden hebt ? Succes !
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

•=Bonnie=•

Hoi Karin,

Thanks, hier op de site staat ook een hele schema, ik voer eendagskuikens alleen veel vaker dan 7x, ik voer bijna de klok rond elke twee uur. Het probleem is ook niet zo zeer dat ik het niet wil of niet weet hoe het moet, maar ik had eigenlijk dit weekend moeten werken. Dat heb ik afgezegd, maar dinsdag vertrek ik naar Engeland en ben pas Zaterdagavond terug. Dat kan ik niet afzeggen  :-\

Tot nog toe doet ze het super, en misschien dat ik bij Rianne een pleegkoppel voor haar gevonden heb, die heeft eitjes die ieder moment uit kunnen komen. Dus dat zou super zijn en tot het zo ver is doe ik alles wat ik kan haar gevoed en comfy te houden.  :)

Ivy

Hoi.
Ik heb een koppel met een jong van bijna twee weken, maar er liggen nog twee nepeitjes waarop de ouders nog steeds op broeden... als je niks anders kan vinden en als je denkt dat het kan werken, kan je de kleine naar Almere brengen...
Groetjes,
Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

☺ Pita ☺

Aaaah gossie wat een droppie , hoop dat je wat vind voor dit kleine droppie  :-* :-* :-*

krimhilde

Kun je hem niet met de hand groot brengen?
Ik woon in Ureterp en mijn valken zitten nu op 4 onbevruchte
eieren, nu zn twee weken denk ik.
Als je het aan druft mag je hem/haar komen brengen!
En anders wil ik wel mijn best doen om voor je donsje te zorgen met goed instrukties van jou....met alle liefde
Ik stuur je gelijk ff een pm met mn telefoon nummer...

groetjes Krimhilde

Groetjes van Krimhilde

Gerda

Hoi Bonnie,

Volgens afspraak de drie berichten even samengevoegd en nu bij kweken neergezet.

Ik hoop dat Rianne snel goed nieuws heeft!

Groet, Gerda

•=Bonnie=•

Dank je Gerda!  :)

Tapa dag 3

Ondertussen weegt Tapa 6 gram en krijgt ze iedere 2 uur een nutribird voeding met een 1 op 4 verhouding, van 7:00 uur 's ochtend tot 01:00 's avonds. Per dag wordt de pap 1 deel dikker, morgen mag ze dus 1 op 3 en overmorgen 1 op 2. Die laatste verhouding houden ze in principe tot aan het spenen. Ze krijgt vandaag zo'n beetje 0,6 ml. per voeding haha, het gaat bijna nergens over :D

Deze twee zijn nog van gisteren :)
Ze draagt haar koppie mooi fier op haar lijfje, dus wat dat betreft heb ik wel het idee dat ze het goed doet op de huidige verzorging. Maar ja, ideaal is anders uiteraard.

Bij Rianne zijn er nog geen kuikens...  gelukkig hebben we nog wat ijzers in het vuur, maar deze oplossing zou voor Tapa het fijnst zijn, nestgenootjes van eigen leeftijd en het is niet TE ver.

Caroline

Wow Bonnie, wat doet ze het goed!!

Ze zit er echt heel erg dapper bij.  :-*

Ik duim voor de beste oplossing voor Tapa.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Franny

hoi Bonnie

waar woon je ergens? ivm het jonkie. oeps zie het al Nijetrijne das iets te ver voor mij. mits je hem kan brengen dan is die van harte welkom maar is wel heel ver hoor

gr Fran

mariejj

Hoi

Misschien heb ik goed nieuws?!  ;)
Ik heb een koppel met 2 (of ondertussen al 3) jongen van een paar dagen oud.   Hebben bij het vorige nest ook een pleegjong geaccepteerd toen hun eigen eieren nog niet uit waren.
En ik woon maar een stukje verder dan rianne  ;)

groetjes Marie

Jacoba

Hoi Bonnie,

Ik hoop dat  je een goede oplossing vindt voor Tapa, een gezin met broertjes en zusjes zou het mooiste zijn, maar moeilijk nu, denk ik. Nu lees ik berichtje van Marie, misschien goed nieuws
Suc6.
Jacoba.

•=Bonnie=•

Citaat van: mariejj op  1 maart 2009, 21:55:49
Hoi

Misschien heb ik goed nieuws?!  ;)
Ik heb een koppel met 2 (of ondertussen al 3) jongen van een paar dagen oud.   Hebben bij het vorige nest ook een pleegjong geaccepteerd toen hun eigen eieren nog niet uit waren.
En ik woon maar een stukje verder dan rianne  ;)

groetjes Marie

:) :D ;D  YES! je hebt pm!