Dringend gezocht!! pleeggezin lutino geelwang 1 dag oud!

Gestart door •=Bonnie=•, 27 februari 2009, 08:48:46

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

Modjes mag dit a.u.b even?  :-\

Ik ben met spoed op zoek naar een pleegadres voor een lutino geelwang van 1 dag oud.

Haar ouders zitten bij mij in de quarantaineruimte binnen, afgezonderd van de groep, daar zitten ze al vanaf de herfst dus wat dat betreft is de boel safe.

In die kooi heeft al die tijd een blok gestaan bijna vier weken geleden vond ik daar twee eieren toen me opviel dat de man steeds in het blok zat. Vier dagen later lagen er nog twee eieren bij. Eergisteren waren de beiden er af, ik ben even gaan kijken, nog geen jongen (de eerste drie hadden er al moeten zijn) en de eitjes steenkoud. Ik heb ze geschouwd en in 1 zat een jong.

Dat moet het laatste ei zijn geweest, en de ouders hebben gedacht dat het niets meer werd omdat de eerste drie er nog niet waren dus gaven op.  ::)

Ik heb het bevruchte ei vervangen door een nepei en het in de broedmachine gelegd. De volgende dag, gisteren dus, bleek dat er nog leven in zat. Het was aan het uitkomen!!  De pop ging om 5 uur weer op de eitjes dus ik heb het uitkomende ei bij haar gelegd. Vanmorgen om 7 uur waren beide vogels weer uit het blok. De eitjes weer koud, nog geen jong. Weer in de broedmachine gelegd en om half 8 kroop ze uit haar ei.

Sja... ik heb haar een half uurtje onder de warmte lamp laten bijkomen en haar toen bij de ouders gelegd, maar ze kijken er naar door het gat en doen niets.  >:(  Na 20 minuten nog steeds niet, dus nu ligt ze weer onder de lamp, ze was al steen en steenkoud, de ruimte waar het koppel zit is onverwarmd.  :-[

Nu kan ik het vanavond nog even proberen, als de pop weer op de eitjes gaat zitten maar ja... als ze er niet op gaat zitten is het jong morgen dood. En ik ben bang dat ze het gewoon niet als het hare ziet.

Ik ga aanstaande dinsdagavond weg en ben dan pas zaterdagavond terug... mijn man kan niet drie en halve dag voor een kuiken van een paar dagen zorgen. Ook het aankomende weekend moet ik werken...

Dus ben ik dringend op zoek naar iemand die jongen van 1 dag tot max 7 dagen oud heeft waar ze naartoe zou kunnen.

Ik woon in Nijetrijne (zie www.routenet.nl) en hoe korter ik hoef te rijden hoe beter het voor haar is natuurlijk.

Het gaat om een jong van dit koppel:





mila

hoi bonnie

ík heb helaas niks waar ik het bij kan leggen...
mijn koppel zitpas een 2 weken op eieren....
vind het erg moeilijk om te zeggen breng maar hierheen dinsdag dan voer ik hem/haar wel, tot zaterdag, maar ben toch wel bang dat het fout gaat ofzo... snapje.
ik woon bij jou in de burrt maar weet nog niet of ik het wil als je echt niemand kan vinden voor dinsdag dan wil ikhet wel voor je doen... tot zaterdag want dan ben je terug

groetjes
mila

•=Bonnie=•

27 februari 2009, 10:10:00 #2 Last Edit: 27 februari 2009, 18:37:35 by -•=Bonnie=•-
Citaat van: Gerda op 27 februari 2009, 09:49:25
Ik laat dit bericht, vanwege de urgentie (ondanks de dubbel-dubbel-posting) hier twee dagen staan.

Hoop dat je iemand vindt met een koppel met kleintjes.

Gerda - moderator



Hartelijk dank!!  :-*

@ Mila, jij ook alvast hartelijk bedankt voor je aanbod. Het liefst heb ik een pleegkoppel voor het kleintje. Als ik het voor handopfok weg breng is het denk ik beter als het dan ook gewoon daar blijft tot het zelfstandig is.    Ik zou het in dat geval ook weggeven, ik kan niet van iemand vragen mijn vogeltje met de hand groot te brengen voor nop.

Zelf heb ik de tijd niet zo'n kleintje groot te brengen, komend weekend moet ik werken, welliswaar halve dagen maar inclusief de reistijd is dat ook al te lang in het begin. Vandaag ben ik de hele dag vrij maar morgen begint het probleem dus al.  :-[

De rest van de maart moet ik de zaterdagen de hele dag werken en ben ik ook nog twee maal een hele woensdag weg.

Rianne

Ik heb een koppel witmasker pale fallow met eieren, maar nog geen jongen. De eieren komen binnen een paar dagen uit, maar zo lang redt je het niet lees ik.

•=Bonnie=•

Citaat van: Rianne op 27 februari 2009, 11:26:28
Ik heb een koppel witmasker pale fallow met eieren, maar nog geen jongen. De eieren komen binnen een paar dagen uit, maar zo lang redt je het niet lees ik.


Ik heb waarschijnlijk iets geregeld voor mijn werk morgen, dat hoor ik straks, dus dan kan ik tot en met dinsdagmiddag zelf voor haar zorgen als het moet....  Hoeveel eitjes heb je, zou er eventueel een jong bij kunnen?

Ik ga sowieso vanavond nog even proberen haar onder haar moeder te schuiven, als die vanavond op de eitjes gaat zitten. Maar veel vertrouwen heb ik daar niet in.

*Esther*

Hey,

Oh balen joh, net een lutino geelwang.
Naar hier is ook wel aan te rijden maar ook ik heb geen tijd en geen jongen.
Hopelijk wordt het wat met Rianne.

gr Esther

Caroline

Hoi Bonnie ....

Ik weet het, ik woon aan de andere kant van het land maar .... heb op het moment een ervaren koppel wat al een tijdje broed op zaagsel. Is te proberen om het jong eronder te zeggen ....

Lukt het niet:

Ik heb ervaring een jong vanaf een week oud te voeren met kropnaald en ik heb een warmtelamp (Elstein) in huis.

Mocht het helemaal niet dichterbij lukken, hoor ik het wel.  ;)

Groetjes en heel veel sterkte.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Rianne

Dit koppel heeft 3 bevruchte eieren waarvan ik er 1 verdenk te zijn ingedroogd. Hooguit 2 jongen dus. Ik heb net geschouwd en ik dacht te zien dat er 1 is aangepikt. Voor dinsdag moet er dus wel een jong zijn. Maar zoek evengoed verder, mocht het bij mij niks worden dat je evengoed nog een plan B hebt. Kropnaald is ook hier aanwezig, warmtelamp kan ik lenen of evt in de broedmachine mocht het koppel niks met de jongen doen.

•=Bonnie=•

Citaat van: *Esther* op 27 februari 2009, 11:47:32
Hey,

Oh balen joh, net een lutino geelwang.
Naar hier is ook wel aan te rijden maar ook ik heb geen tijd en geen jongen.
Hopelijk wordt het wat met Rianne.

gr Esther

Ik heb in elk geval voor het werk komend weekend wat kunnen regelen... LOL die kip kost dus nu al meer dan zelfs een lutino-geelwang opbrengt  :P

Citaat van: Caroline op 27 februari 2009, 12:20:34
Hoi Bonnie ....

Ik weet het, ik woon aan de andere kant van het land maar .... heb op het moment een ervaren koppel wat al een tijdje broed op zaagsel. Is te proberen om het jong eronder te zeggen ....

Lukt het niet:

Ik heb ervaring een jong vanaf een week oud te voeren met kropnaald en ik heb een warmtelamp (Elstein) in huis.

Mocht het helemaal niet dichterbij lukken, hoor ik het wel.  ;)

Groetjes en heel veel sterkte.

Alvast heel erg bedankt voor het aanbod, hoe meer mogelijkheden hoe beter tenslotte!  :)


Citaat van: Rianne op 27 februari 2009, 13:21:45
Dit koppel heeft 3 bevruchte eieren waarvan ik er 1 verdenk te zijn ingedroogd. Hooguit 2 jongen dus. Ik heb net geschouwd en ik dacht te zien dat er 1 is aangepikt. Voor dinsdag moet er dus wel een jong zijn. Maar zoek evengoed verder, mocht het bij mij niks worden dat je evengoed nog een plan B hebt. Kropnaald is ook hier aanwezig, warmtelamp kan ik lenen of evt in de broedmachine mocht het koppel niks met de jongen doen.

Nou ik ga dus niet werken (tenzij er vandaag nog een koppel komt waar ze meteen heen gaat of ze de nacht niet haalt uiteraard...  Dus tot nog toe is jouw koppel de beste optie... Kunnen we zelfs nog even kijken of ze hun eigen jong goed voeren.

Ondertussen heeft ze een al paar keer gegeten en ligt ze lekker te slapen op de onbevruchte eitjes die als steun en kruikje bij haar in het kommetje onder de warmtelamp liggen.

Ik zal zo even een foto posten  :D



Rob S

Hoi Bonnie,

Ik heb sinds een aantal dagen ook een koppel op eieren zitten. Die eitjes zijn nu een dag of 6 oud, maar ik heb onder dit koppel een keer eerder zo een jong onder gelegd toen ze nog maar net eitjes hadden. En dat ging goed. Het is natuurlijk geen garantie, maar kijk maar even wat je er van vindt. Oja, ik heb geen tijd om handmatig te voeren mocht dat nodig zijn ;)

Gr Rob

•=Bonnie=•

27 februari 2009, 17:29:02 #11 Last Edit: 27 februari 2009, 17:45:36 by -•=Bonnie=•-
Citaat van: Rob S op 27 februari 2009, 17:17:29
Hoi Bonnie,

Ik heb sinds een aantal dagen ook een koppel op eieren zitten. Die eitjes zijn nu een dag of 6 oud, maar ik heb onder dit koppel een keer eerder zo een jong onder gelegd toen ze nog maar net eitjes hadden. En dat ging goed. Het is natuurlijk geen garantie, maar kijk maar even wat je er van vindt. Oja, ik heb geen tijd om handmatig te voeren mocht dat nodig zijn ;)

Gr Rob

Thanks  :D

Het nadeel is dat als ik eenmaal in Engeland zit, ik niet even terug kan komen om haar op te vangen mochten ze niet gaan voeren. Jij riskeert ook je koppel in de war te brengen... maar goed, wat ik al zei, het is in dit geval alleen maar beter meer kolen in het vuur te hebben.

*glimlach* ik voer de hele dag geen   r**t uit, bij ieder piepje sta ik boven die bak te koekeloeren... Ze heeft eindelijk gepoept en slaapt hierna ook langer. Om het anderhalf uur is ze wakker en zet haar alarmpje aan, zo lief :D




Rianne

;D

Ik hoop dat ik je gauw goed bericht over de eitjes hier kan brengen. :)

Rob S

Citaat van: -•=Bonnie=•- op 27 februari 2009, 17:29:02
Citaat van: Rob S op 27 februari 2009, 17:17:29
Hoi Bonnie,

Ik heb sinds een aantal dagen ook een koppel op eieren zitten. Die eitjes zijn nu een dag of 6 oud, maar ik heb onder dit koppel een keer eerder zo een jong onder gelegd toen ze nog maar net eitjes hadden. En dat ging goed. Het is natuurlijk geen garantie, maar kijk maar even wat je er van vindt. Oja, ik heb geen tijd om handmatig te voeren mocht dat nodig zijn ;)

Gr Rob

Thanks  :D

Het nadeel is dat als ik eenmaal in Engeland zit, ik niet even terug kan komen om haar op te vangen mochten ze niet gaan voeren. Jij riskeert ook je koppel in de war te brengen... maar goed, wat ik al zei, het is in dit geval alleen maar beter meer kolen in het vuur te hebben.

*glimlach* ik voer de hele dag geen   r**t uit, bij ieder piepje sta ik boven die bak te koekeloeren... Ze heeft eindelijk gepoept en slaapt hierna ook langer. Om het anderhalf uur is ze wakker en zet haar alarmpje aan, zo lief :D






Oow je gaat helemaal naar Engeland toe, dat had ik nog niet helemaal meegekregen. Maar dat mijn koppel in de war raakt, tsjah dat moet dan maar ;) Als ze dan goed gaan voeren ruil ik de eitjes wel om voor neppers ;), mocht het valkje hier komen. Dan kan het koppel later in het jaar wel een keer weer, heb toch nog geen reserveringen voor jongen uit dit koppel ;).

Groetjes

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.