Mandysbeestenboel 2009 3e ronde, 2-8; 5 jongen

Gestart door Mandy, 25 februari 2009, 02:10:54

« vorige - volgende »

Mandy

Tja, heb het erg druk momenteel met alle jonge valkjes dus niet eens tijd voor een update hier, laat staan de nestjes en verhalen bij anderen te volgen, sorry. :-[

Maar hier nog ff wat foto's van vorige week. Inmiddels zijn ze allemaal uitgevlogen en liggen de eitjes van de 2e ronde er al! :D
Er zijn al veel valkjes besproken, heb er nog 3 vd 12 over, vanaf volgende week gaan ze weer door heel het land. 8)

Spik&Span;


Suske&Wiske;


Pim&Roos;


Adam&Eva;


En de zebravinkjes hebben toch nog 2 jongen gekregen en alles leek goed te gaan tot vandaag, weer met 2 weken ineens over en uit, allebei dood. :(
Snap er niks van...
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Romy

Hoi Mandy

Waauw zeg, supermooie jongen  :D
Klopt het dat de cinnamonnetjes telkens popjes zijn? Want veel over mutaties ken ik niet  :-X

Alvast heel veel succes!

Groetjes
Romy

Guinevere

Citaat van: Mandy op 29 mei 2009, 02:50:38
vanaf volgende week gaan ze weer door heel het land. 8)


En het buitenland !!  ;)

Dierenfreackske

Hoi Mandy , mooie valkjes heb je en mooie jonkies.
Ik heb je een pb gestuurd.   :'( :'( iets heel ergs ....muizen !! )

Naar het schijnt kan je me er meer over vertellen??
Hoop dat je me kan helpen?? Grtjs Ann



Mandy

Bedankt! :)

En Romy, de cinnamons bij Spik&Span zijn poppen, bij Pim&Roos zijn het mannen maar met parels zijn het poppen. ;)

Helaas Ann, het enige wat ik je er over kan zeggen is dat ik er ook last van heb, maar niet zodanig dat de valkjes/jongen er last van hebben. Althans niet direct, maar indirect kan wel want ze kunnen ziektes zoals salmonella bij zich dragen! Maar waar ik meer last van heb zijn de katten die daardoor in de tuin komen. Gisteren werd ik woest, een kat hing volledig tegen het gaas aan, alles in paniek hier! :o
Ik heb alleen vallen in het nachthok buiten de kooien staan, maar daar lopen ze meestal slim omheen... Gif doe ik niet want ben bang dat er korrels in de kooien komen en de valkjes die opeten. Bij ooit een nieuwe volière wil ik die zodanig maken dat er geen muizen meer in kunnen. Nu kunnen ze niet bij het voer zelf maar wel bij het voer vd valken, ze kruipen gewoon door het gaas heen, daar kan je niks tegen doen helaas. :-\
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

Zo, inmiddels zijn de eitjes van de 2e ronde bijna allemaal uitgekomen, totaal 8 jongen nu. :)

Helaas veel onbevruchte eitjes deze ronde.
Adam&Eva voor de 4e keer op rij. :-\
Maar ook Suske&Wiske, dat is nog niet eerder gebeurd.
Eigenlijk kwam het wel goed uit want na een goede start waren Spik&Span helaas voortijdig gestopt met broeden en hadden de 6 eitjes max 7 uur koud gelegen. Ik heb ze overgelegd bij Adam&Eva en bij Suske&Wiske en ze zijn toch alle 6 uitgekomen! :D





Moet alleen het nestje van Suske&Wiske goed in de gaten houden want paar dagen terug was Wiske niet zo lekker, ze leek last te hebben van de warmte en zat veel te slapen. Nu gaat het gelukkig wel weer.  :)
Maar als ik het goed heb is ze inmiddels ook alweer 11 jaar. Van haar Duitse ring zijn de enigste 2 cijfers die op een jaartal kunnen duiden 98 dus ga daar maar vanuit.
De jongste van dat nest moet ik ook ff goed in de gaten houden want vreemd genoeg hebben ze dat jonge ding al vrij snel zaadjes gevoerd wat moeilijk in de krop lijkt te verteren. Heb er een deel uit gehaald en de rest gemengd met wat pap in de hoop dat alles wat beter zal verteren. ::)

En Pim&Roos hebben als enigste hun eigen jongen. ;)
Ze hadden 4 eitjes waarvan 3 bevrucht en 2 zijn er al uitgekomen;

In ei 3 hoorde ik vrijdag al gepiep en zaterdag zaten de eerste barstjes erin. Hopelijk zal ik vanochtend een pluisje erbij zien.

En dan hebben we het jonge fallow koppel nog. Ze had 5 eitjes gelegd. De meeste had ik overgelegd omdat de geelwang pop niet broedde in het begin. Maar later gelukkig toch wel, ze lostten elkaar mooi af. En vooral de fallow man was zeer fanatiek. Maar helaas, allemaal onbevrucht. :-\
Vandaag na 18 dagen broeden weggehaald. Hopelijk gaat het de volgende keer beter. Hier eindelijk een foto van het prachtkoppel;
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Caroline

Jammer van de onbevruchte eitjes, ik had er ook veel last van dit jaar.  :-\

Je Fallow/geelwang koppel is prachtig.  :D

Lieve foto's van je jongen.  :-*

Fijne zondag.

Knuffie van Pablo, vandaag jarig en 4 jaar geworden.  :D

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Romy

Hoi Mandy

Fijne update alweer!

Ik hoop dat je deze morgen een donsje hebt gevonden bij Pim en Roos en dat het 4e eitje ook weldra mag uitkomen. Nog enkele weekjes en dan kan het uitkiezen beginnen  :D

Groetjes
Romy

Mandy

Yes, het laatste jonkie is geboren! :D
Wederom een geel donsje, dus helaas geen witmaskers deze 2 ronde, maar 9 bonte/getekende.
De jongste getekende heb ik zojuist weer wat pap bijgevoerd... ::)

Dadelijk word het laatste jonkie van de 1e ronde opgehaald. En er komt een valkje terug, een geparelde witmasker man van Jut&Jul uit 2004. Het ging thuis niet meer. Dus ff kijken of het hier in een volière wel beter gaat? :)
Een grote broer van Pablo en die is alweer 4 jaar, wat gaat het toch hard! Een dikke knuf terug Caroline! ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Romy

Hoi Mandy

Super!
Hopelijk vind je gemakkelijk een nieuw huisje voor de geparelde witmasker man.

Groetjes
Romy

Caroline

Gaaf, het laatste donsje ook uit het eitje.  :D

En een grote broer terug van Pablo omdat het niet meer ging, altijd jammer.  :-\ Ik kan me geen makkelijkere man voorstellen dan onze Pablo.  :D Het is zo'n makkelijk, relaxt  en lief mannetje. Versiert zijn popje nooit, maar zit ze kippetje, stapt hij even op.  ;) Dus geen zware fluitconcerten.

Mag hij blijven in je volière of ga je op zoek naar een ander fijn adresje??

Succes er dan mee.  :D

PS. gisteren was een andere ventje ook van je jarig, Amor, ook al weer 3.  ;)

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Karin

Nou, het gaat goed bij jou hè ?  ;) En een popje van 11 jaar die het nog zo goed doet.... Heb jij een maximum leeftijd tot wanneer je met ze kweekt. Ik heb een popje van 6 jaar waarvan ik dacht haar nog maar 1 jaar te laten kweken, maar als ik het zo bij jou zie kan het nog langer ? Ik hoorde dat degene die ik naar jou doorgestuurd had inmiddels een popje bij je gereserveerd heeft  ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

*Yvon

Hoi hoi

En de grote broer van onze Quinto,ook nog steeds een lieverd,die de volgende maand 3 jaartjes wordt.  ;D
Bij jou in de voliere zal de grote broer het vast wel goed gaan doen.   :D

Met Dandil gaat het trouwens ook helemaal goed.
We twijffelen alleen nog over zijn split lutino.  ;)
Hij heeft nu in totaal (ben even de tel kwijt  :-[ ) iets van 20 jongen gehad,maar nog geen albinootje.
Maar ja,wie weet volgend jaar.  :D

Nog gefeliciteerd met de 8 zeker weten prachtige jongen !!

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Mandy

Hoi! Het mannetje blijft voorlopig ip hier, kijk even hoe het gaat in de volière en met de rest. En heb nog een cinnamon pop over, misschien dat dat wat word? Maar tamme huiskamer vogels worden meestal geen goede kweekvogels. Hij reed daar ook vnl op een stok ip van z'n vrouwtje. Maar hij was heel dominant, krijste behoorlijk en zat niet lekker in z'n vel en z'n vrouwtje begon zichzelf uit frustratie te plukken. Ze hebben echt en lang van alles geprobeerd maar helaas. Dus we zullen zien hoe het hier gaat. :)

Ooo Amor, ook alweer jarig geweest, ik zou eigenlijk een verjaardagskalender moeten maken!
Heb al meteen verjaardagen van Sol&Luna gemist vorige maand... Ach, het is hier altijd feest voor ze! ;D

Nee ik heb eigenlijk geen maximum qua leeftijd en kwam er eigenlijk ook pas achter dat ze dus al 11 moet zijn. Had 2003 in papieren gezet maar heb ze toen in Zwolle gekocht. En omdat ze nu ff niet lekker was ging ik verder kijken en blijkt ze dus al zo oud te zijn. Misschien dat onbevruchte eitjes van laatst ook al een teken is dat ze op raakt. Ze moet zowieso niks natuurlijk maarja, als er blokken staan neemt het instinct het toch over. Moet dus ff kijken hoe ik het nu verder ga doen. Gezondheid staat voorop dus ws geen 3e ronde.

Hopelijk gaan deze 9 jongen goeie baasjes vinden. Is altijd moeilijk met de 2e ronde is mijn ervaring, vanwege de vakanties enzo. Maar heb ip toch al 4 reserveringen. :)

En Yvon, heb het nog ff opgezocht maar hij zou toch split ino moeten zijn;
Jeetje broedde helaas niet mee. Op 6 april was Mina helaas ook gestopt met broeden. Alle 5 de eitjes waren steenkoud. Toen heb ik eitjes overgelegd; de jongst uitziende naar Idem&Dito. De overgelegde eitjes bij Pim&Roos en Suske&Wiske bleken helaas afgestorven. Bij Peppi&Kokki en Idem&Dito was er nog wel leven te zien! Op 14 april werd er een albino bij Peppi&Kokki geboren! Jeetje blijkt dus split voor ino te zijn! En ook voor cinnamon want op 15 en 16 april werd er een bonte en cinnamon witmasker bij Idem&Dito geboren!
En die bonte was dus Dandil.
En Idem&Dito konden geen bonte witmaskers kweken, alleen cinnamon witmaskers.
Dit moest de berekening zijn;

Jeetje = Opaline bonte witmasker man '04, split {X1: lutino} {X2: cinnamon}
& Mina = Cinnamon witmasker pop '02, split bont (was Pipo)
Zonen:
25% Bont witmasker, split voor {X1:  lutino gepareld} {X2: cinnamon}
25% Bont witmasker cinnamon, split voor {X1:  gepareld} 25% Witmasker, split voor bont {X1:  lutino gepareld} {X2: cinnamon}
25% Witmasker cinnamon, split voor bont {X1:  gepareld}  Dochters:
25% Bont witmasker lutino opaline (=albino)
25% Bont witmasker cinnamon opaline
25% Witmasker lutino opaline, split voor bont (=albino)
25% Witmasker cinnamon opaline, split voor bont


Maar Luna hierbinnen is een witmasker opaline dus dat klopt ook niet... ::)

En ik heb hier dus Suske&Wiske zitten en Suske is split ino en die hebben totaal in 6 jaar tijd 38 jongen gekregen waarvan slechts 4 albino's... :-\
Het kan dus wel! ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl