Mandysbeestenboel 2009 3e ronde, 2-8; 5 jongen

Gestart door Mandy, 25 februari 2009, 02:10:54

« vorige - volgende »

Mandy

25 februari 2009, 02:10:54 Last Edit: 2 augustus 2009, 15:05:04 by Mandy
Hallo allemaal! :D

Voor degene die me niet kennen, ik ben Mandy en ben al een poosje lid hier (sinds 2002!) maar ben de laatste jaren helaas weinig actief meer. :-\
Puur vanwege te weinig tijd en andere prioriteiten, tja, er moet ook nog gewerkt, gepoetst en voor de beestjes gezorgd worden natuurlijk. ;)
Voor degene die zich afvragen hoe het met die krullenbol (die tegenwoordig ook een steiltang gebruikt  ;D ) in Brabant gaat zal ik hier af en toe de verhalen van m'n beestenboel vertellen/laten zien. 8)
Bij deze alvast excuus dat ik helaas niet alle verhalen kan delen/volgen want jullie zijn met zovelen en zoveel boekjes en blz! :o Maar zal het wel proberen ook al kan/zal ik helaas weinig reageren. :-[

Dit wordt het 9e jaar dat ik buiten met valkjes kweek. 8)
Ik heb 6 bewezen koppels en 3 daarvan heb ik nu helaas te koop staan omdat ik wat minder bont en witmasker wil (ivm de TT) en ik wil wat meer ruimte/minder drukte.
Ik heb ook nog wat losse valken waaronder een fallow man waar ik nog steeds een popje voor zoek en ik heb vorig jaar een prachtige knalgele bonte man gekweekt! :D
En dit jaar hoop ik dus minder bont te kweken zodat ik nu wel weer aan de TT mee kan doen.

En sinds 2 jaar heb ik binnen ook weer valkjes terug, nl; Sol&Luna, hier wat foto's;



Luna heb ik 2007 van de dood gered en vorig jaar kwam Sol er bij als maatje maar helaas blijft ze mij als maatje zien dus ws dat het nooit een echt koppel wordt. :-\

Verder heb ik binnen een blauwvoorhoofdamazone papegeaai Bobbetje die hier alweer 2 jaar logeert... ;D

Maar of dat nog lang duurt weet ik niet... Ze kan en gaat nl steeds meer krijsen, het is net een auto-alarm in huis en hoor je tot op straat... En tegenwoordig valt ze ook Bruno aan als ze uit de kooi is... :(
We kijken het nog even aan...

En binnen loopt onze grote maat Bruno, een Engelse bulldog, die vorige week alweer 2 is geworden en het gelukkig nog steeds prima doet.

Hopelijk mogen we nog lang van elkaar genieten! :D

En buiten heb ik nog 2 konijnen uit de opvang. :)

Het mannetje is geholpen want op jongen zit niemand te wachten, de opvangen zitten helaas vol genoeg!

O ja, en dan is er natuurlijk nog Pim de huisspin en op de bank zit m'n vriend! ;D

Binnenkort meer over de kweek. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Kaatje

Hoi Mandy,

Wat een leuke voorstelronde heb je van je beestenboel gemaakt ! Ik zal je dan ook zeker blijven volgen in je nieuwe boekje  :D

Groetjes, Karin

Rianne

Hoi!

Ik zag je koppels te koop staan, en begrijp wat je bedoelt met drukte in de voliere. Ik hoop dat het hier goed blijft gaan en dat ik niet voor dezelfde keuze als jou kom te staan.
Ben benieuwd naar de voorstelronde van je valkjes :)

Monky

Hi Mandy,

Leuk dat je de draad weer een beetje oppakt  :)
Ik zal hier regelmatig komen koekeloeren... je hebt altijd prachtige jongen  :)

Groetjes,
Monky

Saar

Wauw... Dat getekende koppel is schitterend :o
Jammer dat ik geen ruimte meer heb ::)
Groetjes Saar :-*

Ps: Met Hans gaat het ook goed. Hij is alleen een koppel geworden met een cinnamon bonte pop i.p.v. zijn look-a-like Pér ::) Was niet de bedoeling, maar ik ga geen koppels uit elkaar trekken...

Agnes

Hoi Mandy,

Wat :o is Bruno al weer twee jaar! wat gaat de tijd toch snel :D


Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Caroline

Hey Mandy .... ik heb je nieuwe boekje ook weer gevonden .... lees nooit de boards.  :-[

Altijd via notificaties mailts.  ;)

Uiteraard ga ik je weer volgen.

Succes!!!!

Groetjesssssss, uiteraard ook van Pablo, Chica, Noa, Amor & Armani.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Dierenfreackske

Hoi Mandy, wat een mooie en lieve beestenboel heb je daar zeg , en wat een mooie papegaat, valkjes, konijntjes, hjihi
en je hondje is super met zijn feesthoedje
Grtjs Ann



Mandy

Bedankt! :)

Binnenkort zal ik de valkjes die ik over hou ff voorstellen. ;)

Afgelopen week is er nl al een koppel verkocht; Kees&Co. Het is omdat Co helaas split bont bleek anders had ik ze gehouden. :-\
Uit elkaar halen doe ik ook nooit Saar, fijn dat het met Hansje goed gaat. ;)

Ondanks dat ik anders kweek als de meeste hier (ik zie m'n valkjes buiten puur als kweekkoppels maar wel met gevoel, heb er wel een band mee maar is anders als tamme valkjes binnen), valkjes die weg gaan blijft altijd dubbel voelen...
Ben altijd blij als ze naar bekenden gaan en ik er nog 's iets van hoor/zie. :)
Morgen komen er ook nog mensen langs en heb nog wat geïnteresseerden. Het kan dus erg leeg worden...
Dan kijk ik misschien nog wel verder voor een niet bont koppel...

De kooien en valkjes zijn er in ieder geval al bijna klaar voor.
Was deze week lekker wat dagen vrij en ben druk in de weer geweest; volop wilgentakken gesnoeit en schoon gemaakt, zo'n 13 broedblokken ontsmet, speeltuigen vd volière ontsmet, de nieuwe takken opgehangen (heerlijk om te zien hoe de valkjes daarvan genieten! :D ) en vandaag de binnenkooien helemaal schoon gemaakt en voorzien van nieuwe wilgentakken. En dan ons kotje ook nog schoon gemaakt tussendoor. Pfff en nu ff bijkomen! ;D

Binnenkort meer!
En zal dan ook nog het koppeltje zebravinkjes laten zien wat sinds een jaartje tussen de valkjes rond vliegt! :D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

2 april 2009, 01:04:22 #9 Last Edit: 2 april 2009, 01:07:50 by Mandy
Yes, de eerste eitjes liggen er alweer! ;D

Op 21 maart is ook in de volière de lente begonnen want heb toen de blokken neer gezet.

De hormonen sloegen overal op hol en er was allerlei activiteit! :P
In het binnenhok zoals altijd toch weer ruzie om de blokken, ondanks dezelfde op dezelfde hoogte en genoeg keus. Maar ze hebben inmiddels beslist en heb de eerste eitjes gezien. 8)

Ik heb 4 bewezen koppels;
- Pim & Roos
- Suske & Wiske
- Adam & Eva
- Spik & Span

En hopelijk een nieuw koppel fallows. De man had ik al maar heb er nu eindelijk weer een niet opaline split fallow pop voor gevonden, een geelwang zelfs. :)
Alleen werd de man zo giga broeds toen hij het blok zag dat hij haar weg jaagde en daardoor kon ze niet bij de voerbak die ernaast stond. Dus dat blok is weer weg. Misschien dat ie vd zomer terug kan. Eerst kijken of de hormonen voor romantiek gaan zorgen! :-*

En dan heb ik nog 2 valkjes zonder blok apart zitten. Een cinnamon pop van vorig jaar voor de TT en een mega bonte man zonder grijs, knalgeel dus. Daar hoop ik een mega zware bonte pop bij te vinden. :)

Totaal 8 valkjes verkocht; Kees&Co, Schnippie&Mokka, een nieuw jong koppel (jong Pim&Roos & jong Spik&Span) en 2 poppen. En dus 1 pop gekocht. Heb nu 12 valkparkieten buiten. 8)

De zebravinkjes hebben ook eitjes. Eigenlijk meer maar omdat hun blokje een keer van de muur was gevallen waren de eerste 2 kapot... :-\

Volgende week ben ik een weekje thuis, zal dan eens foto's laten zien. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Caroline

Gefeliciteerd met de eerste eitjes!!!!  :D

Succes dit nieuwe kweekseizoen.

Groetjessssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anke

Hoi Mandy,
Leuk dat er weer eitjes zijn.
Ik ben benieuwd naar de jongen sraks :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

♪ Marlies

Hoi Mandy, ;D

Dus bij jou is het ook begonnen. :D
Ben benieuwd wat voor mooie jongen je dit jaar weer op stok krijgt.

Ik heb ergens gelezen dat bont vanaf dit jaar wel in het vraagprogramma staat voor de TT's.
Misschien kun je dan met mooie bonte valkjes meedoen. :D

Groetjes Marlies ;)

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anja