Popje met 2 eieren zonder man blijft continue broeden.

Gestart door Kaatje, 23 februari 2009, 12:38:14

« vorige - volgende »

Kaatje

Hoi,

Ik zit met een probleem. Xena heeft gisteren haar 2de eitje gelegd en is sindsdien extreem aan het broeden. Ze wil haar eieren niet meer verlaten, er ligt eten en er staat drinken bijna onder haar snavel.

Tot nu toe kijkt ze hier helemaal niet naar om. Mijn vraag is, wie heeft dit ook meegemaakt of wie weet wat ik hier aan kan doen !? Ik heb contact gezocht met de kliniek maar die kan ik pas na 14:00 bereiken.

Als ik haar van haar eieren afhaal en de kooi sluit, vliegt ze naar de kooi terug, een doek over de kooi helpt ook niet, ook is ze naar mij toe sinds het 2de eitje extreem agressief 

Help !

Liefs, Karin

carco

Het enige is haar de eitjes op haar manier uit te laten broeden. Na ongeveer 3 à 4 weken wordt ze het vanzelf zat en komt ze van de eitjes af.Als ze niet eet een bakje met voer naast haar zetten en een stengel trosgierst.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Kaatje

Hoi Caroline,

Het en drinken ligt onder haar snavel, maar dat maakt haar niet uit ! Nu zit ik met een volgend probleem, dus 2 problemen. Xena zit samen met Nienah in een montana kooi, nu viel ze sinds gisteren al Vicky en Nienah in de lucht aan wat al erg genoeg was want ze heeft daarbij echt veren in haar bek  :-\

Nu valt ze dus ook Nienah in hun kooi aan en ze zit Nienah ook heel de tijd achterna om haar echt pijn te doen  :'(

Ik heb inmiddels Driebergen gesproken en die zei dat ik het beste heel de kooi kan veranderen qua speelgoed en stokken, een andere omgeving creeëren zeg maar. Ik kon tussen 14:00 en 15:00 bellen omdat ze bespreking hadden, maar zover heeft het niet kunnen komen en ik heb Xena uit noodzaak in een andere kooi moeten zetten.

Nu kijkt ze niet meer naar haar eieren om die op de bodem van de nieuwe kooi liggen, maar is wel harstikke druk aan het doen en aan het klimmen, ze lijkt van haar apropos en ik weet niet of dit nu wel goed is !?

Ik kijk het even aan en straks als de meiden weer in de kooi gaan mag Xena er weer uit, net toen het dus mis ging heeft ze wel op haar andere kooi naar beneden gekeken waar haar nest lag, maar naar eieren in haar nieuwe kooi kijkt ze dus niet om  :-\

Ik weet het dus even niet meer, de kooi kan ik nu niet veranderen omdat deze te zwaar is en ik deze niet kan tillen, ook denk ik dat ze Nienah gewoon blijft aanvallen en Nienah in de andere kooi zetten vind ik zielig, pfff wat een toestanden zeg !

Liefs, Karin

Karin

Hoi Karin,

Op mijn website ( helemaal nieuw ! ;D ) staat wat je kan doen als popjes eitjes blijven leggen of in jou geval blijven broeden zonder goed te eten : http://www.debonteparel.nl/info5.html
Het is de derde vraag op de pagina.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kaatje

Hoi Karin,

Dit is precies wat de assistente van Dr. Verstappen ook zei, alleen toen ik een beetje in paniek Xena in een andere kooi had geplaatst en ze niet meer naar haar eieren omkeek ( logisch want dat was niet haar nest natuurlijk, en stom van mij  :-\ )

Zei de assitsente dat ik ze beter kon weghalen omdat Xena al in de andere kooi zat toen ik belde, verder staat het hele verhaal in mijn dagboekje !

Bedankt voor je reactie en je uitgebreide verhaal op je geweldige en zeer verhelderende site  :-*

Liefs, Karin