4 mei 2025, 12:28:05

2 mannen met problemen

Gestart door Karin, 23 februari 2009, 01:30:50

« vorige - volgende »

Karin

Ik heb 2 valkjes verkocht aan iemand die nu inmiddels 1 1/2 à 2 jaar zijn. Het zijn 2 mannen, niet uit hetzelfde nest, maar wel vlak na elkaar bij ze komen wonen. Nu is het probleem dat één man de ander niet laat eten  ::) Ze moet nu 3 voerbakken neerzetten en alleen de voerbak op de grond mag gebruikt worden door het andere valkje. Anders wordt het weggejaagd. Helaas mag ze geen 2 popjes van haar vriend kopen, wat een oplossing zou kunnen zijn, want ik denk dat het hormoontjes zijn. Ze hebben wel eens kennis gemaakt met de "buurmeisjes", ook twee valkjes die bij mij vandaan komen, maar het is niet zeker of het gedrag toen begonnen is.

Mijn tip is meerdere voerbakken ( dat hebben ze nu dus ) en zorgen dat er 2 even hoge takken in de kooi hangen zodat ze daar ook geen ruzie over kunnen krijgen. Het ene valkje is dus flink dominant, de ander zachtaardig.

Heeft iemand die ook 2 mannen heeft hier ervaring mee ? Ik heb van alles door elkaar vliegen ( wel meer popjes dan mannen ) en ik heb nooit gedragsproblemen. Ze kibbelen wel eens wat, maar goed, dat komt in de beste gezinnen voor  ;D De kooi is ruim genoeg. Ik hoop op meer tips !
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Hermien

Zoals je wel weet heb ik VIER heerlijke mannen, waarvan Goofy (komt bij jou vandaan) de meest dominante is. Maar tot op heden is er nog nooit een probleem geweest. Ja, af en toe weleens een stoeipartij, maar niet in de zin van het verhaal zoals hier beschreven is. Bij mij gaan ze alle VIER tegelijk aan tafel......... ;D