21 juli 2025, 11:01:42

lutino...eh... man ?

Gestart door Karin, 23 februari 2009, 21:54:53

« vorige - volgende »

Karin

Is het mogelijk dmv cross-over of wat dan ook dat een lutino jong die een split lutino vader heeft en een geparelde moeder toch een man is ?  ??? Ik dacht dat dit onmogelijk was omdat het een sex-linked mutatie was, maar een lutino jong van mij fluit nu... als een beginnende fluitende man ! Het kan natuurlijk ook een muzikaal popje zijn, maar wil het graag zeker weten  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

carco

Ik vraag me dat inderdaad ook wel eens af of het kan dat wat een pop moet zijn een man is, maar ik begreep dat dat niet kon?
Ik was ook altijd in de veronderstelling dat mijn lutino een man was voor ik op het forum kwam omdat ze zo mooi kon fluiten. Het is toch een echte pop en fluiten kan ze nog steeds.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Caroline

Mijn lutino bleekmasker pop (na de rui visgraatmotief terug gekregen in staart) fluit ook beter dan alle mannetje hier bij elkaar. Ze doet het zelfs in de voerbakken voor een betere klank en houdt haar vleugeltjes er wijd bij.  :o

Ook ik had begrepen uit alle info die ik kreeg over cross-over en reserverd cross-over dat dit alleen popjes kunnen zijn.  ;)

Ben benieuwd.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Voor zover ik weet kan dit geen crossover zijn. Er zijn meerdere popjes die fluiten, het is alleen erg verwarrend ;D

kimmie

Citaat van: Caroline op 23 februari 2009, 22:26:33
Mijn lutino bleekmasker pop (na de rui visgraatmotief terug gekregen in staart) fluit ook beter dan alle mannetje hier bij elkaar. Ze doet het zelfs in de voerbakken voor een betere klank en houdt haar vleugeltjes er wijd bij.  :o

Ook ik had begrepen uit alle info die ik kreeg over cross-over en reserverd cross-over dat dit alleen popjes kunnen zijn.  ;)

Ben benieuwd.

Hoi Caroline,

Mijn Meeko is een Reserverd cross-over en dat is een mannetje.
Hij is DNA getest, en hij verliest echt zijn parels.
Dus niet alle cross-over en reserverd cross-over zijn popjes.

Groetjes Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady

Rianne

26 februari 2009, 09:07:43 #5 Last Edit: 26 februari 2009, 09:10:20 by Rianne
Meeko is toch je geelwang? Zijn beide ouders zijn gepareld, dus hij moet wel gepareld zijn geweest.

Vader:
Opaline split voor Bronze fallow {X1:Cinnamon} {X2:Lutino} {X1:Geelwang}

Moeder:
Bont Cinnamon Opaline Geelwang split voor Bronze fallow

Nageslacht man:
12.5% Bronze fallow Cinnamon Opaline Geelwang split voor Bont
12.5% Bronze fallow Opaline split voor Bont {X2:Cinnamon} {X1:Lutino} {X2:Geelwang}
25% Cinnamon Opaline Geelwang split voor Bronze fallow Bont
25% Opaline split voor Bronze fallow Bont {X2:Cinnamon} {X1:Lutino} {X2:Geelwang}
12.5% Cinnamon Opaline Geelwang split voor Bont
12.5% Opaline split voor Bont {X2:Cinnamon} {X1:Lutino} {X2:Geelwang}

Nageslacht pop:
12.5% Bronze fallow Cinnamon Opaline Geelwang split voor Bont
12.5% Bronze fallow Opaline Lutino split voor Bont
25% Cinnamon Opaline Geelwang split voor Bronze fallow Bont
25% Opaline Lutino split voor Bronze fallow Bont
12.5% Cinnamon Opaline Geelwang split voor Bont
12.5% Opaline Lutino split voor Bont

Normaal komt hier geen gepareld geelwang uit, maar dat is nu al vaker gebeurd als cinnamon gepareld geelwang.

•=Bonnie=•

Citaat van: Rianne op 26 februari 2009, 09:07:43
Meeko is toch je geelwang? Zijn beide ouders zijn gepareld, dus hij moet wel gepareld zijn geweest.

Dat schrijft ze toch... "hij verliest zijn parels"   ;)

Reversed Crossovers kunnen wel degelijk mannen zijn, er komt dan gewoon een mutatie niet mee.

In onderstaand voorbeeld van Rianne is de cinnamon niet met het geelwang mee verhuisd. Maar aangezien beide vogels opaline zijn, en beiden geelwang kunnen de opaline geelwangen ut deze combi zowel man als pop zijn als het cinnamon "er af valt."

Maar wat NIET kan, is wanneer je een split lutino man hebt en een niet lutino pop, dat daar dan lutino mannen uit zouden komen door een cross over. Want uit een split lutino man en een niet lutino pop kan nooit een vogel worden geboren die op beide chromosomen lutino draagt. En mannelijke lutino's dragen op beide chromosomen het lutino gen, anders zijn ze niet lutino maar split lutino.

Dus de vogel van Karin moet echt een pop zijn als er geen vergissing over de ouders mogelijk is.

Rianne

Ik bedoelde dat de parels niet het gevolg zijn geweest van een crossover. :)

Karin

Nee, mams kan niet vreemd zijn gegaan  ;D Ze zaten samen in een broedkooi. Wel grappig, want het valkje wat erbij zit is een cinnamon parel en kan zowel een man als pop zijn en begint nu ook te fluiten... eh... ja, normaal zeg ik tegen de nieuwe baasjes dat het een man is, maar dat kan ik nu niet zeggen omdat volle zus ( die mee gaat  ;D ) ook fluit  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves