3 mei 2025, 01:24:25

Broedend koppel verplaatsen

Gestart door Tanja, 28 februari 2009, 17:30:58

« vorige - volgende »

Tanja

Hallo,

Ik heb een koppel valkparkieten die op een nestje zitten waarvan eer daags de eerste uit moeten komen maar nu moet ik ze verplaatsen naar een andere kooi met hun eigen nestkast maar ben bang dat ze door omgeving verandering ze straks niet meer gaan broeden.
Zou dit echt problemen gaan geven en hebben jullie tips hoe ik dit het beste aan kan pakken..??

Ik dacht zelf, de vogels als ze allebei in het nestkast zitten in één keer te verplaatsen naar de andere kooi...

mila

Hoi Tanja

ik zou het niet doen verplaatsen, ik zou gewoon even wachten tot de jongen minimaal 3 weken zijn als ze dan afstappen kan je altijd handvoeding geven....
maar met net geboren jongen of op eieren nooit verplaatsen.

maar dat is mijn mening.....

groetjes
mila

Caroline

Ik ben het helemaal met Mila eens .... NOOIT een nest met eieren verplaatsen.  :o

Hele grote kans dat ze dit niet accepteren als hun nest.

Hun eigen jongen zullen ze minder snel in de steek laten maar hun eieren .... persoonlijk denk ik een percentage van 20 % van slagen.  :-\

Succes/sterkte.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Tanja

Bedankt voor jullie reactie.

Ik zal ze pas gaan verplaatsen als de eitjes uit gekomen zijn en de kleintjes ouder dan drie weken zijn.

•=Bonnie=•

Ik ben het helemaal met Mila en Caroline eens. Heb het hier eens met een nest jongen van drie weken geprobeerd en dat was maar een meter verderop, naar de andere muur... Ze lieten ze zo liggen, kast weer terug en het was weer okay (mazzel!).