Trotse eigenaar van valkparkietenkoppel

Gestart door Hil_en_Fitz, 26 februari 2009, 22:33:04

« vorige - volgende »

Hil_en_Fitz

26 februari 2009, 22:33:04 Last Edit: 26 februari 2009, 22:34:46 by BonoLuna
Hallo hallo,
ik ben sinds gister trotse eigenaar van 2 valkparkieten (koppel)
Alleen het mannetje lijkt dik in orde. Maar het vrouwtje zit een kleeeein beetje bol en heeft scheve tenen? verder gedaagt ze zich normaal..ze eet trosgierst en ze poetst haar veren en maakt geluidjes maar ik ben bang dat er iets mis is...is dit ernstig? ik heb ze bij de dierenwinkel gehaalt..ze zijn denk ik 3-4 maanden tot 6 maanden..

Kimm

hoi,

gefeliciteerd met je nieuwe koppeltje!

de valkjes hebben sowieso tijd nodig om te wennen in hun nieuwe omgeving.
maar scheve teentjes? het kan geen kwaad denk ik. het bol zitten moet je wel in de gaten houden. zit ze gewoon op stok of op de bodem?
heb je ook een foto van haar?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Hil_en_Fitz

Nou ik heb nog geen foto maar normaal hoort een valkparkiet 2 tenen naar voren en 2 naar achter te hebben toch? nou heeft ze de binnenste voorteentjes scheef staan zeg maar. Die staan eigenlijk een kwartslag naar binnen.Daardoor heeft ze niet veel grip op de stok en valt ze soms van de stok af...gelukkig kan ze wel vliegen.Ze heeft een achterste teentje ook een beetje krom naar binnen ??? Ik zag haar net ook gewoon eten en ze zit wel gewoon steeds op de stok dus ze is denk ik niet ziek maar ik vind het wel zielig dat ze zo nu en dan valt..

Kimm

als ze steeds valt, dan zou je haar stok waar ze op zit wat lager kunnen doen, zodat ze niet zo;n smak maakt.
wel zielig inderdaad hoor. een beetje jammer van de dierenwinkel dat ze niets hebben gezegt daarover. :-\

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Hil_en_Fitz

ja ik ga misschien vamiddag ff naar de winkel toe.
Het is wel een mooie grote kooi dus als ze valt kan ze wel gewoon vliegen zodat ze niet hard valt. :-\

Rianne

Ik heb 2 valkjes met zwakke voetjes, het ene valkje heeft 1 voetje met minder grip maar teentjes staan wel recht, en het andere valkje haar teentjes staan ook scheef naar binnen. Dat valkje is een eigen kweek en had het net van de dood af gered. Het kan een tekort aan voedingsstoffen zijn geweest, als ik naar mijn valkje kijk weet ik dat wel zeker want die zag er met 5 weken nog zo uit als 1 van 2 weken. Ze redt zich prima in de kooi, is helemaal gewend en valt eigenlijk nooit naar beneden.

Hil_en_Fitz

Bedankt voor jullie berrichten :)
De winkel zei dat als ze er echt hinder van heeft ik terug mag komen met de vogel..maar het is wel een koppel en i kvindt haar zo lief. Gister gingen ze voor het eerst op mijn vinger zitten met behulp van trosgierst en ik kon mijn hand gewoon door de kooi bewegen zonder dat ze wegvliegen..:)